eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAutotransformator - definicja parametrow › Re: Autotransformator - definicja parametrow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder02.blueworldhosting.com!npeer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <l0t4fo$h5c$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Subject: Re: Autotransformator - definicja parametrow
    Date: Fri, 13 Sep 2013 13:16:44 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 38
    Message-ID: <5232f41e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.141.57
    X-Trace: 1379071006 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1221 83.30.141.57:50363
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2611
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:652003
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 12 września 2013 21:25:44 UTC+2 użytkownik Jakub
    Rakus napisał:
    >> Prosta matematyka, pomińmy cosinusy fi i inne duperele:
    >> 117*430=50310,
    >> przy niższym napięciu będzie tylko mniejsza moc, ale te 117A możesz
    >> ciągnąć nawet przy ustawionym 1V na wyjściu - pod warunkiem, że
    >> impedancja wyjściowa samego trafa jest na tyle mała, że przy małym
    >> napięciu wydusisz z niego taki prąd.

    >I ja tak uwazam. Natomiast producent tegoz trafa probuje przeforsowac
    >swoja interpretacje: 117 tak, ale tylko przy maksymalnym napieciu
    >wyjsciowym. W polowie - polowa, w cwierci - cwierc :)
    >Spotkal sie moze ktos z takim sposobem definiowania pradu wyjsciowego
    >autotrafa?

    Gwoli scislosci - jak masz na wyjsciu 1V i 117A, to z "dolnej" czesci
    uzwojenia plynie 116,7A, a z "gornej" 0,3A.
    A jak masz ustawione na polowe, to z obu polowek plynie po 58.5A.

    I teraz pytanie - uzwojenie zaprojektowane na 117A, czy na 60A ?
    Przy autotrafie np 220/110V mozna miec watpliwosci.

    Tu ... przy 399V rozklad bedzie odwrotny, czyli gorna czesc uzwojenia
    musi te 117A wytrzymac.
    Spodziewalbym sie ze cale wytrzymuje, ale kto wie ...

    Jeszcze jedna sprawa ze uzwojenie grzeje tych 117A ... ale to tylko
    drobna czesc calego uzwojenia. Byc moze wtedy moze wytrzymac wiecej.
    Co prawda jak rozlozone na torodzie to nadal grzeje lokalnie, wiec nie
    powinno miec znaczenia.

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: