  • Data: 2016-03-11 00:13:16
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bo(o)t manager pisze:

    > Chyba przy muzyce klasycznej(jakimś jazzie itp.) i dawnych nagraniach,
    > teraz to tak robią mastering, że głowa mała, byle głośno było.

    Nie wiem czego dzisiaj słuchają audiofile, ale zakładam, że nie najgorzej
    zrobionych płyt, tylko czegoś ekstra. Rozkład mocy odczywiście też zależy
    od charakteru muzyki, ale nawet przy największej rąbaninie daleko będzie
    do stu procent -- i to nie od masteringu zależy. W realizacji nagrań
    tendencja jest odwrotna -- to dawniej trzeba było wyrównywać poziomy,
    bo sprzęt i media transmisji i zapisu miały mocno ograniczoną dynamikę.
    Dobry realizator to potrafił. Dzisiaj można sobie odpuścić ingerencję
    w Bolero Ravela.

    --
    Jarek