-
Data: 2016-04-06 22:36:15
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-04-06 o 18:38, AlexY pisze:
> ACMM-033 pisze:
>>
>> Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
>> news:ne35ao$ire$1@dont-email.me...
>>>> uznał, że coś-tam i dowalił ciągu. To znów, na mały, a komputer... W
>>>> rezultacie napompowało silnik, i stało się. Okazało się, że program nie
>>>> przewidział jakiejś sytuacji, co skończylo się katastrofą.
>>>
>>> O czym piszesz, pierwsze czytam o czymś takim jak brak możliwości
>>> wyłączenia autopilota.
>>
>> To chyba nawet poza autopilotem było, automat ciągu.
>
> Automat ciągu jest częścią autopilota, coś jak tempomat, w modelarstwie
> taką samą funkcję dla modeli śmigłowców pełni "governor". Nic mi nie
> wiadomo żeby nie dało się go wyłączyć, ale nie jestem pilotem mogę
> czegoś nie wiedzieć, tak czy siak, konkrety bym poprosił, gdzie kiedy
> jaki samolot spadł bo nie dało się zredukować mocy.
>
Jak tylko mogłem, to oglądałem (i nadal oglądam) programy o katastrofach
lotniczych.
Pamiętam przypadki, że z powodu jakiejś awarii samolot "przepadł", gdyż
komputer uznał, że następuje już przyziemienie (przed lądowaniem) i nie
pozwolił zwiększyć ciągu.
Inny samolot przepadł, gdyż zamarzły czujniki kąta pochylenia samolotu,
skutkiem czego komputer darł dziób do góry bez możliwości wyłączenia tego.
Przypadki odwrotne: włączony autopilot, natomiast ktoś trzyma
sterownicę. Komputer interpretuje długie (ponad kilkadziesiąt sekund)
trzymanie sterownicy jako rozkaz wyłączenia się, więc wyłącza się po
cichu. Piloci o tym nie wiedzą, samolot kładzie się na skrzydło i
popełnia samobójstwo.
Ale: w samolotach musi nastąpić łańcuch błędów czy zaniedbań; ponadto po
większości opisywanych w programach (jeśli nie po wszystkich) komisje
wypadkowe tworzyły zalecenia, które były szybko wdrażane celem
eliminacji powtórzenia błędów.
W przypadku googlo-jazdów można domniemywać, iż w przypadku "złego
przypadku" zostaną wyciągnięte wnioski i reszta googlo-jazdów zostanie
zupdejtowana na daną okoliczność - co teraz może się stać w czasie kilku
godzin.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.16 23:03 J.F.
- 06.04.16 23:22 ACMM-033
- 06.04.16 23:30 ACMM-033
- 07.04.16 00:34 Marek
- 07.04.16 00:37 Marek
- 07.04.16 01:02 AlexY
- 07.04.16 01:04 AlexY
- 07.04.16 05:18 Pszemol
- 07.04.16 05:22 Pszemol
- 07.04.16 05:23 Pszemol
- 07.04.16 05:25 Pszemol
- 07.04.16 05:37 Pszemol
- 07.04.16 05:39 Pszemol
- 07.04.16 05:41 Pszemol
- 07.04.16 05:46 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?