  • Data: 2013-03-14 14:39:28
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    [A320]

    > ZTCP samolot miał mapę wysokości terenu, ale być może źle pamiętam.
    > Jeśli źle -- moje wywody tracą swój sens.

    Z tym mogę się zgodzić :-)

    Niezależnie od tego, EGPWS (znany czasem jako "TAWS") także nie służy do
    sterowania samolotem, jego rolą jest ostrzeganie. Jedyny system, który
    przychodzi mi do głowy, służący do utrzymywania pewnej odległości od
    ziemi to "terrain following", ale nie stosuje się tego w samolotach
    cywilnych.

    Są systemy np. utrudniające lub uniemożliwiające przeciągnięcie itp.
    (BTW taki system zapewne właśnie zadziałał w czasie tamtej katastrofy) -
    ale nie ma czegoś takiego związanego z wysokością.
    --
    Krzysztof Halasa