-
121. Data: 2022-05-04 10:23:20
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Wednesday, May 4, 2022, 10:19:17 AM, you wrote:
>>> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
>>> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
>> Powinna nawet więcej - zalezy od stylu jazdy.
> Styl jak styl - wyjezdzamy na autostrade, staramy sie 120 trzymac ..
Wjeżdżać na autostradę, żeby jechać nią 120? Kiedy Cię wykastrowali?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
122. Data: 2022-05-04 10:27:53
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 4 May 2022 10:23:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Wednesday, May 4, 2022, 10:19:17 AM, you wrote:
>
>>>> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
>>>> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
>>> Powinna nawet więcej - zalezy od stylu jazdy.
>> Styl jak styl - wyjezdzamy na autostrade, staramy sie 120 trzymac ..
>
> Wjeżdżać na autostradę, żeby jechać nią 120? Kiedy Cię wykastrowali?
Mnie nie, Myjka wykastrowali.
Podal spalanie hybrydy przy 120, i mowi ze malo ...
J.
-
123. Data: 2022-05-04 10:33:09
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-05-2022 o 10:13, J.F pisze:
> On Wed, 4 May 2022 06:56:26 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 03-05-2022 o 12:56, J.F pisze:
>>> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
>>> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
>>
>> Oczywiście że nie, spali więcej.
>> W klocku rozmiarów Outlandera ze 12 będzie ok.
>
> Dobry diesel, dobry.
Diesel w Dusterze też palił przy realnym 120 km/h GRUBO ponad 8l.
Po prostu nie masz pojęcia o suvach i niesłusznie przenosisz na nie
doświadczenia z płaskaczy i to sprzed pół wieku.
-
124. Data: 2022-05-04 12:29:11
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 4 May 2022 10:33:09 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 04-05-2022 o 10:13, J.F pisze:
>> On Wed, 4 May 2022 06:56:26 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 03-05-2022 o 12:56, J.F pisze:
>>>> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
>>>> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
>>>
>>> Oczywiście że nie, spali więcej.
>>> W klocku rozmiarów Outlandera ze 12 będzie ok.
>>
>> Dobry diesel, dobry.
>
> Diesel w Dusterze też palił przy realnym 120 km/h GRUBO ponad 8l.
> Po prostu nie masz pojęcia o suvach i niesłusznie przenosisz na nie
> doświadczenia z płaskaczy i to sprzed pół wieku.
Nie mam. I chyba nie chce miec :-)
Ale mowisz, ze taki Outlander to jest jakos szczegolnie gorszy od
vectry C kombi?
No wyzszy jest o jakies 10cm ... czy 18?
J.
-
125. Data: 2022-05-04 12:49:53
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-05-2022 o 12:29, J.F pisze:
> On Wed, 4 May 2022 10:33:09 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 04-05-2022 o 10:13, J.F pisze:
>>> On Wed, 4 May 2022 06:56:26 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 03-05-2022 o 12:56, J.F pisze:
>>>>> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
>>>>> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
>>>>
>>>> Oczywiście że nie, spali więcej.
>>>> W klocku rozmiarów Outlandera ze 12 będzie ok.
>>>
>>> Dobry diesel, dobry.
>>
>> Diesel w Dusterze też palił przy realnym 120 km/h GRUBO ponad 8l.
>> Po prostu nie masz pojęcia o suvach i niesłusznie przenosisz na nie
>> doświadczenia z płaskaczy i to sprzed pół wieku.
>
> Nie mam.
To dopóki ich nie zdobędziesz, nie wypowiadaj się w tego typu tematach.
-
126. Data: 2022-05-04 15:20:28
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F
> Powiem tak - mialem kilka gadzetow w samochodzie, ktore sie lekko
> nadtopily i powichrowały.
> A to chyba zwykly polistyren, ktory 70C powinien wytrzymac.
Czyli jak nie wytrzymał to znaczy że było więcej?
> No i co my tu mamy - "ponad 60 st. C".
> A powietrze na zewnatrz 30.
> Wiec sam rozumiesz, ze mozna chlodzic samym wiatrakiem.
ROTFL Już widzę jak wiatrak nawiewając 30sC do kabiny, gdzie jest ponad
60sC, wygrywa z zyskami słonecznymi. Weź się fizyki poucz trochę. Wg twojej
teorii parę wiatraków w domu czy w biurze wystarczy aby go chłodzić a klimę
to tylko idioci instalują i używają.
> Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
> powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60"
> czy tylko "ponad 30".
Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
niż 30 i będzie w nim nagrzane WSZSYTKO, dlatego gucio ci da żę silnik
"zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc
na nim. Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.
> Moj silniczek jest w srodku umiarkowanie glosny, grzeje dobrze, chodzi
> ... cos sie zepsulo i juz nie tak dobre, za to nie lubie stawac co
> godzina na ładowanie :-)
Tak, to już od dawna wiadomo -- masz bardzo nisko położony poziom komfortu
i tu, przy komforcie cieplnym w kabinie, jest kolejne tego potwierdzenie.
--
Pozdor
Myjk
-
127. Data: 2022-05-04 15:37:02
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 3 May 2022 13:16:20 +0200, J.F
> Okna/drzwi trzeba otworzyc przed wejsciem i przewietrzyc.
Gucio ci to da, skoro plastiki, krzesła itp. są rozgrzane do >60sC.
> Kupiles se skorę, to cierp :-)
No tak, bo przecież materiał to się nie grzeje, jest czarodziejski.
> Zadziwiajace, ale fotele malo grzeja. Widac małą pojemnosc cieplną
> maja. Deska promieniuje ... w szybe, bo u mnie mocno pozioma, a
> pionowa czesc z kolei slabo nasloneczniona byla.
> Natomiast cala reszta owszem - nagrzana mocno, i promieniuje wrednie
> przez dluzszy czas.
Zadziwiające to jest że notorycznie zaprzeczasz rzeczywistości.
> No jak - pol godziny musi chodzic i to na pelnych obrotach :-)
No to policz ile w tym czasie zużyje energii wiedząc że kompresor ciągnie w
porywach 300W, wentylator chłodnicy 100W i wentylator kabiny 100W.
> I tu by sie wlasnie wentylacja postojowa bardzo przydala.
> Tzn w spaliniaku.
Ale nie ma, znaczy nikt nie potrzebuje. hehe
--
Pozdor
Myjk
-
128. Data: 2022-05-04 15:48:47
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 4 May 2022 15:20:28 +0200, Myjk wrote:
> Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F
>> Powiem tak - mialem kilka gadzetow w samochodzie, ktore sie lekko
>> nadtopily i powichrowały.
>> A to chyba zwykly polistyren, ktory 70C powinien wytrzymac.
>
> Czyli jak nie wytrzymał to znaczy że było więcej?
Tak.
One byly w naslonecznionym miejscu - tez troche dodaje.
>> No i co my tu mamy - "ponad 60 st. C".
>> A powietrze na zewnatrz 30.
>> Wiec sam rozumiesz, ze mozna chlodzic samym wiatrakiem.
>
> ROTFL Już widzę jak wiatrak nawiewając 30sC do kabiny, gdzie jest ponad
> 60sC, wygrywa z zyskami słonecznymi. Weź się fizyki poucz trochę. Wg twojej
> teorii parę wiatraków w domu czy w biurze wystarczy aby go chłodzić a klimę
> to tylko idioci instalują i używają.
Tez zalecam nauke fizyki.
oczywiscie nie mowie o chlodzeniu ponizej 30C, ale schlodzisz do 40,
to potem klima ma dwa razy latwiej.
>> Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
>> powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60"
>> czy tylko "ponad 30".
>
> Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
> cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
> niż 30
Przeciez pisze, ze 60, 70 i wiecej.
Aczolwiek takie temperatury to nie wszedzie.
> i będzie w nim nagrzane WSZSYTKO, dlatego gucio ci da żę silnik
> "zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
> chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc
> na nim.
Mialo 60, to sie ochlodzi. Do 36.
Ale oczywiscie to glupi sposob chlodzenia.
> Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
Latem bym troche podniosl. 24 tez przyjemnie.
> 20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.
>> Moj silniczek jest w srodku umiarkowanie glosny, grzeje dobrze, chodzi
>> ... cos sie zepsulo i juz nie tak dobre, za to nie lubie stawac co
>> godzina na ładowanie :-)
>
> Tak, to już od dawna wiadomo -- masz bardzo nisko położony poziom komfortu
> i tu, przy komforcie cieplnym w kabinie, jest kolejne tego potwierdzenie.
Po prostu - najpierw otwieram drzwi i wymieniam powietrze, potem
odpalam silnik i wlaczam klime, a potem wchodze do auta, i mam
komfort. Chyba, ze sie tak nie da, to nie mam komfortu.
A nie przepraszam - mowie sobie, ze lubię saune.
Bo naprawde lubie, ale na basenie :-)
Natomiast nawet maly przewiew na parkingu wystarczy, aby w srodku nie
bylo "ponad 60C" tylko np 40, i juz jest znacznie przyjemniej, a jak
klima chodzi to szybciej sie robi calkiem znosnie.
Tak swoja droga - masz w swoim Outlanderze taka elektryczna klime,
czy tez zachwycasz sie platonicznie?
J.
-
129. Data: 2022-05-04 15:53:23
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 04.05.2022 o 15:20, Myjk pisze:
> Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F
>
...
>
>> Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
>> powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60"
>> czy tylko "ponad 30".
>
> Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
> cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
> niż 30 i będzie w nim nagrzane WSZSYTKO, dlatego gucio ci da żę silnik
> "zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
> chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc
> na nim. Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
> 20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.
MZ wystarczy mieć dach zwodzony :-) ale oczywiście porównując mosty
drewniane z metalowymi wygrywają drewniane.
-
130. Data: 2022-05-04 15:55:15
Temat: Re: Auta elektryczne
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 3 May 2022 12:56:22 +0200, J.F
>>> Malo to to nie jest - jestes pewien, ze czysty ICE wiecej spali?
>> Jestem pewien, bo w przeciwieństwie do ciebie sprawdziłem to empirycznie.
> No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
> nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.
Ty żyjesz ewidentnie w alternatywnej rzeczywistości twierdząc że benzyna,
szczególnie Outlander gabarytów szafy trzydrzwiowej, może przy 120/h palić
8L. Mój PHEV pali w zakresie 110-120 8,5L.
>>> Skoro PHEV, to powinien jezdzic na naladowanej baterii.
>> Jprd. Test porównawczy SPALANIA dla PHEV vs ICE robiłem na pustej baterii.
>> Jak bateria jest pełna to oczywiste że spalanie wychodzi jeszcze mniej.
> No ale po to kupujesz PHEV, zeby na pradzie z gniazdka jezdzic.
> Oczywiscie nie w trasie, bo nie starczy.
Nie no, skiełznę zaraz. Przecież ponad 90% jeżdżę na prądzie, ale do testu
SPALANIA jechałem na pustej baterii. Czego nie rozumiesz?
> A to ogrzewanie postojowe to silnikiem spalinowym, pradem z gniazdka,
> pradem z baterii ?
Jak samochód jest podłączony do prądu, to na postoju grzeje z druta, tak
samo chłodzi z druta. Jak nie ma druta, to grzeje/chłodzi z baterii.
> Teren lekko pagorkowaty, to moze hybryda sie sprawdzi.
> I droga zakorkowana, to tez sie powinna sprawdzic,
> chyba ze latem lub zimą :-)
Zawsze będzie mieć wyższą sprawność, choćby dlatego że zimą, nawet jeśli
się spaliniak w korku uruchomi do grzania kabiny, to nie będzie on pracować
tylko po to aby grzać kabinę, ale też będzie ładować baterię. Mało bo mało,
ale jednak nie puści całej pracy z dymem jak ICE.
> Co kto lubi.
> Zadziwiajace, ale w moim dieslu jakos nie wychodzi 30% paliwa wiecej.
Znaczy ile jest różnicy w spalaniu między 170 a 190/h?
> W kazdym badz razie toyota dolozyla. A Toyocie wierze, ma w koncu
> doswiadczenie w hybrydach.
Z tego co widać wierzysz głównie w to co pasuje ci do twojej tezy.
--
Pozdor
Myjk