  • 61. Data: 2011-11-18 08:10:13
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:

    > i już.
    > z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
    > twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.

    Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
    co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
    wcześniejszego treningu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 62. Data: 2011-11-18 08:41:29
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjcc16l.ss2.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
    > co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
    > wcześniejszego treningu.

    no co ty???
    gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
    to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
    przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

  • 63. Data: 2011-11-18 08:47:35
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Masz taką gaśnicę?

    Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
    Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

  • 64. Data: 2011-11-18 08:52:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, Robson <r...@...pl> wrote:

    > Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
    > Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

    To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
    w bagazniku:
    http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompow
    anie-kola-i1919046126.html

    ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 65. Data: 2011-11-18 09:01:51
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:

    > no co ty???
    > gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
    > to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
    > przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

    Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
    się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
    powrotem.

    Pzdr,
    krzysiek Kiełczewski

  • 66. Data: 2011-11-18 09:12:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:

    > Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
    > się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
    > powrotem.

    No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
    sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik
    zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 67. Data: 2011-11-18 09:23:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze:

    > To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
> [...]
    Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana
    gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem.
    Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;)

  • 68. Data: 2011-11-18 09:40:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina
    podaje olej w razie zassania), trzeba go odciąć.
    W dieslu jest klapka gasząca, zamykająca dopływ powietrza.
    Przy okazji łatwo dostępna..wiec w czym problem?
    Nie wiem jak we francuskich autach, ale we fiacie jest na wierzchu,
    zresztą takiego przypadku nigdy nie było, by turbina zassała olej.
    Jedynie co może zrobić to wywalić go całego do intercoolera, lub jeśli
    nie ma w orurowanie...

  • 69. Data: 2011-11-18 10:29:07
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
    > sekunda,

    to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy.

    > wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele

    2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K)
    silnik 2dm3
    obroty 5tys/min.
    ilość zassanego powietrza (cisnienie przed sprężeniem niestety)
    1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s

    > a jednak silnik
    > zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

    ha ha ha
    chyba elektryczny

  • 70. Data: 2011-11-18 10:34:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, PM <x...@w...pl> wrote:

    > ha ha ha
    > chyba elektryczny

    To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi bo
    tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika.

    --
    Artur
    ZZR 1200