  • Data: 2011-06-22 19:08:35
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Non stop. Oddajesz nadmiar do sieci. Można też inaczej, pracuje tylko
    > wtedy, kiedy chcesz. Jak energii nie produkujesz, to kupujesz normalnie.
    > Trzeba mieć specjalną umowę z zakładem energetycznym. Ile spala nie mam
    > pojęcia. Ta duża pewnie jakieś 2-3m^3/h.

    A, czyli to jest włączone do sieci krajowej. W takim razie już mi
    się mniej podoba. Ja jako główną zletę takiego BHKW widzę możliwość
    uniezależnienia się od energetyki. Z szacunkowych obliczeń wynika,
    że prąd z agregatu jest droższy niż z elektrowni. Więc się nie opłaca.
    Ale nie tak znowu dużo droższy, mniej więcej dwa razy (to zależy od
    paliwa i akcyzy w nim). Ale gdy się nie marnuje ciepła silnika
    tłokowego w chłodnicy, tylko używa do ogrzewania domu, to inna rozmowa.
    Sprawność takiej elektrociepłowni może być rzędu 90% lub więcej (tak
    podaje Wolf), czyli podobnie do kotła olejowego czy gazowego. Z tym że
    część energii otrzymujemy w "szlachetnej" postaci prądu elektrycznego.
    Gdy prądu jest więcej niż akurat w domu potrzeba, można go puścić
    w grzałkę. W sezonie grzewczym prąd z takiego systemu będzie za darmo.
    I to dosłownie za darmo, czyli będzie częścią i tak ponoszonych opłat
    za ogrzewanie. Ważne tylko, by agregat był na tyle elastyczny, że
    da radę pracować również z minimalną mocą potrzebną do ogrzewania.

    --
    Jarek