  • Data: 2016-03-11 10:59:21
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Też bym się zdziwił, gdyby się okazało, że dwuatomowa cząsteczka wodoru
    > jest sprytniejsza w przechodzeniu przez małe dziurki niż jednoatomowy
    > hel. Oczywiście też kompletnie nie znam sie na tym, tak se tylko gadam.
    >
    > Hel nie tylko ucieka z przechowalni, ale potrafi zachowywać się jak
    > ostatnia przybłęda. Wnika na przykład skądeś do lamp elektronowych
    > psując im próżnię.
    >
    > Jarek

    Nie demonizujmy. Używam helu do chromatografu gazowego sprzężonego ze
    spektroskopem masowym i nie ma z tym problemów. Owszem, połączenia są
    zrealizowane miedzianymi rurkami lutowanymi srebrem lub łączonymi
    specjalnymi łącznikami. Z próżnią 10^-6 Torr też nie ma problemu, choć
    trzeba zachować pewne minima technologiczne :-)
    W innych chromatografach gazowych używamy wodoru jako gazu nośnego, też
    bez problemów (odpukuję).

    P.P.