    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bać się?
    Date: Thu, 27 Dec 2018 21:13:49 +0100

    U mnie jest tak, że istotne dane (np: księgowe) są na osobnym serwerze,
    do którego dostęp jest przez firewall udostępniający tylko (o ile
    pamiętam) 2 porty MySQL-owe. Żadnych szans na zarażenie kompa czy też
    dostęp do plików na nim. Gorzej natomiast z serwerem projektowym. Co
    prawda wymaga logowania, ale jak ktoś się zaloguje, to mając uprawnienia
    może zniszczyć katalogi. Tutaj nie widzę skutecznego zabezpieczenia,
    jedynie robienie kopii.
    No i oczywiście nic nie trzymamy na kompach, wszystko na serwerach, więc
    jak pojedynczy komp padnie, to jedynie strata czasu na reinstalację i
    utrata maili wychodzących (też nie zawsze).

    Swoją drogą, zna ktoś jakiegoś antywira z dobrym firewall-em? Kiedyś
    używałem Zone Alarm, ale zeszmacili się (próbowali mnie okraść), więc
    zmieniłem. Nowy to ESET, ale ich firewall to jakaś pomyłka, pomijając
    fakt, że ich pomoc nie ogarnia programu (jedna licencja mi padła i nie
    potrafili jej uruchomić poprawnie). Polecano mi F-secure, ale bez
    przekonania że firewall rozróżnia żądania aplikacji do dostępu w sieci
    lokalnej lub zewnętrznej. Więc szukam nadal...
    Szkoda tego ZA, działał jak należało :(

    Miłego.
    Irek.N.