  • 121. Data: 2022-05-04 10:23:20
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, May 4, 2022, 10:19:17 AM, you wrote:

    > Styl jak styl - wyjezdzamy na autostrade, staramy sie 120 trzymac ..

    Wjeżdżać na autostradę, żeby jechać nią 120? Kiedy Cię wykastrowali?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 122. Data: 2022-05-04 10:27:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 10:23:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wjeżdżać na autostradę, żeby jechać nią 120? Kiedy Cię wykastrowali?

    Mnie nie, Myjka wykastrowali.
    Podal spalanie hybrydy przy 120, i mowi ze malo ...

    J.

  • 123. Data: 2022-05-04 10:33:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2022 o 10:13, J.F pisze:

    > Dobry diesel, dobry.

    Diesel w Dusterze też palił przy realnym 120 km/h GRUBO ponad 8l.
    Po prostu nie masz pojęcia o suvach i niesłusznie przenosisz na nie
    doświadczenia z płaskaczy i to sprzed pół wieku.

  • 124. Data: 2022-05-04 12:29:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 10:33:09 +0200, Cavallino wrote:

    > Diesel w Dusterze też palił przy realnym 120 km/h GRUBO ponad 8l.
    > Po prostu nie masz pojęcia o suvach i niesłusznie przenosisz na nie
    > doświadczenia z płaskaczy i to sprzed pół wieku.

    Nie mam. I chyba nie chce miec :-)

    Ale mowisz, ze taki Outlander to jest jakos szczegolnie gorszy od
    vectry C kombi?
    No wyzszy jest o jakies 10cm ... czy 18?

    J.

  • 125. Data: 2022-05-04 12:49:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2022 o 12:29, J.F pisze:

    > Nie mam.

    To dopóki ich nie zdobędziesz, nie wypowiadaj się w tego typu tematach.

  • 126. Data: 2022-05-04 15:20:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F

    > Powiem tak - mialem kilka gadzetow w samochodzie, ktore sie lekko
    > nadtopily i powichrowały.
    > A to chyba zwykly polistyren, ktory 70C powinien wytrzymac.

    Czyli jak nie wytrzymał to znaczy że było więcej?

    > No i co my tu mamy - "ponad 60 st. C".
    > A powietrze na zewnatrz 30.
    > Wiec sam rozumiesz, ze mozna chlodzic samym wiatrakiem.

    ROTFL Już widzę jak wiatrak nawiewając 30sC do kabiny, gdzie jest ponad
    60sC, wygrywa z zyskami słonecznymi. Weź się fizyki poucz trochę. Wg twojej
    teorii parę wiatraków w domu czy w biurze wystarczy aby go chłodzić a klimę
    to tylko idioci instalują i używają.

    > Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
    > powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60"
    > czy tylko "ponad 30".

    Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
    cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
    niż 30 i będzie w nim nagrzane WSZSYTKO, dlatego gucio ci da żę silnik
    "zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
    chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc
    na nim. Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
    20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.

    > Moj silniczek jest w srodku umiarkowanie glosny, grzeje dobrze, chodzi
    > ... cos sie zepsulo i juz nie tak dobre, za to nie lubie stawac co
    > godzina na ładowanie :-)

    Tak, to już od dawna wiadomo -- masz bardzo nisko położony poziom komfortu
    i tu, przy komforcie cieplnym w kabinie, jest kolejne tego potwierdzenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 127. Data: 2022-05-04 15:37:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 13:16:20 +0200, J.F

    > Okna/drzwi trzeba otworzyc przed wejsciem i przewietrzyc.

    Gucio ci to da, skoro plastiki, krzesła itp. są rozgrzane do >60sC.

    > Kupiles se skorę, to cierp :-)

    No tak, bo przecież materiał to się nie grzeje, jest czarodziejski.

    > Zadziwiajace, ale fotele malo grzeja. Widac małą pojemnosc cieplną
    > maja. Deska promieniuje ... w szybe, bo u mnie mocno pozioma, a
    > pionowa czesc z kolei slabo nasloneczniona byla.
    > Natomiast cala reszta owszem - nagrzana mocno, i promieniuje wrednie
    > przez dluzszy czas.

    Zadziwiające to jest że notorycznie zaprzeczasz rzeczywistości.

    > No jak - pol godziny musi chodzic i to na pelnych obrotach :-)

    No to policz ile w tym czasie zużyje energii wiedząc że kompresor ciągnie w
    porywach 300W, wentylator chłodnicy 100W i wentylator kabiny 100W.

    > I tu by sie wlasnie wentylacja postojowa bardzo przydala.
    > Tzn w spaliniaku.

    Ale nie ma, znaczy nikt nie potrzebuje. hehe

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 128. Data: 2022-05-04 15:48:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 15:20:28 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F
    >
    > Czyli jak nie wytrzymał to znaczy że było więcej?

    Tak.
    One byly w naslonecznionym miejscu - tez troche dodaje.

> [...]
    > teorii parę wiatraków w domu czy w biurze wystarczy aby go chłodzić a klimę

    Tez zalecam nauke fizyki.

    oczywiscie nie mowie o chlodzeniu ponizej 30C, ale schlodzisz do 40,
    to potem klima ma dwa razy latwiej.

    > Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
    > cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
    > niż 30

    Przeciez pisze, ze 60, 70 i wiecej.
    Aczolwiek takie temperatury to nie wszedzie.

> [...]
    > "zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
    > chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc

    Mialo 60, to sie ochlodzi. Do 36.
    Ale oczywiscie to glupi sposob chlodzenia.

    > Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba

    Latem bym troche podniosl. 24 tez przyjemnie.

    > 20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.

    > Tak, to już od dawna wiadomo -- masz bardzo nisko położony poziom komfortu
    > i tu, przy komforcie cieplnym w kabinie, jest kolejne tego potwierdzenie.

    Po prostu - najpierw otwieram drzwi i wymieniam powietrze, potem
    odpalam silnik i wlaczam klime, a potem wchodze do auta, i mam
    komfort. Chyba, ze sie tak nie da, to nie mam komfortu.
    A nie przepraszam - mowie sobie, ze lubię saune.
    Bo naprawde lubie, ale na basenie :-)

    Natomiast nawet maly przewiew na parkingu wystarczy, aby w srodku nie
    bylo "ponad 60C" tylko np 40, i juz jest znacznie przyjemniej, a jak
    klima chodzi to szybciej sie robi calkiem znosnie.

    Tak swoja droga - masz w swoim Outlanderze taka elektryczna klime,
    czy tez zachwycasz sie platonicznie?

    J.

  • 129. Data: 2022-05-04 15:53:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.05.2022 o 15:20, Myjk pisze:
> [...]
    > na nim. Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
    > 20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.

    MZ wystarczy mieć dach zwodzony :-) ale oczywiście porównując mosty
    drewniane z metalowymi wygrywają drewniane.

  • 130. Data: 2022-05-04 15:55:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 12:56:22 +0200, J.F

    > No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
    > nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.

    Ty żyjesz ewidentnie w alternatywnej rzeczywistości twierdząc że benzyna,
    szczególnie Outlander gabarytów szafy trzydrzwiowej, może przy 120/h palić
    8L. Mój PHEV pali w zakresie 110-120 8,5L.

    > No ale po to kupujesz PHEV, zeby na pradzie z gniazdka jezdzic.
    > Oczywiscie nie w trasie, bo nie starczy.

    Nie no, skiełznę zaraz. Przecież ponad 90% jeżdżę na prądzie, ale do testu
    SPALANIA jechałem na pustej baterii. Czego nie rozumiesz?

    > A to ogrzewanie postojowe to silnikiem spalinowym, pradem z gniazdka,
    > pradem z baterii ?

    Jak samochód jest podłączony do prądu, to na postoju grzeje z druta, tak
    samo chłodzi z druta. Jak nie ma druta, to grzeje/chłodzi z baterii.

    > Teren lekko pagorkowaty, to moze hybryda sie sprawdzi.
    > I droga zakorkowana, to tez sie powinna sprawdzic,
    > chyba ze latem lub zimą :-)

    Zawsze będzie mieć wyższą sprawność, choćby dlatego że zimą, nawet jeśli
    się spaliniak w korku uruchomi do grzania kabiny, to nie będzie on pracować
    tylko po to aby grzać kabinę, ale też będzie ładować baterię. Mało bo mało,
    ale jednak nie puści całej pracy z dymem jak ICE.

    > Co kto lubi.
    > Zadziwiajace, ale w moim dieslu jakos nie wychodzi 30% paliwa wiecej.

    Znaczy ile jest różnicy w spalaniu między 170 a 190/h?

    > W kazdym badz razie toyota dolozyla. A Toyocie wierze, ma w koncu
    > doswiadczenie w hybrydach.

    Z tego co widać wierzysz głównie w to co pasuje ci do twojej tezy.

    --
    Pozdor
    Myjk