eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyB737Max w naszych samochodachRe: B737Max w naszych samochodach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <3...@g...com>
    <6faxgpg51gmj$.dlg@myjk.org> <q831jk$2qi$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <q831jk$2qi$1@dont-email.me>
    Subject: Re: B737Max w naszych samochodach
    Date: Wed, 3 Apr 2019 21:40:06 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 26
    Message-ID: <5ca50c71$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.59.189
    X-Trace: 1554320497 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 493 83.26.59.189:52639
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2388
    X-Received-Body-CRC: 277177524
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2653593
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q831jk$2qi$...@d...me...
    >Ps pracowałem kiedyś w firmie która dostarczała silniki i osprzęt do
    >napędu jednostek pływających. Był tam przycisk "override" (czy coś
    >takiego). Pytałem co to jest i po co. Wyjaśniono mi, że kiedys statek
    >wpływał do portu (czy kanału, śluzy), i w końcowej fazie wpływania
    >kapitan miał dać "całą wstecz" na moment. ale chwilę przedtem, silnik
    >wywalił "chceck engine" i odmówił posłuszeństwa, doprowadzając do
    >kolizji i uszkodzenia statku. Więc to kolejny przypadek gdy
    >elektronika, a właściwie oprogramowanie doprowadziło do katastrofy.
    >PRzycisk o którym wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po
    >wciśnieciu silnik miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego
    >uszkodzenia.

    No, na jakies zludne "check engine" moze i poradzi, ale bez sterownika
    to chyba nawet okretowy diesel nie popracuje :-)

    W lotnictwie to wielokrotnie przerabiano - w Warszawie Airbus nie
    wyhamowal, bo komputer uznal ze nie wyladowal, wiec nie pozwolil
    odwrocic ciagu.
    Z drugiej strony - inne samoloty sie rozbily, bo pilot odwrocil
    jeszcze w powietrzu :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: