  • 61. Data: 2012-05-22 23:01:43
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, J.F. wrote:

    > A u nas na przywatna dzialalnosc nawet sie nie da auta zarejestrowac.
    > Nie ma osobowosci prawnej - musi wlasciciel na siebie, takie madre urzedy
    > :-)

    Ale przecież to nie ma nic do problemu.
    "Firmowosc" auta poznaja się nie po tym, że auto jest prywatne (bo
    z wyjatkiem firm państwowych i samorzadowych ono *JEST* prywatne),
    lecz po tym, że jest ujęte w ewidencjach DG.

    AL po prostu zastosował złe kryterium do opisu :)
    (co zreszta jest nagminne, ze względu na różnice zasięgu znaczeń
    słów "prywatny" i "prywatnosc", gdzie to drugie obejmuje cechy
    osobiste, a nie "tylko" prywatne - prywatne jest pojęciem
    szerszym).

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2012-05-22 23:14:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 22 May 2012 18:49:43 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > Zróżnicowanie podatków
    > w zależności od tego "co się rejestruje" jest jak najbardziej
    > powszechne oraz zgodne z prawem.

    Ależ oczywiście.
    Wiele bezdennie głupich rzeczy jest powszechnych i zgodnych z prawem.

  • 63. Data: 2012-05-22 23:19:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 22 May 2012 19:03:42 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Nie, bo w pewnym momencie wydatki na księgową i doradcę podatkowego, nie
    > wspominając o gromadzeniu ton papierów, staną się wyższe niż oszczędności.

    No to przypadek bankowozu to kryterium też spełnia, bo jednak koszt
    kombinacji wydaje się wyższy niż oszczędności w typowych przypadkach.

    No chyba że jakieś modele dorobią się homologacji jako bankowóz i odpadnie
    koszt jednostkowości modyfikacji i homologacji.
    Zresztą kratkowozy na początku też chyba były drogie ze względu na
    konieczność przerabiania i homologowania. Potem kosztowały tyle co wersje
    osobowe.

  • 64. Data: 2012-05-23 09:00:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2012 17:38, PesTYcyD pisze:

    > Oszustwo to są podatki, których razem z pośrednimi płacisz ponad 60%
    > (zus + dochodowy + vat przy każdym zakupie + podatki w paliwach, które
    > nie idą na cele które powinny itd...) Im mniej płaci się temu
    > złodziejskiemu państwu tym lepiej.

    Aaa, to stąd ta popularność stylu życia menela? Nie ma nic, nie ma
    dochodów - podatków nie płaci, więc pewnie szczęśliwy ;->

  • 65. Data: 2012-05-23 09:33:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Co znaczy ryczaltowe w/g ciebie ?

    To takie, w których nie liczy się kosztów.

    > Juz taki jeden raz wprowadzil, jedni chwalili, inni kleli ..

    Bo przegięli ze stawkami.
    Ale karta podatkowa już jest ok.

  • 66. Data: 2012-05-23 09:36:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    net...

    > No to przypadek bankowozu to kryterium też spełnia, bo jednak koszt
    > kombinacji wydaje się wyższy niż oszczędności w typowych przypadkach.

    I dlatego mało kto to robi.

> [...]
    > Zresztą kratkowozy na początku też chyba były drogie ze względu na
    > konieczność przerabiania i homologowania. Potem kosztowały tyle co wersje

    Dokładnie.

  • 67. Data: 2012-05-23 09:50:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Okleić należy również te należące do Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezydenta,
    > Premiera, Ministerstw i urzędów rządowych i samorządowych.

    Oczywiście!
    I przede wszystkim lokalnych wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2012-05-23 10:27:05
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > A mnie ciekawi ilu przedśiębiorców używa auta do celów
    > służbowych a nie prywatnych ...

    Zależy co rozumiesz przez cele służbowe? Bo dojazd do pracy,
    jeżdżenie do milionów nikomu niepotrzebnych urzędów itp.
    jest jak najbardziej celem służbowym. Prywatny
    przedsiębiorca w zasadzie cały czas jest w pracy.
    Niestety...

    > Rozumiem odliczenia od aut które pracują na firmę ale
    > Ferrari, Lambo, RS6+ raczej nie są to samochody użytkowe

    Dlatego uważam (i chyba nawet kiedyś był taki pomysł) że
    powinna być górna granica wartości tzw. "osobowego auta
    użytkowego", żeby odliczyć było można tylko określoną
    wartość. Kupiłeś porsche to OK, ale odliczasz koszty tylko
    do jakiejś granicy :-). Powiedzmy do 20 czy 25 tys. euro
    wartości auta.

  • 69. Data: 2012-05-23 10:30:55
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Spytalbys lepiej ilu przedsiebiorcow uzywa sluzbowego auta
    > takze do celow prywatnych i nie odprowadza naleznych
    > podatkow.

    Jak to sobie wyobrażasz? Przedsiębiorca to nie to samo co
    pracownik.

  • 70. Data: 2012-05-23 10:33:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak to sobie wyobrażasz? Przedsiębiorca to nie to samo co pracownik.

    Tyle że nikt, kto nigdy nie prowadził własnej firmy, tego nie zrozumie.
    A co za tym idzie, nie ma żadnych podstaw, żeby w ogóle się wypowiadać w
    temacie, w którym nie posiada żadnej wiedzy.