  • Data: 2016-03-10 19:03:43
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-10 o 16:20, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > OK, ale piszesz o zupełnie innym dysku, którego jak na razie nie da się
    > raczej kupić. A ja patrzę i nie widzę żadnych korzyści. No, może -
    > najpojemniejsze modele WD Red rzeczywiście mają mniejszy pobór mocy niż
    > odpowiedniki Seagate. Tyle, że już dla 4T różnica jest symboliczna jak
    > dla mnie i może wynikać z zupełnie innych powodów niż hel. A poza tym -
    > to samo. Nawet hałas.
    Korzystałem z innych materiałów niż dane tych konkretnych dysków, może
    więc faktycznie w tej serii nic specjalnego to nie daje. Na chłopski
    rozum - po co się pchać w drogą technologię jeżeli nie daje to korzyści.
    Przy niższych kosztach i podobnych parametrach inni producenci puszczą
    takiego producenta-cwaniaka z torbami.
    Skoro już 3 firmy w to weszły to znaczy że coś jest na rzeczy, może w
    następnej generacji lepiej to wykorzystają :) A i ludzie w centrach
    danych też potrafią liczyć i czary-mary nie pomogą :)

    > Technologie przechowywania helu to już od dawna mieli. Tu pewnie komora
    > z całą mechaniką i jakoś wyprowadzony prąd - i to jest najciekawsze. No
    > ale dyski już od dawna tak są robione, tylko to uszczelnienie musi być
    > lepsze.

    No właśnie to jest ciekawe co tam wykombinowali, chyba że liczą że pochodzi
    to 2-3 lata (góra 5) w centrum danych a potem i tak na złom.
    Z tego co wiem to w domowych warunkach hel w zabawkach ulatnia się "aż
    furczy".
    Podobnie jest z szybami zespolonymi - po kilku latach właściwości izolacyjne
    pakietów z jakimiś lepszymi gazami lecą na twarz.

    Piotrek