  • 1. Data: 2011-05-12 16:11:42
    Temat: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam baterię w GPSie która jest chyba uszkodzona
    bo na każdym z czterech drutów jest zero woltów
    w stosunku do każdego innego druta...

    http://www.batterytex.com/product/detail/MAGELLAN/SM
    PWGPS1/PDA-267LI/0BF7A7FE-197E-9BFF-1282613522AD1581
    http://www.batteriesinaflash.com/gps-batteries/magel
    lan/battery-for-magellan-maestro-4300-4350-replaces-
    smpwgps1

    Zamówiłem nowy battery pack na eBay, ale ciekaw
    jestem czy spotkaliście się z dobrą baterią która ma
    zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
    specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać
    napięcie na kontaktach?

    Ktoś się orientuje czego można się spodziewać na
    tych 4 drutach i czy jest jakiś standard kolorystyczny?
    Czy jest jakaś umowa że czarny to minus baterii,
    czerwony plus, żółty i zielony to co - termistor?

    Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
    zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
    itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
    (zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.

  • 2. Data: 2011-05-12 16:34:20
    Temat: Re: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
    > specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać

    Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem,
    ktore jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na
    chwile zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski
    .. wiec tam nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie
    zwarciowe :-) I trzeba na chwile podlaczyc do ladowarki.

    Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.

    > Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
    > zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
    > itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
    > (zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.

    Troce za malo - podladuj delikatnie do 3.6, moze ruszy.
    Albo wyrzuc tego GPSa :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-05-12 16:35:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:11, Pszemol pisze:
    > Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
    > zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
    > itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
    > (zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
    Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
    uszkodzone i nie chcą ładować.

    Michoo

  • 4. Data: 2011-05-12 16:48:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    > Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
    > uszkodzone i nie chcą ładować.

    Sugerujesz, że ta bateria się "odblokuje" gdy ją podładuję?

  • 5. Data: 2011-05-12 16:50:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > chwile podlaczyc do ladowarki.
    >
    > Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.

    Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?

    > Troce za malo - podladuj delikatnie do 3.6, moze ruszy.

    Płytka z chipsami jest niestety zgrzana dobrze do ogniw
    i nie mogę jej w sposób odwracalny odłączyć od ogniw...
    Czy mogę podładować ogniwa tak podłączając równolegle
    do niepodłączonej nigdzie na stałe przyspawanej elektroniki ?

    > Albo wyrzuc tego GPSa :-)

    W moim słowniku nie istnieje słowo "wyrzuć" w odniesieniu
    do elektronicznych zabawek jak GPS Magellan Maestro 4370 :-)
    Mogę sobie wyobrazić 1000 różnych sposobów na zabawę...

  • 6. Data: 2011-05-12 17:40:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w

    > Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?

    Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze wprowadzic
    baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)

    No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.

> [...]
    > Czy mogę podładować ogniwa tak podłączając równolegle
    > do niepodłączonej nigdzie na stałe przyspawanej elektroniki ?

    Szpilek nie masz w domu i zasilacza regulowanego ? :-)

    > W moim słowniku nie istnieje słowo "wyrzuć" w odniesieniu
    > do elektronicznych zabawek jak GPS Magellan Maestro 4370 :-)
    > Mogę sobie wyobrazić 1000 różnych sposobów na zabawę...

    I wydawac 20$ na nowa bateryjke do do jakiegos starocia wartego 50$
    ? :-P

    J.

  • 7. Data: 2011-05-12 17:53:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:48, Pszemol pisze:

    > Sugerujesz, że ta bateria się "odblokuje" gdy ją podładuję?
    Chińskiemu zamiennikowi do nokii pomogło, więc tu też spróbowałbym
    podładować do 3.4V i zobaczyć, czy dalej ruszy "firmowe" ładowanie.
    Tylko trzeba małym prądem, z kontrolą temperatury, bo gotowe wybuchnąć.

    Michoo

  • 8. Data: 2011-05-12 21:02:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w

    > Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze
    > wprowadzic baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)

    Nie może się chwilowo zewrzeć bo ten GPS nie ma wymiennej
    baterii i jakichś styków w schowku na nie tylko bateria ma
    wtyczkę wetkniętą w płytkę...

    > No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.

    Zgadza się.

    Pytałem już ale nikt nie odpowiedział - czy ktoś orientuje
    się co tam jest na tych 4 drutach? Zakładam że dwa to plus
    i minus ogniwa, co jest na pozostałych drutach?

    > Szpilek nie masz w domu i zasilacza regulowanego ? :-)

    Nie o to mi chodziło że nie mam jak się dostac do ogniwa
    tylko o to czy mogę forsować napięcie na zaciskach tego
    scalaka na mikro-płytce którego nie mogę odłączyć od ogniw.

    No nic, podłączyłem ogniwa na pół godziny do zasilacza
    z regulowanym over current - podładowałem ogniwa do
    3.55V podając im napięcie bezpośrednio na końcówki ogniwa
    ale wciąż na wyjściu wtyczki wchodzącej w płytkę wszystkie
    4 druty mają zero woltów względem siebie. Sądzę że płytka
    jest trwale uszkodzona/zablokowana/zatrzaśnięta.

    Podładowanie niestety nie dało oczekiwanych rezultatów...

    Mam więc nadzieję że ta zamówiona na eBay zdąży dojść
    zanim pojadę we środę na wycieczkę na Florydę :-)

    > I wydawac 20$ na nowa bateryjke do do jakiegos starocia
    > wartego 50$ ? :-P

    Tego GPSa bardzo lubię bo ma bardzo czytelny LCD o dużej
    rozdzielczości, co się rzadko zdarza w GPSach. Kupiłem go za
    dużo więcej niż $50 (zdaje się kosztował $250) i mimo iż dziś
    już pewnie wart jest te $50 naprawiony to warto jest go naprawić
    bo go po prostu lubię :-)

  • 9. Data: 2011-05-12 22:04:49
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.05.2011 23:02, Pszemol pisze:
    > Pytałem już ale nikt nie odpowiedział - czy ktoś orientuje
    > się co tam jest na tych 4 drutach? Zakładam że dwa to plus
    > i minus ogniwa, co jest na pozostałych drutach?
    USART? I2C? Wróżba z fusów?

    Michoo

  • 10. Data: 2011-05-13 06:37:55
    Temat: Re: [OT] Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    No to z tematu jak przechowywać płyn który wszystko rozpuszcza...

    Jak produkują takie ogniwa Li-xx?
    Od razu naładowane?
    Nienaładowane ogniwo jest trwale uszkodzone...

    --
    Desoft