  • Data: 2013-03-13 23:57:41
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > No ale "od dawna" to przecież systemu GPS nie ma.

    GPS raczej jest i w poprzednim tysiącleciu -- a gdzieś
    na przełomie tysiącleci zrezygnowano z zaszumiaczy,
    pogarszaczy, czy jak to określić.

    > Chyba że "od dawna" =
    > aktualne tysiąclecie, to bardziej. Tak czy owak wiele
    > samolotów, włączając takie zabierające na pokład np
    > 150 osób, nie ma GPS (a wiele innych ma).

    Nikt z moich znajomych nie ma (i nie miał
    nigdy) samolotu mieszczącego aż 150 osób.

    > W jakim samolocie? Używa się m.in. GPS (+WAAS/EGNOS), nawigacji
    > inercyjnej, radiowej (np. VOR/NDB) itd.

    Nawigacji w czasie lotu, nie w czasie lądowania.
    WAAS/EGNOS to sprawa całkiem świeża w życiu GPS.

    > Owszem, ale nie jest to specjalnie przydatne.

    Jakże nie jest przydatne? Warto wiedzieć, z jaką
    szybkością ucieka gleba -- bo chyba (; od szybkości
    gleby pochodzi wiadomy skrót GS. ;) Co komu w trakcie
    lotu po szybkości względem wiatru, gdy ten ktoś chce
    dowiedzieć się jak daleko uleciał?

    -=-

    GPS ma prawie tyle lat, co ja i jest niewiele młodszy od internetu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'