    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <nbm2ek$1jqd$1@gioia.aioe.org> <nbm3bs$1ob$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <nbm4q9$1no7$1@gioia.aioe.org> <nbm5e4$qgp$1@dont-email.me>
    <nbm8n7$1u1u$1@gioia.aioe.org>
    <56dee157$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbn17u$jkm$1@node1.news.atman.pl> <nbn1af$67e$3@dont-email.me>
    <nbn508$npc$1@node1.news.atman.pl> <nbnpmj$hpq$1@dont-email.me>
    <56dfcf61$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 10 Mar 2016 14:20:27 +0100

    W dniu 2016-03-09 o 08:23, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > To ja zadam pytanie: a co ja z tego będę miał?
    Tańszy hosting?

    Po minucie googlowania - oprócz WDC swoje dyski z helem zrobiło też
    Hitachi i Seagate. To nie są produkty do domu tylko do serwerowni.
    Producenci podają że zużycie energii spadło o 23%, więc jak się ma
    serwerownie w których instaluje się dyski kontenerami a nie na sztuki,
    to jest się o co bić (no bo oprócz rachunku za prąd dochodzą np.
    mniejsze wymagania na UPS i na chłodzenie).
    Sami producenci mają bonus bo hel powoduje mniejsze turbulencje, co się
    przekłada na mniejsze drgania -> większa precyzja głowicy -> większa
    pojemność. Zmniejszenie hałasu w gratisie, ale w serwerowni to chyba nie
    problem, i tak jest hałas. Dodatkowo można ścisnąć talerze, tak że
    wchodzi 10 sztuk do napędu. Zdaje się też że taki hel lepiej przewodzi
    ciepło, co też ma swój wpływ na lepsze warunki pracy dysku.
    Ciekawe tylko co zrobili żeby im hel nie uciekał z napędów i ile
    faktycznie wytrzyma taki napęd (deklarowane MTBF 2,5 mln. godzin).

    Piotrek