    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Date: Mon, 14 May 2012 13:30:02 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 12 May 2012 21:52:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Wydaje się fajne jak ktoś jeździ z tempomatem.
    > Tyle że taka radarowa elektronika to pewnie zawsze będzie droga...
    > No chyba że upowszechnią się systemy awaryjnego hamowania przy zbliżaniu
    > się do przeszkody i korzystać będą ze wspólnych czujników.

    Ja czasami na trasie korzystam ze zwykłego tempomatu w C5 i cholernie
    brakuje tych radarów - co chwila trzeba albo wyłączać albo zmieniać
    ustawienia.

    > Póki co chyba nie na rynku żadnej sensownej...
    > Za kilkadziesiąt tysięcy zł dostajemy samochód który pali z 1l/100km mniej.

    IMHO czysta ściema, nie ma to nic wspólnego z ekonomią czy ekologią :)
    Jedno sensowne zastosowanie to ew. taksówki - jedna firma taksówkowa nabyła
    całą flotę priusów i według znajomego który tam pracuje - ma szanse to się
    zwrócić. Pytanie co gdy padną akumulatory...

    > Nie wiem, ale grzane są fajne :)

    Chyba czymś bezcennym by była nienagrzewająca się od słońca kierownica i
    gałka skrzyni biegów :)

    > Jak będzie umiało zaparkować lepiej niż ja, to poproszę

    To chyba nigdy :) Jakoś czuję że to automatyczne parkowanie podda się w
    większości miejsc gdzie nawet średnio wprawny kierowca da radę...

    > Też przydatne, ale pytanie o prezentacje tych danych, bo musiałby to być
    > chyba jakiś HUD, a to chyba jeszcze raczkuje jeżeli chodzi o zastosowania
    > motoryzacyjne.

    Tu też nie widzę szans: HUD musiałby być "pełnoszybowy" by się nadawał do
    użytku i nie rozpraszał kierowcy. A to oznacza albo dyskomfort dla
    pozostałych użytkowników samochodu, albo okulary dla prowadzącego.

    > Jak dla mnie zbędne, chociaż przy coraz większej ilości różnych
    > funkcjonalności gałkologia mocno się komplikuje.

    Zamiast rozpoznawania mowy - bluetooth. Rewelacja, nie muszę w ogóle
    wyciągać z kieszeni telefonu i mogę bez problemu zadzwonić do kogo sobie
    zechcę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944