  • 71. Data: 2012-05-23 10:36:32
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Wyobraź sobie, że widzisz jak w niedzielę na kąpielisko
    > podjeżdża facet w passacie oklejonym logo Tesco. Robisz
    > zdjęcie i wrzucasz na stronę Tesco na facebooku z
    > publicznym pytanie dlaczego oszukuja fiskusa.

    Oczywiście obaj wiecie że ten facet nie płaci podatku od
    tego użyczenia? ;-) Jak zwykle, Polak wie lepiej...
    Wiem, ja też nie wierzę że on ten podatek płaci, ale
    zakładanie z góry że ktoś jest oszustem to raczej
    specjalność polskich urzędów. Widzę że przechodzi też już na
    obywateli ;-))

  • 72. Data: 2012-05-23 10:42:14
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Po pierwsze wielu właścicieli 1DG pracuje w niedzielę, sam
    > z resztą jeżdżę w niedzielę do marketów z dwóch powodów:
    > 1) bo jadę tam na pilny serwis 2) bo tylko w niedzielę mam
    > czas zrobić większe zakupy materiałów. Jak już kiedyś
    > pisałem prywatne wyjazdy to może 2% w skali roku,

    Dokładnie. Ja w zasadzie poważniejszy prywatny wyjazd
    zaliczam raz w roku i nie biorę wtedy faktur za paliwo. Bo
    trudno by było wytłumaczyć nagły objazd kraju w ciągu
    tygodnia czy dwóch ;-)).
    To ludzie którzy nigdy firmy nie prowadzili uważają, że
    przedsiębiorca to tylko dla przyjemności jeździ autem.

  • 73. Data: 2012-05-23 11:00:13
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Tyle że nikt, kto nigdy nie prowadził własnej firmy, tego
    > nie zrozumie.
    > A co za tym idzie, nie ma żadnych podstaw, żeby w ogóle
    > się wypowiadać w temacie, w którym nie posiada żadnej
    > wiedzy.

    Zgadzam się z Tobą w 100% :-). U nas zawsze najwięcej do
    powiedzenia mają ci, którzy temat znają teoretycznie z gazet
    lub ze słyszenia. Pracownicy najwięcej o prowadzeniu firmy,
    księża o seksie itd... Choć z tymi księżmi i teorią to
    różnie bywa ;-)

  • 74. Data: 2012-05-23 11:12:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Wiem, ja też nie wierzę że on ten podatek płaci, ale zakładanie z góry że
    > ktoś jest oszustem to raczej specjalność polskich urzędów. Widzę że

    W znanych mi przypadkach pracownik podpisuje lojalkę, że nie będzie jeździł
    służbowym autem w celach prywatnych, wiec na pewno nikt podatku za takie
    użycie nie płaci, bo ma go nie być.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 75. Data: 2012-05-23 19:30:51
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-23 10:27, Robert_J pisze:
    > Dlatego uważam (i chyba nawet kiedyś był taki pomysł) że powinna być
    > górna granica wartości tzw. "osobowego auta użytkowego", żeby odliczyć
    > było można tylko określoną wartość. Kupiłeś porsche to OK, ale odliczasz
    > koszty tylko do jakiejś granicy :-). Powiedzmy do 20 czy 25 tys. euro
    > wartości auta.

    ta, a busy to tylko bez klimy albo z najsłabszym silnikiem, dlaczego
    pracownik ma mieć dobrze :) Zgaduję że np. Sprintera maxi z klimą i
    trzylitrowym dieslem (fajny silniczek bo zapierdziela jak osobówka) za
    25000euro nie kupisz (taki to pewnie z 50000...)
    Ja byłem zmuszony kupić dwuosobowe auto z kratą żeby nie dać się okradać
    urzędowi z watu, ile się naszukałem takiego auta z klimą... Ale ja głupi
    jestem, bo choć sam tym autem prawie nie jeżdżę, to nie wyobrażam sobie
    jak można jeździć bez klimy.

    Lukasz

  • 76. Data: 2012-05-23 19:33:25
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-22 21:00, Artur Maśląg pisze:

    > Ja nie mam problemu. Zastanawiam się tylko, czemu się tłumaczysz
    > przed czasem...

    bo wiem że wielu (nie prowadzących DG) uważa, że w niedzielę to my
    (prowadzący DG) latamy na malediwy, pracujemy dwie godziny dziennie i
    jeszcze mamy pretensje do tych uczciwych zatrudnionych na umowę

    Lukasz

  • 77. Data: 2012-05-23 19:47:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczyć
    > było można tylko określoną wartość. Kupiłeś porsche to OK, ale

    Kiedys tak bylo jesli chodzi o CIT. Cos 30 czy 60tys w koszty, a
    reszte z zysku po opodatkowaniu.

    >ta, a busy to tylko bez klimy albo z najsłabszym silnikiem, dlaczego
    >pracownik ma mieć dobrze :) Zgaduję że np. Sprintera maxi z klimą i

    Lepiej nie mow, kiedys tak widzialem - autobus, z klima, ale klima sie
    zepsula, a tu na zewnatrz lipiec w pelnej mocy.
    A calym autobusie tylko kierowca ma kawalek okna do uchylenia, z
    drzwiami otwartymi nie bardzo chcial jechac - ale nowsze modele to
    nawet nie wiem czy by pozwolily ruszyc.
    No i problem gotowy ...

    >trzylitrowym dieslem (fajny silniczek bo zapierdziela jak osobówka)
    >za 25000euro nie kupisz (taki to pewnie z 50000...)

    Z tym ze na inne auta limity moga byc inne.
    Dzis przeciez nie ma problemu z rozliczeniem, mozesz sobie zafundowac
    duze, wygodne auto z 500KM pod pedalem i w pelni odliczyc.
    Tylko to PJ kat C ... ale to wyrwiesz dofinansowanie na szkolenie, i
    ten ogranicznik do 90km/h ;-)

    J.

  • 78. Data: 2012-05-23 21:29:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-23 19:33, Lukasz pisze:
    (...)
    > bo wiem że wielu (nie prowadzących DG) uważa, że w niedzielę to my
    > (prowadzący DG) latamy na malediwy, pracujemy dwie godziny dziennie i
    > jeszcze mamy pretensje do tych uczciwych zatrudnionych na umowę

    Każdy kij ma dwa końce - z jednej strony wielu "etatowiczom" nie
    przetłumaczysz, że pracuje się wtedy, kiedy potrzeba, z drugiej
    strony ciężko jest w ciemno usprawiedliwiać różne kombinacje,
    w tym korzystanie z samochodów służbowych do celów prywatnych bez
    opłacenia podatku dochodowego (tutaj to nawet niekoniecznie chodziło
    o DG).

  • 79. Data: 2012-05-24 08:07:59
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-23 21:29, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-05-23 19:33, Lukasz pisze:
    > Każdy kij ma dwa końce - z jednej strony wielu "etatowiczom" nie
    > przetłumaczysz, że pracuje się wtedy, kiedy potrzeba,

    'pracujesz wtedy kiedy chcesz' ;) fajne hasło powtarzane przez
    etatowiczów, tyle że tak na prawdę brzmi troszkę inaczej: 'pracujesz
    wtedy kiedy chce klient'...

    z drugiej
    > strony ciężko jest w ciemno usprawiedliwiać różne kombinacje,

    zgadza się (choć ciężko też usprawiedliwiać przesłanki rządu w
    nieodliczaniu waty od 5-osobowego kombi, a odliczaniu od 2-osobowego
    vana- choć to kombi pomieści dużo więcej...)

    Lukasz

  • 80. Data: 2012-05-24 11:32:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-24 08:07, Lukasz pisze:

    > 'pracujesz wtedy kiedy chcesz' ;) fajne hasło powtarzane przez
    > etatowiczów, tyle że tak na prawdę brzmi troszkę inaczej: 'pracujesz
    > wtedy kiedy chce klient'...

    Kiedy to w sumie też prawda, ale tylko jej część ;) Stwierdzenie, że
    wtedy kiedy chce klient też nie jest do końca prawdziwe, ponieważ
    z klientem się negocjuje terminy, więc jest to dość elastyczne.

    Kwestia przeznaczenia i podatków.