-
Data: 2012-03-19 11:55:33
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Axel wrote:
> "Massai" <t...@w...pl> wrote in message
> news:jk6ntr$3e8$1@inews.gazeta.pl...
>
> > > Jak biały dureń - podjeżdżasz do skrzyżowania, zwalniasz,
> > > widzisz, że jest pusto, naciskasz gaz...
> > > A skrzynia moment, moment, niech się zastanowię? Może 2? A może
> > > 1? A nie wiem, poczekaj jeszcze chwilę!
> > > I już po sekundzie zaczynasz ruszać.
> > > Albo ni z gruszki, ni z pietruszki na równej drodze zaczyna
> > > zmieniac biegi z 3 na 4 i z powrotem.
> > > Testowane w nowym Volvo XC60.
> > Zacytuję Ciebie - naprawić albo kupić prawdziwy samochód, ze sprawną
> > ASB ;-)
> > Miałem 3 samochody z automatem, właśnie przymierzam się do
> > czwartego - i żaden takich cudów nie wyczyniał.
>
> To widocznie ja mam pecha, bo wszystkie automaty ktorymi jezdzilem
> (zwykle auta z wypozyczalni) mialy ten sam denerwujacy moment
> zamyslenia, gdy chcialem gwaltownie przyspieszyc. Ostanio prawie nowa
> Honda Civic - przy natezeniu ruchu w Manili mozna bylo zapomniec o
> szybkim "wcisnieciu sie" w luke. Silnik 1.8, ale przez to opoznienie
> skrzyni zbieral sie jak krowa.
Prawie nowa Civic 1.8 z automatem to pewnie był i-shift, czyli
zautomatyzowany manual. Nie miał łopatek do "tiptronika"?
Dodatkowo - ten denerwujący "moment zamyślenia" jest fałszywym
subiektywnym odczuciem. Sam zmieniłbyś bieg WOLNIEJ niż redukuje
automat.
Skrzynia automatyczna zmienia biegi szybko. Bardzo szybko jak na
standardy amatorskie.
Jak się ściga manual z automatem (klasyczny, 4-5 biegowy), to zazwyczaj
wygląda to tak:
1. start, manual wyskakuje do przodu (automat przy starcie od zera
wolno rusza, dopiero przy 5-10km/h ciągnie z pełną mocą)
2. jadą na jedynce, manual minimalnie jeszcze odchodzi (ma krótszą
jedynkę).
3. zmiana biegu na 2. Manual jakby wjechał w zaspę, automat jeszcze
ciągnie na jedynce, zmiana biegu w automacie - praktycznie BEZ straty
odległości, znowu ciągnie
itd. przy kolejnych biegach.
I tak to wygląda praktycznie zawsze - automat nadrabia właśnie na
zmianach biegów.
Natomiast jeśli chodzi o samą redukcję wcześniej, np. zbieram się do
wyprzedzania, to imho jest ona zbędna.
Ja wyprzedzam tak:
mam miejsce, myk na lewy, sandał, pół sekundy i automat w razie
potrzeby schodzi nawet do dwójki, ciągnie do odcięcia, zmiana biegu, i
znowu...
To co niby tracę na tym "starcie" i tak nadrabiam dzięki temu że
automat z podałem w podłodze jedzie agresywniej niż manual. Naprawdę -
mało jest kierowców którzy potrafią tak szybko wrzucić całkowicie
płynnie trójkę, gdy na dwójce dociągnęli do 6500 rpm.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.12 11:57 Massai
- 19.03.12 12:09 Marek Dyjor
- 19.03.12 12:14 Marek Dyjor
- 19.03.12 12:41 masti
- 19.03.12 12:41 Massai
- 19.03.12 13:35 Krzysiek Kielczewski
- 19.03.12 13:43 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:02 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:08 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:12 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:37 Marek Dyjor
- 19.03.12 14:42 Dysiek
- 19.03.12 17:56 DoQ
- 19.03.12 18:24 Cezary Daniluk
- 19.03.12 18:26 Cezary Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=