  • 1. Data: 2010-06-22 08:49:08
    Temat: Turbina ?!
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Czy dieslem, które ma walniętą turbinę można jechać?
    Jak objawia się taka awaria? Jak rozpoznać czy turbina jest już na
    wykończeniu?
    Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-06-22 08:56:38
    Temat: Re: Turbina ?!
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 22.06.2010 08:49, Ariusz wrote:
    > Czy dieslem, które ma walniętą turbinę można jechać?
    > Jak objawia się taka awaria? Jak rozpoznać czy turbina jest już na
> [...]
    a google przestało działać?
    Ten temat na każdym forum i grupie o samochodach jest wałkowany
    przynajmniej raz w tygodniu.

  • 3. Data: 2010-06-22 09:16:38
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Ten temat na każdym forum i grupie o samochodach jest wałkowany
    > przynajmniej raz w tygodniu.

    A pierwsze 101 linków z googla odnośnie tego tematu radzi, żeby
    skorzystać z googla ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-22 09:35:50
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ariusz pisze:
    > Czy dieslem, które ma walniętą turbinę można jechać?

    tak, ale poczujesz to po tym, ze
    rozpedzac se bedziesz jak maluchem

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2010-06-22 10:00:42
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Ariusz pisze:
    > Czy dieslem, które ma walniętą turbinę można jechać?
    > Jak objawia się taka awaria? Jak rozpoznać czy turbina jest już na
> [...]

    zależy, bo jeśli sra olejem wszędzie to wreszcie zabraknie go do
    smarowania silnikiem ;d i wtedy to już wiesz co się stanie.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-06-22 11:16:11
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-22 09:35, AL pisze:

    > tak, ale poczujesz to po tym, ze
    > rozpedzac se bedziesz jak maluchem

    Załóżmy hipotetycznie, że padnie mi turbina i muszę przejechać 2 tys.
    km, na przyśpieszeniu mi nie zależy, prędkość by się przydała tak
    przynajmniej ze 120, co 200 km sprawdzam i ewentualnie dolewam olej.

    Czy jest szansa pokonać taką odległość bez szkody dla silnika. Czy taka
    jazda może spowodować nieodwracalne uszkodzenia innych rzeczy?

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-06-22 11:34:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Czy jest szansa pokonać taką odległość bez szkody dla silnika. Czy taka
    > jazda może spowodować nieodwracalne uszkodzenia innych rzeczy?

    Wszystko zalezy co padlo, jesli lozysko posypie sie do cylindrow, daleko nie
    zajdziesz. Bez szklanej kuli ciezko odpowiedziec..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-06-23 14:21:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Załóżmy hipotetycznie, że padnie mi turbina i muszę przejechać 2 tys. km,
    > na przyśpieszeniu mi nie zależy, prędkość by się przydała tak przynajmniej
    > ze 120, co 200 km sprawdzam i ewentualnie dolewam olej.

    Jak masz zamiar ruszyć w taką trasę już z uszkodzoną turbiną to lepiej sobie
    daruj a jak pytasz czy dasz rade wrócić np z wakacji jak ci się uszkodzi w
    trasie to raczej tak. Tylko że jak komputer wyłapie przeładowanie to moze
    przejsc w tryb awaryjny a wtedy cięzko bedzie z tym 120km/h.Turbina raczej
    nie pada zerojedynkowo, najperw auto nie ma mocy, kopci i jak to olewasz i
    jeździsz dalej to dopiero moze byc poważnie. Poza tym słowo "padła turbina"
    ma szersze znaczenie. Mogą sie zaciąc łopatki, może lekko pluc olejem a może
    ci się wszystko rozlecieć w kawałki albo też puścic olej nagle w duzej
    ilości i wtedy silnik moze ci się rozkręcić jak w bolidzie F1 :)

  • 9. Data: 2010-06-24 10:14:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-23 14:21, Agent pisze:

> [...]
    > zaciąc łopatki, może lekko pluc olejem a może ci się wszystko rozlecieć
    > w kawałki albo też puścic olej nagle w duzej ilości i wtedy silnik moze

    Aż tak szalony nie jestem by wiedzieć, że mam coś nie tak i ruszać w
    taką drogę. Chodzi mi właśnie o wariant - jestem w trasie i muszę wrócić.

    Ariusz

  • 10. Data: 2010-07-10 20:53:00
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a google przestało działać?
    > Ten temat na każdym forum i grupie o samochodach jest wałkowany
    > przynajmniej raz w tygodniu.

    Nie masz ochoty odpowiadać to po cholerę piszesz takie idiotyczne porady ?
    Nie szkoda Ci czasu na takie pie....nie ?