-
Data: 2011-11-21 00:39:35
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-11-20, nazgul <x...@w...pl> wrote:
>> Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
>> przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.
>
> nikt nie mówił ze będzie łatwo
> ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
> tak" ;-)
Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb
wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące.
>>>> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
>>>
>>> jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
>>> jałowego i po sprawie.
>>
>> A co ma do tego bieg jałowy?
>
> to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
> nawet większe).
No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej.
>> Nie mam żadnego porównania.
>
> no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?
Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem
węgla.
>>>>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
>>>>> -kto wie?
>>>>
>>>> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
>>>> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
>>>
>>> turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
>>> paliwo/tlen w cylindrze.
>>
>> Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
>> obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.
>>
>
> ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.
W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem.
> można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
> bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
> obniżamy (gaśnicą).
Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura
będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie,
suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na
pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić.
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.11 12:54 J.F
- 21.11.11 14:58 jerzu
- 21.11.11 15:54 DoQ
- 21.11.11 17:33 J.F
- 21.11.11 17:42 DoQ
- 21.11.11 19:12 Michał sirapacz Gut
- 21.11.11 20:17 DoQ
- 21.11.11 21:12 Adam Płaszczyca
- 22.11.11 11:55 Michał sirapacz Gut
- 22.11.11 16:32 DoQ
- 22.11.11 18:34 Michał sirapacz Gut
- 23.11.11 10:59 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 23.11.11 11:07 Jakub Witkowski
- 23.11.11 11:13 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=