    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Autotransformator - definicja parametrow
    Date: Fri, 13 Sep 2013 15:08:22 +0200

    W dniu 2013-09-13 12:45, f...@i...pl pisze:

    > I ja tak uwazam. Natomiast producent tegoz trafa probuje przeforsowac swoja
    interpretacje: 117 tak, ale tylko przy maksymalnym napieciu wyjsciowym. W polowie -
    polowa, w cwierci - cwierc :)

    Według mnie źle uważasz. Bo powyższe jest prawdziwe, jeśli 117A to byłby
    prąd zwarcia tego transformatora.

    Ja myślę, że 117A to nie jest prąd zwarcia, tylko prąd maksymalnego
    obciążenia termicznego. Jeśli by wówczas przyjąć, że prąd zwarcia wynosi
    np. 500A, wówczas jesteś w stanie ciągnąć 117A aż do 117/500=23%
    napięcia maksymalnego. Dopiero poniżej tego napięcia trafo wpada w stan
    zwarcia i prąd jest ograniczony impedancją uzwojeń (pomijając niektóre
    szczegóły oczywiście, bo np. z uwagi na zmienną długość uzwojeń X=f(U).)