-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!aotearoa.belnet.
be!news.belnet.be!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.
onet.pl!not-for-mail
From: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: BMW X6 winter test
Date: Tue, 2 Feb 2010 09:35:31 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 40
Message-ID: <hk8o4i$rcl$1@news.onet.pl>
References: <hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hk6r12$83r$1@news.onet.pl>
<hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hk6s6b$bja$1@news.onet.pl>
<hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: abmn51.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265099730 28053 83.7.233.51 (2 Feb 2010 08:35:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Feb 2010 08:35:30 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8050.1202
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8050.1202
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251857
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6u1i$el1$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
>> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
>> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
>> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
>> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
>> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
>> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
>> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
>> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
>> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
>> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
>> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
>> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
> =========
> a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej
rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką
ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie,
wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów
przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym.
> poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
> tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w
większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci
układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są
Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu
różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej
osi Torsen.
MP
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.10 10:18 P_ablo
- 02.02.10 11:17 GrzegorzG
- 02.02.10 11:36 Mihaj
- 02.02.10 13:31 Tadeusz
- 02.02.10 14:48 GrzegorzG
- 02.02.10 15:03 Kuba \(aka cita\)
- 02.02.10 15:08 Kuba \(aka cita\)
- 02.02.10 15:28 Tadeusz
- 02.02.10 17:44 GrzegorzG
- 02.02.10 17:47 GrzegorzG
- 02.02.10 17:54 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.02.10 18:13 Maciej Browarczyk
- 02.02.10 18:37 Hektor
- 03.02.10 08:20 Tadeusz
- 03.02.10 09:08 GrzegorzG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=