-
1. Data: 2015-04-06 16:15:21
Temat: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Witam
Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny
z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy
napięcie (na przednich zaciskach pomocniczych, bo w tym Audi aku jest
gdzieś z tyłu) i wynosi ono:
1. bez silnika 12,3
2. bez silnika przy otwartych drzwiach (żarówka w drzwiach) 12,16
3. silnik 800 rpm 14,2 (bieg jałowy)
4. silnik 3000 rpm 14,2
Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej
jazdy.
Czy to coś komuś mówi?
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
-
2. Data: 2015-04-06 16:55:39
Temat: Re: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2015-04-06 o 16:15, Jacek Maciejewski pisze:
> Witam
> Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
> zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny
> z powodu padu alumulatora.
Zdrowy naładowany aku powinien mieć około 12,6V, jak jest mniej to może
być coś nie tak, ale to trzeba mierzyć przy odłączonych wszelkich
odbiornikach prądu. Najlepiej żeby sprawdzić to podjedź do dobrego
sklepu z akumulatorami, tam dobrym miernikiem sprawdzą czy to jest
padaka. Samemu możesz jeszcze sprawdzić miernikiem napięcie podczas
rozruchu, jak spada poniżej 10-9V (przy naładowanym aku) to już raczej
kaplica.
-
3. Data: 2015-04-06 16:56:21
Temat: Re: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2015-04-06 o 16:15, Jacek Maciejewski pisze:
> Witam
> Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
> zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny
> z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy
> napięcie (na przednich zaciskach pomocniczych, bo w tym Audi aku jest
> gdzieś z tyłu) i wynosi ono:
> 1. bez silnika 12,3
> 2. bez silnika przy otwartych drzwiach (żarówka w drzwiach) 12,16
> 3. silnik 800 rpm 14,2 (bieg jałowy)
> 4. silnik 3000 rpm 14,2
> Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej
> jazdy.
>
> Czy to coś komuś mówi?
>
Rozrusznik do remontu lub wymiany.
-
4. Data: 2015-04-06 16:58:36
Temat: Re: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
> Witam
> Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
> zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić
> maszyny z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś
> zmierzyliśmy napięcie (na przednich zaciskach pomocniczych, bo w
> tym Audi aku jest gdzieś z tyłu) i wynosi ono:
> 1. bez silnika 12,3
jeszcze możesz zmierzyć napięcie kiedy grzeją świece i pobierany prąd
no i prąd spoczynkowy po zamknięciu drzwi
> Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej
> jazdy.
po dwóch godzinach to mogłoby być więcej napięcia niż te 12.3v
--
Piter
golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?
-
5. Data: 2015-04-06 18:52:15
Temat: Re: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 6 Apr 2015 16:15:21 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> Witam
> Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
> zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny
> z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy
> napięcie (na przednich zaciskach pomocniczych, bo w tym Audi aku jest
> gdzieś z tyłu) i wynosi ono:
> 1. bez silnika 12,3
> 2. bez silnika przy otwartych drzwiach (żarówka w drzwiach) 12,16
> 3. silnik 800 rpm 14,2 (bieg jałowy)
> 4. silnik 3000 rpm 14,2
> Temperatura pomiaru ok. 7 stC, bryka stała dwie godz. od ostatniej
> jazdy.
>
> Czy to coś komuś mówi?
To nic nie mówi - potrzebujesz pomiaru przy jakimś konkretnym obciążeniu
(np. włącz światła).
A najlepiej też podczas rozruchu - i to jeden pomiar może być na zaciskach
pomocniczych (chociaż lepiej by było bezpośrednio na rozruszniku), a drugi
na akumulatorze.
W sklepach z akumulatorami zazwyczaj mają urządzenia do pewnego określenia
wydajności prądowej akumulatora którymi są w stanie bez takich
eksperymentów zrobić taki pomiar.
Bo winny może być akumulator, przewody między nim a rozrusznikiem, no albo
sam rozrusznik.
-
6. Data: 2015-04-11 18:30:54
Temat: Re: Audi A6 - problem z akumulatorem.
Od: "wowa" <w...@g...pl>
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1t489bujzm8up$.awanw4tmd2ca$.dlg@40tude
.net...
Witam
Audi A6 4F 2,7 diesel, rocznik 2005. Syn się skarży że czasem (a
zwłaszcza w czasie deszczowej pogody) zdarza mu się nie odpalić maszyny
z powodu padu alumulatora. Aku ma niecałe 2 lata. Dziś zmierzyliśmy
Znaczy, że akumulator rozładowany? Możesz mieć przetarty kabel i prąd ucieka
bokiem a po mokrym to mu wygodniej. Zobacz pod spód coby imprezy "światło i
dźwięk" nie było.
Wojtek