    Date: Sat, 01 Jan 2011 20:25:06 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria w sylwestra, super

    W dniu 2011-01-01 19:50, maciek pisze:

    > To to ja wiem, ale dzięki za troskę.
    > Nie będę niczego oceniać na tym mrozie i śniegu, tylko dotoczę się
    > trzydziestką do warsztatu, w promieniu 5 km od domu trochę tego na
    > szczęście jest.

    No Twoja decyzja.

    Laweta w takim układzie droga nie będzie, a jak to dolny sworzeń i Ci
    wyskoczy na drodze, to jesteś w plecy prawdopodobnie zderzak, błotnik,
    kolumnę zawieszenia, łożysko kolumny i pewnie jeszcze kilka innych
    drogich części.

    Co do techniki jazdy, to nie kręć kierownicą na postoju, zakręty z
    prędkością 5km/h, nie jeździj po dziurach, na prostej bym nie
    przekraczał 20km/h.
    Nie używaj hamulca, nie hamuj silnikiem (jak potrzebujesz zwolnić to
    delikatnie ręcznym) i delikatnie z gazem przy przyspieszaniu.

    Gdyby drżenie się nagle nasiliło, to lepiej stań - jeżeli sworzeń złapał
    Ci luz na trapezie to znaczy że koło trzyma się już tylko na jednej
    nakrętce. Jak zgodnie ze sztuką jest to nakrętka z samohamowną wkładką
    użyta tylko raz, to masz szansę że dojedziesz. Jak ktoś użył dwa razy
    tej samej nakrętki, albo wziął zwykłą, to pewnie na każdej nierówności
    to się rozkręca bardziej.