eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo diesla › Re: Awaria turbo diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "X-Man" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria turbo diesla
    Date: Fri, 18 Nov 2011 00:35:55 -0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <ja499d$qgo$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl> <ja39bi$b4g$1@news.mm.pl>
    <ja3f6h$vg8$1@usenet.news.interia.pl> <ja3ppe$gjj$1@news.mm.pl>
    <ja3ur2$r52$2@usenet.news.interia.pl> <ja421o$9if$1@inews.gazeta.pl>
    <ja42mf$bui$1@inews.gazeta.pl> <ja4653$kav$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpc1-uddi16-0-0-cust73.uddi.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1321576557 27160 92.235.32.74 (18 Nov 2011 00:35:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 00:35:57 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: xman750
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414288
    [ ukryj nagłówki ]

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    news:ja4653$kav$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:ja42mf$bui$1@inews.gazeta.pl...
    >> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    >> news:ja421o$9if$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    >>> <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    >>> wiadomości news:ja3ur2$r52$2@usenet.news.interia.pl...
    >>>>>> Niby czym?
    >>>>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
    >>>>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
    >>>> Wessana zostanie i zmielona.
    >>> Zatrzyma się na filtrze powietrza.
    >> wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...
    > To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?

    żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego silnika w
    moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc wystarczy ze
    pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie zadział jak wyłączę
    zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wciągnięciem czegoś do
    turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach
    graniczy z niemożliwością. Ale jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet
    przewód od smarowania turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym
    miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą.
    Najważniejsze w tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji
    jak silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
    krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie nawet jak
    zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty i tak będa nikłe
    w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie zrobimy... dlatego warto się
    przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi zawczasu i ułożyć plan działania na
    taką sytuację.

    Pzdr
    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: