  • 1. Data: 2011-06-17 17:59:21
    Temat: cynowanie ochronne
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czesc.
    Zamowilem plytke z opcja cynowania chemicznego. Przyszla i warstwa
    cyny byla jak to cyna, w kazdym razie dosc jednolity kolor mila, ale
    nie blyszczala.
    Plytka byla troche zakurzona wiec postanowilem ja umyc w zwyklej
    wodzie z kranu bez uzycia detergentow bo nie bylo takiej potrzeby.
    Po umycie wytarlem ja. Pare dni pozniej zobaczylem ze ta warstwa cyny
    na sciezkach zrobila sie strasznie szara i ma takie plamy,
    przebarwienia i dosc ciezko sie lutuje.
    Powiedzie mi co z tym zrobic, co sie stalo.Cyna sie nie za bardzo
    utlenia, zreszta nie pierwszy raz to robilem i nie spotkalem sie z
    tym.

    CZy mozna to jakos uratowac. Boje sie u+ywac pamieru sciernego bo
    sciezki sa dosc cienkie.

  • 2. Data: 2011-06-17 18:26:46
    Temat: Re: cynowanie ochronne
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Zamowilem plytke z opcja cynowania chemicznego.

    Warstwa czystej cyny nałożona chemicznie bardzo łatwo koroduje. Pod
    wpływem wilgoci i tlenu pokrywa się warstwą tlenku cynawego.
    Powinieneś przechowywać płytki w suchym azocie.

    Paweł