  • 41. Data: 2010-06-23 19:28:36
    Temat: Re: Autko dla rozpieszczonych malzonkow :-)
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > I które auto ma komórkę na fabrycznym wyposażeniu?

    Komorka to nie problem - jest dosc popularna (np. u mnie w V70). Ale nie
    slyszalem, zeby pokladowy telefon przy wspolpracy z kompem sterowal czyms w
    aucie (poza wyciszaniem radia i nawigacja)...

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 13 656 zdjęcia z 19 krajów.

  • 42. Data: 2010-06-23 22:49:09
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > " Michał" <m...@g...pl> wrote in message

    > Co to "2 płaszczyzny"?

    oj późno: dwie płaszczyzny ustawiania elektrycznego.
    przód-tył kanapa, i oparcie przód-tył.

    > Dziwne kolory - jakby kierownica była od innego, z czarną skórą.
    > Tak było oryginalnie?

    faktycznie dziwnie wygląda :) może to wersja ze skórą na desce
    i kolory dziwne wyszły na foto.

    Tu znalazłem takiego z 1993, są foto duże - jak wygląda taki bez modyfikacji:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C138290
    33

    Aż bym sobie moje na to zmineił bo widzę że full full (ale bez navi) ;)
    tylko 1993 dziś to chyba przesada :) i zaraz będzie trzeba
    w niego wpakować 14k pln.

    > Nie wierzę że jedyny...

    fakt, trochę się pozmieniało :)

    pozdrawiam.

  • 43. Data: 2010-06-24 04:10:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> wrote in message

    > Komorka to nie problem - jest dosc popularna (np. u mnie w V70). Ale nie
    > slyszalem, zeby pokladowy telefon przy wspolpracy z kompem sterowal czyms
    > w aucie (poza wyciszaniem radia i nawigacja)...

    Fabrycznie nie, ale możesz sobie coś takiego zrobić:
    http://blogs.wsj.com/digits/2009/11/16/app-watch-unl
    ock-and-warm-up-your-car-with-your-iphone/

  • 44. Data: 2010-06-24 09:24:10
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Fabrycznie nie, ale możesz sobie coś takiego zrobić:
    > http://blogs.wsj.com/digits/2009/11/16/app-watch-unl
    ock-and-warm-up-your-car-with-your-iphone/

    No byc moze to jest jakis pomysl...
    Bo jedna z rzeczy, ktorej mi naprawde brakuje w aucie to mozliwosc zdalnego
    wlaczenia/wylaczenia webasto w okresie zimowym... Nie ma tak uregolowanego
    czasu, zeby mozna bylo nastawiac wlacznik czasowy na okreslona godzine, a
    wkurza mnie koniecznosc ubierania sie i przedzierania przez sniegi 1/2
    godziny przed jazda (nie mam garazu), zeby wlaczyc podgrzewanie i miec
    cieple autko i odmrozone szyby.
    IMHO, to jest jedna z tych funkcji, ktora powinna byc dostepna z pilota.

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 45. Data: 2010-06-24 10:17:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > podgrzewanie i miec cieple autko i odmrozone szyby.
    > IMHO, to jest jedna z tych funkcji, ktora powinna byc dostepna z pilota.

    Przeciez jedna z podstawowych rzeczy w Webasto jest wlasnie sterowanie z
    pilota. Albo wziales jakas wybitnie budzetowa wersje, albo ktos cie przy
    montazu w konia zrobil..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 46. Data: 2010-06-24 11:35:00
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > Przeciez jedna z podstawowych rzeczy w Webasto jest wlasnie sterowanie z
    > pilota. Albo wziales jakas wybitnie budzetowa wersje, albo ktos cie przy

    No coz - nie wiem jak wyglada funkcjonalnosc tego rodzaju urzadzen i
    gadzetow montowanych dodatkowo, bo nigdy sie tym nie interesowalem.
    Jezeli ktos mnie "zrobil w konia" - to byla to fabryka w Belgii...Ja mam
    fabryczny "system podgrzewania paliwa i wnetrza" - nie ma opcji dzialania za
    posrednictwem pilota. I raczej nie jest to jakas uboga wersja, tylko
    standardowa funkcjonalnosc tego elementu wyposazenia. Inna sprawa, ze auto
    jest prawie full wersja wyposazeniowa, ale ma juz ponad 5 lat. Moze we
    wspolczesnych modelach jest opcja z pilotem.
    PS - auto to v70, 2004 r.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 13 656 zdjecia z 19 krajów.

  • 47. Data: 2010-06-24 12:13:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > jest prawie full wersja wyposazeniowa, ale ma juz ponad 5 lat. Moze we
    > wspolczesnych modelach jest opcja z pilotem.

    System wymagajacy biegania po mrozie pol godziny przed wyjsciem z domu moge
    smialo nazwac niezbyt przydatnym. W poprzednim aucie mialem alarm z funkcja
    zdalnego startu pilotem i to jakis sens mialo, bo zanim kawe w domu dopilem
    samochod byl cieply.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 48. Data: 2010-06-24 13:08:00
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > moge smialo nazwac niezbyt przydatnym. W poprzednim aucie mialem alarm z
    > funkcja zdalnego startu pilotem i to jakis sens mialo, bo zanim kawe w

    Alez oczywiscie nie wymaga biegania - moge sobie domyslnie ustawic godzine o
    ktorej ma byc cieplo w aucie (a nawet dwie rozne godziny). Ale to ma sens
    gdy mniej wiecej wiadomo o ktorej sie bedzie jechac... Jak nie wiadomo to
    trzeba biegac...
    Ale szczerze mowiac to nie znam takich systemow fabrycznie montowanych w
    samochodach sprzed kilku lat, ktore by dzialaly bardziej ergonomicznie (to
    nie znaczy ze takich nie bylo -- po prostu nie slyszalem o takich).

    A poza tym Volvo, niestety, ma taka dziwna polityke, ze przedklada
    "bezpieczenstwo" nad "ergonomie". Moze to i sluszna polityka, ale w zwiazku
    z tym w tych autach nie ma z zalozenia pewnych udogodnien dostepnych w
    innych markach.

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 49. Data: 2010-06-24 21:51:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > "bezpieczenstwo" nad "ergonomie". Moze to i sluszna polityka, ale w
    > zwiazku z tym w tych autach nie ma z zalozenia pewnych udogodnien

    Co masz konkretnie na myśli?

  • 50. Data: 2010-06-25 19:11:10
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Co masz konkretnie na myśli?

    Teraz juz dokladnie nie pamietam, bo rozmawialem i czytalem o tym w czasie
    kupowania auta, a to juz dawno bylo. Jedyne co zapamietalem, bo mi brakowalo
    (mialem w poprzednim, znacznie starszym i nizszej klasy aucie) to domykanie
    szyb pilotem (z zewnatrz). Podobno w Volvo tego nie ma z zalozenia, bo
    niebezpieczne (mozna komus cos przyciac)...
    Tak wogole to trudno powiedziec ile w tym prawdy, a ile urban legends - ale
    ta teza nie jest moim wymyslem, ale zostala zaczerpnieta z opinii
    uzytkownikow i maniakow Volvo (m.in. na volvoforum.pl).
    Innym drobiazgiem, ktory mnie denerwował po kupnie byla niemozliwosc
    wlaczenia odbiornikow elektrycznych (radio, dvd, zasilanie gniazda
    zapalniczki) bez wlozonego i przekreconego kluczyka... W poprzednim (Omega)
    radio tez wlaczalo sie i wylaczalo po przekreceniu kluczyka, ale mozna je
    tez bylo wlaczyc bez kluczyka - a tu nie. I w dodatku ponoc trudno to
    przerobic (CAN). Fachowiec stwierdzil, ze trzeba robic indywidualne
    urzadzenie a koszt min. 1200-1500 zl...

    pozdr.
    Jacek Bronowski