eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo diesla › Re: Awaria turbo diesla
  • Data: 2011-11-21 00:39:35
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-11-20, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    >> Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
    >> przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.
    >
    > nikt nie mówił ze będzie łatwo
    > ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
    > tak" ;-)

    Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb
    wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące.

    >>>> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
    >>>
    >>> jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
    >>> jałowego i po sprawie.
    >>
    >> A co ma do tego bieg jałowy?
    >
    > to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
    > nawet większe).

    No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej.

    >> Nie mam żadnego porównania.
    >
    > no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?

    Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem
    węgla.

    >>>>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    >>>>> -kto wie?
    >>>>
    >>>> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    >>>> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
    >>>
    >>> turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
    >>> paliwo/tlen w cylindrze.
    >>
    >> Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
    >> obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.
    >>
    >
    > ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.

    W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem.

    > można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
    > bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
    > obniżamy (gaśnicą).

    Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura
    będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie,
    suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na
    pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić.

    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: