  • 41. Data: 2011-06-18 17:22:19
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011 19:18:57 +0200, J.F. wrote:
    >On Sat, 18 Jun 2011 15:02:52 +0200, Adam wrote:
    [...]
    >przydomowa to powinna byc elektrocieplownia.
    >To jest czyste marnotrawstwo gazem czy olejem grzac, a nawet weglem
    >czy drewnem.
    >Powinna byc mala turbinka, cieplo odpadowe do domku, a elektrycznosc
    >do sieci.

    W sumie to na biwak tez by byla dobra. Zamiast podlaczac butle do
    kuchenki, to podlaczamy do malego silnika odrzutowego. A na wylocie
    garnek.

    J.

  • 42. Data: 2011-06-18 17:58:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.06.2011 19:18, J.F. wrote:

    > Powinna byc mala turbinka, cieplo odpadowe do domku, a elektrycznosc
    > do sieci.

    Są już podobno piece CO z generatorkiem prądu.

    Mirek.

  • 43. Data: 2011-06-18 18:16:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.06.2011 19:18, J.F. wrote:

    > Teraz to modne sa silniki Stirlinga, np
    > http://www.youtube.com/watch?v=cjjkj-UGboM
    > http://www.youtube.com/watch?v=EEv2mwEQGik
    > http://www.youtube.com/watch?v=rr8g62rM7dM

    Słabiutkie. A ciepła na tyle, że można uruchomić coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=07PBSjExN2Y

    Z resztą wydaje mi się, że moc tej turbinki można łatwo zwiększyć nie
    zwiększając wymiarów - dodając po obwodzie więcej dysz.

    Mirek.

  • 44. Data: 2011-06-18 18:45:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.06.2011 01:36, J.F. pisze:
    > Ale peltierek ogrzewany swieczka zasila luxeona ... i tu bym sprawdzil
    > - co daje wiecej swiatla - swieczka czy dioda :-)

    Świeczka :-) Bo światło to nie tylko to co widać ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 45. Data: 2011-06-18 20:43:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011 20:45:59 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >Świeczka :-) Bo światło to nie tylko to co widać ;-)

    No nie - patrz do encyklopedii:
    swiatlo - _widzialna_ czesc widma fal ...

    J.

  • 46. Data: 2011-06-18 20:50:38
    Temat: Odp: Bateria termoelekryczna
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > No wiesz - na biwaku, ognisko plonie i tak ..

    Wodę trzeba dolewać, bo paruje. Musi parować by chłodzić. 20kW z ogniska
    szybko wodę doprowadzi do wrzenia.

  • 47. Data: 2011-06-19 13:16:24
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2011-06-18 11:58, Jacek Domański pisze:

    > Mnie kiedyś kusiło, aby zrobić mały model maszyny parowej, która
    > napedzałaby małą prądniczkę, która z kolei ładowałaby akumulatorek.....:-)
    > Co prawda sprawność takiego układu też jest mizerna i ekonomicznie
    > nieopłacalna, ale dla hobbysty budowa takiego układu może być
    > atrakcyjnym zajęciem :-)
    > Tu przynajmniej coś widać, że się dzieje - ruch , para.....te sprawy...;-)
    > A gdyby dobrze przemyśleć budowę kotła parowego - podobno
    > najsprawniejsze były tzw. wodno-rurkowe....

    A nie lepiej silnik Stirlinga?

    http://www.youtube.com/watch?v=EEv2mwEQGik

    --
    Gregorius

  • 48. Data: 2011-06-19 16:21:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-18 19:58, Mirek pisze:

    > Są już podobno piece CO z generatorkiem prądu.
    Nie CO, tylko CWU, i nie z generatorem prądu do użytku, tylko turbinką
    (napędzaną z przepływającej wody) do generowania iskry do zapłonu oraz
    zasilania automatyki. Dzięki temu kocioł "junkers" nie potrzebuje
    zasilania 230v ani zdychających baterii (co ważne zwłaszcza w tych
    wieszanych zamiast starego pieca w strefie, gdzie nie można doprowadzić
    prądu w łazience bo woda w pobliżu).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 49. Data: 2011-06-19 16:37:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    BartekK wrote:

> [...]
    > zasilania 230v ani zdychających baterii (co ważne zwłaszcza w tych
    > wieszanych zamiast starego pieca w strefie, gdzie nie można doprowadzić

    Są też z "generatorkiem". Znaczy generatorek ma 3-20kW mocy elektrycznej i
    jest małą elektrociepłownią. Składa się to z silnika wysokoprężnego
    zasilanego olejem i/lub gazem ziemnym. Urządzenie jest niewiele większe od
    normalnego kotła CO.

    Waldek

  • 50. Data: 2011-06-19 21:15:18
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-06-19 15:16, Gregorius pisze:

    > A nie lepiej silnik Stirlinga?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=EEv2mwEQGik

    lepiej wielki:)
    http://www.youtube.com/watch?v=Wbfc7n5qGIM&feature=r