  • Data: 2010-06-13 15:33:51
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hv28al$6lu$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Jurand"

    > Hmmm, mój co prawda nie Van, ale też prawie 1,5 tony waży i średnio
    > zadowala się 6,1l/100km /dane z odczytu komputera po przejechaniu 7967km/
    > Na trasie przy prędkościach do 130 km/h zużycie potrafi spaść poniżej
    > 5l/100km. Na długiej trasie (800km autostrady) przejechanej ze średnią
    > prędkością 104km/h średnie zużycie wyniosło 5,4l/100km. Widać mam auto nie
    > z tej ziemi a wygląda na zwykłą Vectre C. ;-)

    Wierz mi - współczynnik oporu powietrza Zafiry a Vectry to są dwie rózne
    bajki. To po pierwsze - więc na trasie taka Zafira spali zauważalnie więcej
    paliwa niż Vectra. Zafira jest o ponad 100 kg cięższa - wrzuć sobie do
    bagażnika Vectry 2 worki cementu i zobaczysz, jak Ci się zmieni spalanie
    miejskie. To po drugie. Po trzecie - 800 km autostrady z prędkością 104 km/h
    oznacza, że jechałeś mniej więcej 120-130 km/h z krótkimi postojami.
    Spalanie 5.5/100 w takiej sytuacji to jest nic nadzwyczajnego. Przeleć taką
    autostradę z prędkościami rzędu 160 km/h i podziel się wynikiem spalania.
    Obstawiam, że być może zamkniesz się w 6.5/100, ale bym się o to nie
    założył.

    No i ostatni "kamyczek do ogródka":
    http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=21&modelid=
    457&genid=590611796&bid=990&filtr=1&engineid=202074

    Popatrz sobie na zużycia paliwa podawane przez użytkowników - częstym
    wynikiem jest 7/100 średnio. Dla miast typu Kraków/Warszawa/Wrocław/Poznań
    musisz się pogodzić ze zużyciem 7.5-8/100. Zafira, z racji większej masy
    zużyje jeszcze 0.5/100 więcej.

    Był tu kiedyś na grupie gość, którem auta paliły niewiarygodnie mało w
    mieście. Okazało się, że to "miasto" składa się aż z 2 skrzyżowań z
    sygnalizacją świetlną ;)

    Jurand.