  • 111. Data: 2022-05-04 01:02:03
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, May 3, 2022, 12:56:22 PM, you wrote:

    [...]

    > No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
    > nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.

    Powinna nawet więcej - zalezy od stylu jazdy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 112. Data: 2022-05-04 01:55:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.05.2022 o 09:55, Myjk pisze:
    > Mon, 2 May 2022 23:07:28 +0200, J.F

    > I tak rzadko kto z takimi prędkościami jeździ, poza skrajnymi oszołomami.

    Ale, że ... miliony much nie mogą się mylić?

    > Weź otwórz oczy jak będziesz następnym razem zapieradalać i sprawdź z
    > jakimi prędkościami na autostradzie WIĘKSZOŚĆ jedzie. Ja jeżdżę z Vmax 120
    > i nie jestem najwolniejszy, notorycznie muszę wyprzedzać takich co jadą
    > 100-110.

    No to tak samo ktoś jedzie sobie 170 jak go samochód nie ogranicza tak,
    jak Ciebie.

  • 113. Data: 2022-05-04 01:59:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.05.2022 o 11:54, Myjk pisze:
    > Tue, 3 May 2022 11:01:26 +0200, J.F

    > Widzę że jest to kompletnie zbyteczne. Ekonomicznie nie ma to żadnych
    > logicznych podstaw. Ani dokładanie przełożeń, ani zapierdalanie z taką
    > prędkością. Bo co z tego że pojadę 10% szybciej jak spalę przy tym "zysku"
    > 30% więcej paliwa. Nijak się to nie kalkuluje.

    No i czemu w Niemczech kalkuluje się inaczej niż np w Polsce?

  • 114. Data: 2022-05-04 06:45:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 09:18, Marcin N pisze:

    > Audi ma ten problem rozwiązany trywialnie:
    > bateria słoneczna, która napędza wiatraczek, który wentyluje kabinę.
    >
    > Proste i skuteczne.
    > Oczywiście nie schłodzi wnętrza do 25 stopni, ale na pewno nie będzie w
    > kabinie 50 st - jak to często bywa latem.

    Niby dlaczego nie będzie?
    Przy możliwej mocy zasilanego słońcem wiatraczka, będzie jak najbardziej.
    Jak już napisano w poście obok, różnica między 60 a 50 stopni jest
    pomijalna.

    Bev schłodzi do 20 stopni w 15 minut.

  • 115. Data: 2022-05-04 06:48:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 10:47, J.F pisze:
> [...]
    4w46/uruchamianie-silnika-i-jazda/uruchamianie-silni
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    > Luksus :-)
    >
    > Jak bedzie taka potrzeba, to wsadza klime elektryczna,

    Prąd skąd wezmą?

  • 116. Data: 2022-05-04 06:53:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 11:01, J.F pisze:

    > Skoro PHEV, to powinien jezdzic na naladowanej baterii.
    >
    > I nie wiem jak twoj pojazd, ale Cavallino pisal, ze silnik i tak sie
    > uruchamia, bo za zimno, bo za cieplo.

    Pojawiły się phevy z elektrycznymi grzałkami.

    > No ale z Zakopanego do Krakowa na litrze da sie dojechac - ciekawe jak
    > w drugą strone :-)

    Zazwyczaj zużycie prądu w bev na tej trasie jest dwa razy większe.
    Więc bateria phev wystarczy na 20 km (Toyota na 50).

    A dalej trzeba będzie paliwo zużyć.

  • 117. Data: 2022-05-04 06:56:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 12:56, J.F pisze:

    > No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
    > nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.

    Oczywiście że nie, spali więcej.
    W klocku rozmiarów Outlandera ze 12 będzie ok.

  • 118. Data: 2022-05-04 09:52:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.05.2022 o 14:43, Myjk pisze:
    > Wiesz, ja sobie sam PV montowałem, jak piszę ludziom że po odliczeniach
    > mnie kWp kosztował 1500 zł (czyli instalacja 10kWp końcowo 15 tys.)
    > to nie wierzą. I co poradzisz. ;)

    No ale to też jest kreatywna księgowość, taka jak liczenie "prądu za darmo z PV", bo
    zamiast zrobić instalację u siebie mógłbyś zrobić ją u klienta i zarobić 5 czy 10k.
    ;)

    Ja podchodzę do tego jako ubezpieczenia od przyszłości - teraz mam pieniądze i
    zamiast
    wydać na pierdoły kupuję instalację 10kWp i później mam prąd 'za darmo'.

    Bo gdyby nie instalacja to te pieniądze nie leżałyby w oczekiwaniu na opłatę
    rachunków
    przez następne 5 lat tylko wydałbym je na dzieci\dom\kompa\auto\książki\komiksy\czy
    inne
    pierdoły na allegro. ;)

  • 119. Data: 2022-05-04 10:13:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 06:56:26 +0200, Cavallino wrote:

    > Oczywiście że nie, spali więcej.
    > W klocku rozmiarów Outlandera ze 12 będzie ok.

    Dobry diesel, dobry.

    No ale moment - sierra mi palila 10 lpg.
    Nie jezdzila moze az tak szybko, ale tez lubialem przycisnac ...

    J.

  • 120. Data: 2022-05-04 10:19:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 01:02:03 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, May 3, 2022, 12:56:22 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Powinna nawet więcej - zalezy od stylu jazdy.

    Styl jak styl - wyjezdzamy na autostrade, staramy sie 120 trzymac ..

    J.