  • Data: 2016-03-10 16:20:19
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-10 o 14:20, Piotr Dmochowski pisze:

> [...]
    > to jest się o co bić (no bo oprócz rachunku za prąd dochodzą np.
    > mniejsze wymagania na UPS i na chłodzenie).
    > Sami producenci mają bonus bo hel powoduje mniejsze turbulencje, co się
    > przekłada na mniejsze drgania -> większa precyzja głowicy -> większa
    > pojemność. Zmniejszenie hałasu w gratisie, ale w serwerowni to chyba nie
    > problem, i tak jest hałas. Dodatkowo można ścisnąć talerze, tak że
    > wchodzi 10 sztuk do napędu. Zdaje się też że taki hel lepiej przewodzi
    > ciepło, co też ma swój wpływ na lepsze warunki pracy dysku.

    OK, ale piszesz o zupełnie innym dysku, którego jak na razie nie da się
    raczej kupić. A ja patrzę i nie widzę żadnych korzyści. No, może -
    najpojemniejsze modele WD Red rzeczywiście mają mniejszy pobór mocy niż
    odpowiedniki Seagate. Tyle, że już dla 4T różnica jest symboliczna jak
    dla mnie i może wynikać z zupełnie innych powodów niż hel. A poza tym -
    to samo. Nawet hałas.

    > Ciekawe tylko co zrobili żeby im hel nie uciekał z napędów i ile
    > faktycznie wytrzyma taki napęd (deklarowane MTBF 2,5 mln. godzin).

    Technologie przechowywania helu to już od dawna mieli. Tu pewnie komora
    z całą mechaniką i jakoś wyprowadzony prąd - i to jest najciekawsze. No
    ale dyski już od dawna tak są robione, tylko to uszczelnienie musi być
    lepsze.

    Pozdrawiam

    DD