-
61. Data: 2011-11-18 08:10:13
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:
>>>>> O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
>>>>> góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.
>>>>
>>>> Z kilogramowej może nie wystarczyć.
>>>>
>>> tam są naboje po 16g co2
>>
>> No i?
>>
> i już.
> z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
> twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.
Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
wcześniejszego treningu.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
62. Data: 2011-11-18 08:41:29
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: "PM" <x...@w...pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:slrnjcc16l.ss2.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
> On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:
>
>>>>>> O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
>>>>>> góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.
>>>>>
>>>>> Z kilogramowej może nie wystarczyć.
>>>>>
>>>> tam są naboje po 16g co2
>>>
>>> No i?
>>>
>> i już.
>> z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
>> twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.
>
> Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
> co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
> wcześniejszego treningu.
>
no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
-
63. Data: 2011-11-18 08:47:35
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Robson <r...@...pl>
> Masz taką gaśnicę?
Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.
R
-
64. Data: 2011-11-18 08:52:51
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-18, Robson <r...@...pl> wrote:
>> Masz taką gaśnicę?
>
> Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
> Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.
>
To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
w bagazniku:
http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompow
anie-kola-i1919046126.html
;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
65. Data: 2011-11-18 09:01:51
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:
> no co ty???
> gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
> to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
> przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.
Pzdr,
krzysiek Kiełczewski
-
66. Data: 2011-11-18 09:12:30
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:
>>
>> no co ty???
>> gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
>> to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
>> przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
>
> Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
> się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
> powrotem.
>
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.
--
Artur
ZZR 1200
-
67. Data: 2011-11-18 09:23:39
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze:
> On 2011-11-18, Robson<r...@...pl> wrote:
>>> Masz taką gaśnicę?
>>
>> Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
>> Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.
>>
> To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
> w bagazniku:
> http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompow
anie-kola-i1919046126.html
>
> ;-)
>
Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana
gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem.
Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;)
R
-
68. Data: 2011-11-18 09:40:52
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Witam!
W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina
podaje olej w razie zassania), trzeba go odciąć.
W dieslu jest klapka gasząca, zamykająca dopływ powietrza.
Przy okazji łatwo dostępna..wiec w czym problem?
Nie wiem jak we francuskich autach, ale we fiacie jest na wierzchu,
zresztą takiego przypadku nigdy nie było, by turbina zassała olej.
Jedynie co może zrobić to wywalić go całego do intercoolera, lub jeśli
nie ma w orurowanie...
-
69. Data: 2011-11-18 10:29:07
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: "PM" <x...@w...pl>
>>> no co ty???
>>> gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
>>> to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z
>>> siebie.
>>> przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
>>
>> Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
>> się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
>> powrotem.
>>
> No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
> sekunda,
to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy.
> wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele
2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K)
silnik 2dm3
obroty 5tys/min.
ilość zassanego powietrza (cisnienie przed sprężeniem niestety)
1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s
> a jednak silnik
> zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.
ha ha ha
chyba elektryczny
-
70. Data: 2011-11-18 10:34:45
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:
>> a jednak silnik
>> zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.
>
> ha ha ha
> chyba elektryczny
>
To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi bo
tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika.
--
Artur
ZZR 1200