  • 31. Data: 2011-06-18 12:39:51
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Rzeczywiście popełniłem błędy, ale wole być analfabetą niż takim chamem
    > jak ty. Nie uczyła cię mamusia, że nie należy używać wulgarnych słów.

    *wolę*... *Ty*... *Cię*
    Pytajnika zabrakło.

    Nie wierzę w to, że nie używasz wulgaryzmów. Życie weryfikuje nauki
    rodziców.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 32. Data: 2011-06-18 12:51:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Nie wierzę w to, że nie używasz wulgaryzmów. Życie weryfikuje nauki
    > rodziców.

    Tylko wulgaryzmów trzeba używać z umiarem. Tylko wtedy, jak coś kogoś
    naprawdę wkurwi.

    Waldek

  • 33. Data: 2011-06-18 12:59:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Próbuję sobie wyobrazić wystrzeliwanie sądów i mi nie idzie - zawsze z
    > tego mi się jakaś brzydka, kupa cegieł robi :(

    Wystrzelić sądy poza sondy! Druga prędkość kosmiczna!!

    A najlepiej ze składem sędziowskim !!! ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 34. Data: 2011-06-18 13:02:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-18 12:50, Mirek pisze:

    > To prościej turbinka - od razu na wałku prądnicy. Kocioł z parowara do
    > ziemniaków (garnek się i tak przyda na biwaku). Trochę będzie hałas, ale
    > przynajmniej odstraszy komary (skorpiony?).

    A czy turbina nie ma mniejszej sprawności w tym przypadku od maszyny
    tłokowej?

    Chodzi oczywiście o maszynę parową niskociśnieniową, taką "przydomową" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 35. Data: 2011-06-18 13:38:01
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Tylko wulgaryzmów trzeba używać z umiarem. Tylko wtedy, jak coś kogoś
    > naprawdę wkurwi.

    Za dużo "tylko".

    Wkurwiłem?
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 36. Data: 2011-06-18 14:00:31
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    > Kiedy i gdzie ten film zrobiony? Zdjęcia wyglądają dość staro,
    > a przystanek na mocno prowincjonalny.

    Nie słyszałeś nigdy o "dopychaczach"?

    http://www.youtube.com/watch?v=HDOjjKeWbhI&feature=r
    elated
    Tokio, 4 lata temu.
    Tłok mniejszy, ale przy znacznie mniejszym a Polsce
    ludzie często czekają na następny transport.

    Gdzieś mi mignęła informacja, że od paru lat nie
    dopychają, ale znalazłem potwierdzenia o zakazie
    'pomagania wsiadającym'.

    A koncepcja brnie za zachód;)
    http://www.tvn24.pl/-1,1533930,wiadomosc.html

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 37. Data: 2011-06-18 15:00:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

    > Nie słyszałeś nigdy o "dopychaczach"?

    Słyszałem, ale nie widziałem. Zwykle słyszałem razem z informacjami
    o policjantach, co kierują ruchem w maskach p-gaz.

    > http://www.youtube.com/watch?v=HDOjjKeWbhI&feature=r
    elated
    > Tokio, 4 lata temu.

    Ci nie wyglądają na dopychaczy, tylko na wielozadaniowych pracowników
    transportu zbiorowego.

    > Tłok mniejszy, ale przy znacznie mniejszym a Polsce
    > ludzie często czekają na następny transport.

    Jak jeździłem transportem publicznym w Polsce (bardziej intensywnie
    to za komuny), to było gorzej niż na tych filmach.

    > Gdzieś mi mignęła informacja, że od paru lat nie
    > dopychają, ale znalazłem potwierdzenia o zakazie
    > 'pomagania wsiadającym'.

    Przede wszystkim od paru lat nie ma takiej potrzeby -- widziałem jak
    Japończycy rozwiązali problem tłoku w metrze (opis rozwiązania powyżej).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2011-06-18 15:22:58
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    > Pan bartekltg napisał:
    >
    > Ci nie wyglądają na dopychaczy, tylko na wielozadaniowych pracowników
    > transportu zbiorowego.

    Pełna zgoda. I wygląda na to, że ci wielozadaniowcy
    dopychali;) Czy to byłą bezinteresowna pomoc, która
    została ostatnio zakazana, czy czyjś 'pomysł
    racjonalizatorski', nie mogę doczytać.

    > Przede wszystkim od paru lat nie ma takiej potrzeby -- widziałem jak
    > Japończycy rozwiązali problem tłoku w metrze (opis rozwiązania powyżej).

    Czytałem. Ale kolejka ustawiająca się 5 minut przed przyjazdem
    pociągu w specjalnym pasie, pod który podjadą drzwi metra a cały
    ruch pasażerów jest bezkolizyjny, nie pomogą na ciśnienie i to,
    że jak widać na filmikach, każdy chciał wejść koniecznie w akurat
    ten pociąg:) Na to może pomóc tylko zwiększenie częstotliwości
    kursowania lub zrozumienie przez jakiś procent pasażerów, że jak
    nie wejdą w pierwsze metro po opuszczeniu biura to się świat nie
    zawali.

    W filmiku podesłanym przez J.F. stoją właśnie równym rządku szerokości
    mniej więcej drzwi metra (ja częściej spotykam obiekt w kształcie
    połowy okręgu o środku w drzwiach).

    żeby nie było NTG, może jakaś wstrząsarka i automatyczny mechanizm
    wspomagający załadunek ludzi do wagonów?

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 39. Data: 2011-06-18 16:01:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

> [...]
    > ruch pasażerów jest bezkolizyjny, nie pomogą na ciśnienie i to,
    > że jak widać na filmikach, każdy chciał wejść koniecznie w akurat

    Miałem na myśli (wcześniej widoczny wyżej) opis oryginalnego pomysłu
    Japończyków, polegającego na tym, by zbudować wystarczająco gęstą sieć
    linii kolei i metra, i żeby puścić po torach liczne składy pociągów.

    > Na to może pomóc tylko zwiększenie częstotliwości kursowania

    Jeśli trzeba, kursują tak często, że za element krytyczny całego
    systemu należy uznać załadunek i wyładunek. Te znaczki na peronach
    wskazujące miejsce kolejkom znakomicie przyspieszają te czynności.

    > lub zrozumienie przez jakiś procent pasażerów, że jak nie wejdą
    > w pierwsze metro po opuszczeniu biura to się świat nie zawali.

    Gorzej jak jadą do biura.

    > W filmiku podesłanym przez J.F. stoją właśnie równym rządku szerokości
    > mniej więcej drzwi metra (ja częściej spotykam obiekt w kształcie
    > połowy okręgu o środku w drzwiach).

    To się fachowo nazywa "zgrubienie czołowe" i jest jest ważnym elementem
    charakterystycznym kolejek tworzących się w naszej części świata.

    > żeby nie było NTG, może jakaś wstrząsarka i automatyczny mechanizm
    > wspomagający załadunek ludzi do wagonów?

    To rozwiązanie jest znane. Stosowane było w autobusach komunikacji
    miejskiej za czasów komuny. Kierowca o dobrym przygotowaniu zawodowym
    zamykał drzwi, ruszał z przystenku i po kilku metrach gwałtownie
    wciskał hamulec. Po ponownym otwarciu drzwi mogło wejść jeszcze
    kilka lub kilkanaście osób.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2011-06-18 17:18:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011 15:02:52 +0200, Adam wrote:

    >A czy turbina nie ma mniejszej sprawności w tym przypadku od maszyny
    >tłokowej?

    Chyba ma, ale inne zalety wygrywaja - widziales gdzies jeszcze czynna
    tlokowa maszyne parowa ?

    Przy czym biwakowa maszyna parowa bedzie miala bardzo niska sprawnosc.
    Temperatura po jednej stronie moze ze 130C, po drugiej 100C, kto
    pamieta jak niech liczy maksymalna sprawnosc.

    Teraz to modne sa silniki Stirlinga, np
    http://www.youtube.com/watch?v=cjjkj-UGboM
    http://www.youtube.com/watch?v=EEv2mwEQGik
    http://www.youtube.com/watch?v=rr8g62rM7dM

    A sa jeszcze fajniejsze konstrukcje - bez kola zamachowego.

    >Chodzi oczywiście o maszynę parową niskociśnieniową, taką "przydomową" ;)

    przydomowa to powinna byc elektrocieplownia.
    To jest czyste marnotrawstwo gazem czy olejem grzac, a nawet weglem
    czy drewnem.

    Powinna byc mala turbinka, cieplo odpadowe do domku, a elektrycznosc
    do sieci.

    J.