  • 21. Data: 2010-02-17 15:48:07
    Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 15:45, to pisze:

    > To po co 2,5T do takiej jazdy?

    Po to, żeby w razie problemu, czy wyprzedzania mieć moc!

  • 22. Data: 2010-02-17 15:55:25
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Lut, 14:04, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Teraz praktycznie kazdy producent podaje 1l/1000km jako norme.

    Ale nie mowimy o normach producenta tylko o stanie faktycznym. A stan
    faktyczny jest taki ze duzo ave z silnikiem vvti ma problem z braniem
    oleju.

  • 23. Data: 2010-02-17 15:57:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    Filip KK wrote:

    Nie wiem, czy sobie czasem nie żartujesz, ale odpowiem poważnie...

    > Po to, żeby w razie problemu,

    Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma
    czasu na redukcję.

    > czy wyprzedzania mieć moc!

    Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.

    --
    cokolwiek

  • 24. Data: 2010-02-17 16:17:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 15:57, to pisze:

    > Nie wiem, czy sobie czasem nie żartujesz, ale odpowiem poważnie...

    Piszę jak najbardziej poważnie.

    > Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma
    > czasu na redukcję.

    Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
    litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.

    > Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.

    Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc. Wierz mi, że
    jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...

  • 25. Data: 2010-02-17 16:30:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    Filip KK wrote:

    > Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
    > litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.

    Z dużą dozą pewnością można powiedzieć, że tyle samo mocy na dole jest w
    100 konnym turbo dieslu.

    > Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc.

    Jak się jedzie tempem emeryckim, to nie trzeba.

    > Wierz mi, że
    > jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...

    Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2010-02-17 23:32:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    Filip KK wrote:

    > To jest zabezpieczenie dla producenta. Ale czy 200 ml można uznać za "za
    > dużo" ?

    Zależy w jakim silniku i jak eksploatowanym. Jeśli ktoś jeździ cały czas
    do odcinki to praktycznie każdy silnik będzie mu brał olej.

    --
    cokolwiek

  • 27. Data: 2010-02-18 00:54:41
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 16:30, to pisze:

    > Z dużą dozą pewnością można powiedzieć, że tyle samo mocy na dole jest w
    > 100 konnym turbo dieslu.

    Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
    ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
    diesel, jak sam rzekłeś.

    > Jak się jedzie tempem emeryckim, to nie trzeba.

    Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś?
    Taki silnik się powinno mieć w razie problemu, napisałem.

    > Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.

    To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczająco mocny"?
    Kiedy jest silnik wystarczająco mocny a kiedy nie jest wystarczająco
    mocny i ile to mniej więcej wynosi?

  • 28. Data: 2010-02-18 12:28:34
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:hlgent$l9c$1@news.onet.pl ! Pewnie
    kiero jakis, ten michail . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
    uszy:

    > przeciwieństwie do 2.0 D4D).

    Znaczy sie te sie sypia? A co konkretnie?

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 29. Data: 2010-02-18 12:46:27
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > To prawda.

    > Chyba tempem emeryckim.

    15.6 litra w trasie - Toyota Tundra 5.8 V8 benzyna więc chyba jednak z tą
    Avensis było coś nie tak

  • 30. Data: 2010-02-20 19:01:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    Filip KK wrote:

    > Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
    > ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
    > diesel, jak sam rzekłeś.

    No bo 2,5T za bardzo nie ma, zobacz sobie wykresy. Na wszystkich, które
    widziałem moment spada bardzo mocno już poniżej 3000 rpm. Oczywiście
    zostaje go tyle, ze auto jedzie pewnie przyzwoicie, ale po co kupować
    auto z takim silnikiem do emeryckiej jazdy, skoro zostało stworzone do
    czego innego, a emerycką jazdę można z równym powodzeniem uprawiać 100
    konnym dieslem, który w tym zakresie będzie jechał tak samo i przy tym
    palił dwukrotnie mniej?

    > Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś? Taki silnik się powinno
    > mieć w razie problemu, napisałem.

    W razie jakiego problemu? W nagłych sytuacjach nie ma zwykle czasu na
    zmianę biegu, więc moc potencjalnie dostępna na wysokich obrotach i tak
    na nic się zda.

    > To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczająco mocny"? Kiedy jest
    > silnik wystarczająco mocny a kiedy nie jest wystarczająco mocny i ile to
    > mniej więcej wynosi?

    2,5 V6 ok. 200 koni i nie jeżdżę bez przerwy w zakresie 1500-2000 rpm
    tylko korzystam z całego zakresu obrotomierza.

    --
    cokolwiek