  • Data: 2011-06-18 11:51:37
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Jestes pewien ze chcesz sprawnej organizacji przy wsiadaniu ?
    > http://www.youtube.com/watch?v=GlNyCHlLt1Y

    Kiedy i gdzie ten film zrobiony? Zdjęcia wyglądają dość staro,
    a przystanek na mocno prowincjonalny.

    > A ci ludzi to wchodza tak jakby nie bylo nastepnego pociagu za 10
    > minut :-P

    Miałem na myśli organizację na dużych stacjach, gdzie z jednego peronu
    odjeżdżają pociągi co kilka minut, i to w różnych kierunkach. Z tej
    organizacji też się ciągle ktoś śmieje -- bo kto to widział, by przed
    wejściem do kolejki ustawiać się w kolejkę. A ustawić się można do pociagu,
    który właśnie wjeżdża, a także do tego, co przyjedzie za trzy minuty.
    Są na peronie wymalowane odpowiednie linie oznaczone symbolami (kółko,
    krzyżyk, trójkąt, kwadrat), a te same symbole pojawiają się na tablicach
    świetlnych zapowiadających odjazdy. Z góry wiadomo, w którym miejscu
    zatrzymają się drzwi którego pociągu. Strumienie pasażerów nie mieszają
    się, nie trzeba się przepychać, a na każdym przystanku można zaoszczędzić
    przynajmniej kilkanaście sekund. Na całej trasie to jest niezły zysk.
    Nigdy mi się nie zdarzyło być dopychanym przez personel kolejowy.

    --
    Jarek