  • 1. Data: 2011-01-06 15:56:14
    Temat: BUYP52 a HDY52
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Szybkie pytanie na które nie mogę wygooglować odpowiedzi, może ktoś z
    was będzie wiedział.
    Czy HDY52 jest jakimś odpowiednikiem rodzimego BUYP52, czy też ta sama
    liczba na końcu oznaczeń tych dwóch tranzystorów mocy to zwykły zbieg
    okoliczności?

  • 2. Data: 2011-01-06 20:01:04
    Temat: Re: BUYP52 a HDY52
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Atlantis <n...@n...pl> napisał(a):

    > Czy HDY52 jest jakimś odpowiednikiem rodzimego BUYP52, czy też ta sama
    > liczba na końcu oznaczeń tych dwóch tranzystorów mocy to zwykły zbieg
    > okoliczności?

    Na to pytanie nie odpowiem, mogę tylko wyrazić negatywna opinię o BUYP52
    produkowanych dawno temu przez Cemi.
    To był pierwszy dużej mocy krzemowy tranzystor z tej fabryki i do służbowych
    konstrukcji kupiliśmy do firmy 50 szt. tego wynalazku.
    Katalogowo miały one napięcie Uce0 >50V.
    Sprawdziliśmy wszystkie egzemplarze i do użytku nadawało się kilka sztuk z
    niewielkim prądem zerowym, rzędu mA w zakresie do 50V.
    Reszta spełniała wprawdzie parametry katalogowe, bo producent określał Uce0
    przy prądzie Ice równym 1A ale nie nadawała się do użytku bo charakterystyka
    wyglądała jak dla połączenia tranzystora o napięciu przebicia rzędu 8-10
    woltów z szeregowym rezystorem rzędu 40 omów.

    Nawet zasilacza nie dało się na tym zbudować.

  • 3. Data: 2011-01-06 20:24:48
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-06 21:01, Wmak pisze:

    > Na to pytanie nie odpowiem, mogę tylko wyrazić negatywna opinię o BUYP52
    > produkowanych dawno temu przez Cemi.

    Hmm... W takim razie kolejne pytanie. Czy któryś z następujących
    tranzystorów zachodnich i radzieckich może być traktowany jako zmiennik
    BUYP52? Chodzi konkretnie o pracę w PA amatorskiego transcievera na
    pasmo 80m (Bartek).

    KT825D, KT840B, KT828A, KT838A, KT848A, KT827A, P210A, KT802A, GT701A,
    KT805B, KT808A, 2N3053, 2N3055, 2N0623, KD502

  • 4. Data: 2011-01-07 20:50:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:
    > Czy któryś z następujących
    > tranzystorów zachodnich i radzieckich może być traktowany jako zmiennik
    > BUYP52?

    Według moich katalogów, BUYP52 nie ma bezpośredniego odpowiednika

    > Chodzi konkretnie o pracę w PA amatorskiego transcievera na
    > pasmo 80m (Bartek).

    Nie będę się wymądrzał, bo nie znam konstrukcji krótkofalarskich ale tak
    na pierwszy rzut oka w katalog i w dyskusję:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1618054.html#8
    602755

    > KT825D, KT840B, KT828A, KT838A, KT848A, KT827A, P210A, KT802A, GT701A,
    > KT805B, KT808A, 2N3053, 2N3055, 2N0623, KD502

    powinien pasować KT805B. P210 i GT701 to germanowe zabytki.

    P.S.: Cz Ty Atlantis, to nie jesteś ten sam "Atlantis86" z ww. dyskusji?
    Jeżeli tak, to fajnie mi wyszła odpowiedź Twoją własną dyskusją :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2011-01-07 21:52:11
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-07 21:50, Maciek pisze:

    > P.S.: Cz Ty Atlantis, to nie jesteś ten sam "Atlantis86" z ww. dyskusji?
    > Jeżeli tak, to fajnie mi wyszła odpowiedź Twoją własną dyskusją :-)

    Tak, to ja. Masz rację, wklejając listę posiadanych przeze mnie
    tranzystorów zapomniałem, że ktoś już polecił mi KT805. Niemniej
    chciałbym się upewnić do do użyteczności pozostałych. KT805 mam dwie
    ostatnie sztuki (wersje B i AM).

  • 6. Data: 2011-01-07 22:18:40
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-07 21:50, Maciek pisze:

    > Według moich katalogów, BUYP52 nie ma bezpośredniego odpowiednika

    Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się na myśl.
    Może któryś z wymienionych przeze mnie tranzystorów stanowi odpowiednik
    BDY23? Ten był zastosowany w podobnym PA fazowo-homodynowego
    transceivera, opisanego w "Konstrukcjach krótkofalarskich dla
    początkujących".

  • 7. Data: 2011-01-07 22:21:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > tranzystorów zapomniałem, że ktoś już polecił mi KT805. Niemniej
    > chciałbym się upewnić do do użyteczności pozostałych. KT805 mam dwie

    Masz ich dane? Mają mniejszą moc od BUYP52, tylko 30W. BUYP52 ma 50W. KT ma
    trochę większe minimalne h21E 15 przy 4A (BUYP chyba 10 przy 3A). W razie
    co, mam kompletną listę tranzystorów dopuszczonych do produkcji urzadzeń w
    NRD. Ciekawa pozycja, bo zawiera wszystkie tranzystory mocy WCz produkcji
    ZSRR, których dane ciężko znaleźć.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-01-07 22:36:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > BDY23? Ten był zastosowany w podobnym PA fazowo-homodynowego
    > transceivera, opisanego w "Konstrukcjach krótkofalarskich dla

    KT825D fmax = 4MHz, za to h21e min 750, typ. 5000 przy 5A.
    KT827A, fT 4-55MHz, h21e 750-18000 przy 10A!
    KT802A, fT 20-50MHz, Pmax 50W, Icm 5A, dość podobny chyba do BUYP52
    KT808A, fT 10-18MHz, Pmax 60W, Icm 10A j.w.
    2N3055, KD502 fT 2-4MHz, za mało

    Tak na szybko, bo się ch.. szuka. Katalog jest w 7 tomach posortowane po
    socjalistycznemu, czyli wg. numeru normy, a nie katalogowego.

    Do tych co skreśliłem nie mam danych. Pewnie do NRDowa nie dochodziły.

    Waldek

  • 9. Data: 2011-01-08 08:30:53
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-07 21:50, Maciek pisze:

    > Według moich katalogów, BUYP52 nie ma bezpośredniego odpowiednika

    Hmm... Od pewnej osoby usłyszałem, że HDY52 to ponoć tranzystor
    węgierskiej produkcji, odpowiadający BUYP52 od CEMI. Można uznać tę
    informację za wiarygodną?

  • 10. Data: 2011-01-08 08:36:51
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-07 23:36, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    >
    > Tak na szybko, bo się ch.. szuka. Katalog jest w 7 tomach posortowane po
    > socjalistycznemu, czyli wg. numeru normy, a nie katalogowego.

    Myślę, że tyle wystarczy. Czyli krótko mówiąc dwa powyższe tranzystory
    (oraz KT805) powinny się sprawdzić w prostym PA transceivera QRP?

    Coś takiego jak na poniższym schemacie:

    http://img3.imageshack.us/img3/7241/47518166.png