  • Data: 2019-04-03 21:29:55
    Temat: Re: B737Max w naszych samochodach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.04.2019 o 12:42, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), Bolko

    > RWD mają taki "fjuczer". Jak kierowca wjedzie kołem z momentem (i jeszcze

    (...)ostatnio pewnien producent ROWERÓW miał kontrolę. Urzędnicy
    nakazali umieszczenie informacji o tym że gdy rowerzysta na bagażniku
    wiezie towar, to droga hamowania może się wydłużyć. Ale o tym że abs w
    pewnych sytuacjach może wydłużyć drogę hamowania gdzieś jest napisane?

    ToMasz

    Ps pracowałem kiedyś w firmie która dostarczała silniki i osprzęt do
    napędu jednostek pływających. Był tam przycisk "override" (czy coś
    takiego). Pytałem co to jest i po co. Wyjaśniono mi, że kiedys statek
    wpływał do portu (czy kanału, śluzy), i w końcowej fazie wpływania
    kapitan miał dać "całą wstecz" na moment. ale chwilę przedtem, silnik
    wywalił "chceck engine" i odmówił posłuszeństwa, doprowadzając do
    kolizji i uszkodzenia statku. Więc to kolejny przypadek gdy elektronika,
    a właściwie oprogramowanie doprowadziło do katastrofy. PRzycisk o którym
    wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po wciśnieciu silnik
    miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego uszkodzenia.