  • 41. Data: 2012-03-09 22:28:07
    Temat: Re: Audi A5 - zakup używanego
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-03-06 22:34, Rafał Grzelak pisze:

    > Tez prowadze zapiski na spritmonitor i jestem wlascicielem najwyzszej
    > sredniej dla mojego modelu i silnika. ;p

    Ja dla mojego volvo miałem wyniki poniżej średniej, dla vectry mam
    powyżej, ale niewiele.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 42. Data: 2012-03-09 22:31:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja dla mojego volvo miałem wyniki poniżej średniej, dla vectry mam
    > powyżej, ale niewiele.

    A wierzysz w rewelacje tych co to mają minima z tych zestawień?

  • 43. Data: 2012-03-10 10:12:00
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-03-09 22:31, Cavallino pisze:
    [..]
    > A wierzysz w rewelacje tych co to mają minima z tych zestawień?

    musiałbym zobaczyć konkretne przypadki, ale czemu nie? Oczywiście błędy
    mogą się zdarzyć i bzdury trzeba odrzucić (ktoś znalazł brak jednego
    tankowania). Wyjeździj jeden zbiornik prawym pasem to zobaczysz :)
    Kiedyś w volvo 2.5TDI (R5 od VW) udało mi się osiągnąć 5,2l - w trasie
    nie przekraczając 100km/h. Jak ktoś mieszka na wiosce i tak jeździ cały
    czas to będzie miał 6l, inny jeździ po wawie albo wrocławiu to mu
    chlapnie 8.
    Co do tych statystyk spritmonitor - niekoniecznie notuje tam "pełen
    przekrój" kierowców, może tam być przewaga tych oszczędnych, co zaburzy
    statystyki. Ogólnie IMO dane są ok.

    --
    pozdr,
    W.

  • 44. Data: 2012-03-10 10:28:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > musiałbym zobaczyć konkretne przypadki, ale czemu nie? Oczywiście błędy
    > mogą się zdarzyć i bzdury trzeba odrzucić (ktoś znalazł brak jednego

    Nie, tam w każdym dziwnym przypadku brakowało jednego tankowania.
    Stąd zaniżona o 50% średnia.

    I średnią ogólną również to zaniża.

    > Wyjeździj jeden zbiornik prawym pasem to zobaczysz :)

    Czasem jeżdżę, nawet przy jeździe 70 km/h na trasie zużycie spadło mi o 25
    %, a nie o 50%.
    Dlatego z 100% pewnością mówię, że te najniższe wyniki są po prostu
    niemożliwe do osiągnięcia, a ich właściciele albo kłamią, albo liczyć nie
    umieją.

    > Co do tych statystyk spritmonitor - niekoniecznie notuje tam "pełen
    > przekrój" kierowców, może tam być przewaga tych oszczędnych, co zaburzy
    > statystyki

    Dodatkowo jeszcze jest za dużo kałmuków, dla których poprawne wpisanie
    danych to przedsięwzięcie ponad ich siły.

    >. Ogólnie IMO dane są ok.

    A IMO nie są, wszystko różniące się o 20% w dół i więcej od średniej, to
    bzdury czystej postaci w konktekście prawdziwego spalania średniego (czyli
    trasa+miasto).

  • 45. Data: 2012-03-10 21:18:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-03-10 10:28, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Dlatego z 100% pewnością mówię, że te najniższe wyniki są po prostu
    > niemożliwe do osiągnięcia, a ich właściciele albo kłamią, albo liczyć
    > nie umieją.

    Oni przecież nic nie liczą (spritmonitor) - wystarczy wpisywać tam
    aktualny przebieg i ile litrów paliwa się przy tym przebiegu zatankowało
    - bardzo proste :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 46. Data: 2012-03-17 08:31:56
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-07 15:31, Rafał Grzelak pisze:

    > Mocno spokojnie? To chyba masz tego dizla zepsutego... :]

    akurat tedeiki 1,9 dość mało w mieście paliły, ojciec wychodził niewiele
    ponad 6/100 w mieście (110km), golf 1,9tdi 90KM w zasadzie nie palił mi
    więcej niż 7,5(ale nie jeżdżę tylko po mieście, a teraz 2,0tdi pali mi
    8,5-9 - ale więcej cisnę, bo jest co wyciskać ;P
    Kangur 1,5DCi85KM pali więcej niż taki tedeik 1,9 i to akurat zdążyłem
    zauważyć bo miałem porównanie..

    Lukasz

  • 47. Data: 2012-03-17 10:02:33
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-10 10:28, Cavallino pisze:

> [...]
    > Dlatego z 100% pewnością mówię, że te najniższe wyniki są po prostu
    > niemożliwe do osiągnięcia, a ich właściciele albo kłamią, albo liczyć

    OctaviaII 2.0tdi140KM - autostrada (tylko i wyłącznie, prędkości bliskie
    maksymalnym) - 10l/100km (tak mi się zdarzyło, ale rzadko mam tylko
    autostradę więc najczęściej wychodzi 8-9l/100, na trasie Zamość-Wrocław
    6l/100- i nie jechałem oszczędnie (sam się zdziwiłem że tak mało,
    leciałem do 130-140, miejscami 160km/h), sądzę że kapelusznik mógłby
    zejść do 5l/100 - a to już 50% spalania maksymalnego

    > A IMO nie są, wszystko różniące się o 20% w dół i więcej od średniej, to
    > bzdury czystej postaci w konktekście prawdziwego spalania średniego
    > (czyli trasa+miasto).

    nie znam tej strony, ale skoro niemiecka to można raz latać autobaną
    200km/h, a raz przez wioski przepisowo i zużyć połowę tego...

    Lukasz

  • 48. Data: 2012-03-17 20:40:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > do 130-140, miejscami 160km/h), sądzę że kapelusznik mógłby zejść do
    > 5l/100 - a to już 50% spalania maksymalnego

    Ale czytasz co się pisze, czy po prostu postanowiłeś sobie coś napisać, bez
    czytanie konktekstu?
    Ja pisałem o średnim spalaniu, a Ty o czym?

    Bo nikt nie neguje, że w trasie różnice 100% mogą wyjść.
    Ale raczej jednej trasie, w porównaniu do drugiej.

    > nie znam tej strony, ale skoro niemiecka to można raz latać autobaną
    > 200km/h, a raz przez wioski przepisowo i zużyć połowę tego...

    Co inni w tych samych warunkach?
    No to właśnie w takie odchyły nie wierzę i do nich odnosi się to co
    napisałem wcześniej.

  • 49. Data: 2012-03-19 11:27:37
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-17 20:40, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Co inni w tych samych warunkach?
    > No to właśnie w takie odchyły nie wierzę i do nich odnosi się to co

    Ale ja właśnie napisałem o średnim spalaniu. W jakimś tam kajeciku czy
    tam niemieckiej stronie notuje się spalanie od tankowania do tankowania.
    Właśnie takie rozbieżności mogą wyjść- na jednym zbiorniku mogę zrobić
    6/100, na drugim 10/100.

    Lukasz