  • 51. Data: 2011-11-18 00:01:58
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > E bez przesady, jak sobie wcześniej obczaisz i przygotujesz w bagażniku
    > odpowiednie narzędzie to masz szanse :
    > http://peugeot.centralwallpaper.com/wp-content/uploa
    ds/2010/12/Peugeot-206-SW-HDi-engine-pictures.jpg
    > np tu :)

    tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod ręką.
    w swoim punciaku bym juz tak nie zrobil - za nisko i za ciasno. moze
    jeszcze bez chlodnicy klimy byloby wiecej miejsca a tak to makabra u
    mnie. Ja musialem do wyjecia turbo zrzucic pas z chlodnicami i zderzak:).
    jakbys mnie zapytal na spokojnie teraz jak bym zatrzymal silnik(poza
    proba duszenia sprzeglem) to bym nie wymyslil nic.
    ciecie przewodow to proszenie sie o ciezkie poparzenia.
    wsadzenie czegos do rury....wessie i filtr nie zatrzyma-poleci z filtrem
    dalej.

    ręką? ponoc mozna palce stracic.

    a gasnice te samochodowe to mozna sobie wsadzic w dupe conajwyzej bo to
    do gaszenia kiepow sie ledwie nadaje. i to nie czynnikiem a zgniatajac
    kiepa gaśnicą o beton:)

  • 52. Data: 2011-11-18 00:40:59
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "K" <g...@z...gov.pl> wrote in message
    > tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i
    > widziales co innego, to napisz :) wiem na czym polega problem, "zdusic na
    > piatce" sie nie dalo.

    A możesz to rozwinąć ? jak masz normalne sprawne sprzęgło to nie ma bata
    puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka, nawet
    wolałbym spalić sprzęgło niż potem oglądać co się zostało z silnika jak się
    spali cały olej...

    Pzdr
    Piotrek

  • 53. Data: 2011-11-18 00:42:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    a.com> napisał w

    > wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...

    To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 54. Data: 2011-11-18 01:29:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-17, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > tam są naboje po 16g co2

    No i?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 55. Data: 2011-11-18 01:35:55
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.com> napisał w
    > To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?

    żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego silnika w
    moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc wystarczy ze
    pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie zadział jak wyłączę
    zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wciągnięciem czegoś do
    turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach
    graniczy z niemożliwością. Ale jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet
    przewód od smarowania turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym
    miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą.
    Najważniejsze w tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji
    jak silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
    krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie nawet jak
    zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty i tak będa nikłe
    w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie zrobimy... dlatego warto się
    przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi zawczasu i ułożyć plan działania na
    taką sytuację.

    Pzdr
    Piotrek

  • 56. Data: 2011-11-18 05:12:20
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 22:37, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Wessana zostanie i zmielona.

    Tak tak... nawet nie bede komentowal.

    --
    Karolek

  • 57. Data: 2011-11-18 05:13:10
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 22:33, X-Man pisze:

    > na przykładzie mojego ayta powiem ci ze żeby zatkac tam gdzie chwyta
    > musiałbyć wykręcić puszkę filtra powietrza co nawet z kluczami pod ręką
    > chwilę zajmuje wiec juz szybciej bym ściągnął na siłę rurę z filtra niż
    > się dostał do miejsca gdzie on zasysa powietrze...

    Jaki samochod?

    --
    Karolek

  • 58. Data: 2011-11-18 05:15:34
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 22:59, Michał sirapacz Gut pisze:

    > generalnie lipa bo co nie zrobisz to jest po zawodach i generalka

    Generalnie to nieprawda co piszesz.

    > lepiej zapobiegac niz leczyc:)

    A to to akurat prawda.

    --
    Karolek

  • 59. Data: 2011-11-18 07:51:23
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-11-18 01:35, X-Man pisze:

    > ja nawet przewód od smarowania
    > turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym miejscu przy
    > filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą.

    Chciałbym cię zobaczyć mistrzu, jak odkręcasz ten przewód w silniku
    wkręconym na 7 krpm z łbem pod maską zastanawiając się czy najpierw
    dostaniesz korbą między oczy, czy może wcześniej chlapnie ci płonącym
    olejem. Oj, chciałbym...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 60. Data: 2011-11-18 07:59:25
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > No i?

    i już.
    z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
    twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.