  • Data: 2019-01-02 21:27:41
    Temat: Re: Bać się?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli dobrze rozumiem to jedynka robi kopię na dwójkę, co znaczy że z
    > jedynki można "namieszać" na dwójce.

    Tak, ale środowisko z którego możemy zarazić (WIN?), jak i to w NAS-ie
    są zupełnie różne, upatruję więc w tym jakąś przeszkodę w zarażaniu.
    Dodatkowo udostępniony jest jedynie katalog/katalogi na jedynce, więc
    włamywać trzeba by się dokładnie tak samo, jak gdyby nic nie było
    udostępnione.
    Możliwe, że różnica była by jedynie w braku całej usługi udostępniania,
    ale po co komu serwer z którego nic nie można pobrać?

    > Jeżeli to dwójka będzie pobierać dane z jedynki (konto tylko do odczytu
    > z jedynki), to jedynka nie mając żadnych praw na dwójce nie ma szans nic
    > zepsuć. Taka zmiana: zamiast pchać ciągniemy.

    Jasne, idea cacy (może poza tym, że jeszcze nie wiem czy tak da się
    zrobić). W założeniu dwójka jest tylko buforem kopii, niedostępnym
    (nawet fizycznie - w sensie sieci) dla żadnego użytkownika.

    > Analogicznie - jeżeli dwójka nic nie udostępnia to jest bezpieczna na
    > ataki ze stacji roboczych i z NASa jedynki.

    Ale dlaczego? Tak samo można ją łamać jak każdą inną. Bardziej
    utrudnieniem może być to, że serwery spięte są osobnym lanem - tylko
    pomiędzy sobą, więc każde łamanie musi z natury być rozpoczęte od
    złamania pierwszego. Nie wiem, czy da się zrobić z NAS-a router... ja
    nie potrafię sobie tego wyobrazić (wiem, że można napisać własny kod i
    teoretycznie wszystko się da).

    > Jak już ktoś wspominał, do pracy zespołowej to najlepiej repozytorium, i
    > łatwiej zrobić kopię, i jest kontrola co kto kiedy wgrał i co zmienił,
    > plus łatwy powrót do poprawnej wersji pliku (jak ktoś coś popsuje albo
    > zrobi błąd).

    No tak, w sofcie który używam jest nawet dedykowany taki mechanizm.
    Kłopot w tym, że tanie toto nie jest, a w moim przypadku aż tak wiele
    nie poprawia, więc odpuściłem.

    Miłego.
    Irek.N.