  • 1. Data: 2009-12-22 11:39:47
    Temat: Atom z RAIDem
    Od: "alacak" <j...@o...pl>

    Witam!

    Mozecie polecic jakas plyte pod Atoma z Raidem?
    Cos zle szukam chyba, bo nie ma, bo "nie potrzebny komus, kto kupuje Atoma"
    :)

    Pozdrawiam
    alacak

  • 2. Data: 2009-12-22 11:46:57
    Temat: Re: Atom z RAIDem
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-22 12:39, Użytkownik alacak napisał:
    > Witam!
    >
    > Mozecie polecic jakas plyte pod Atoma z Raidem?
    > Cos zle szukam chyba, bo nie ma, bo "nie potrzebny komus, kto kupuje
    > Atoma" :)

    A po co RAID w płycie z procesorem mającym moc
    obliczeniową celerona 0,9GHz ?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-22 11:51:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 22 Dec 2009 12:46:57 +0100, RadoslawF <r...@w...pl>
    wrote:

    >A po co RAID w płycie z procesorem mającym moc
    >obliczeniową celerona 0,9GHz ?

    No patrz - a ja mam dyski w mirrorze na kompie z 2xPentiumPro 233Mhz z
    96Mb RAM. Akurat to maszyna do dość specyficznych zastosowań ale RAID
    jest potrezbny.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-12-22 13:47:03
    Od: "alacak" <j...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Dnia 2009-12-22 12:39, Użytkownik alacak napisał:

    > A po co RAID w płycie z procesorem mającym moc
    > obliczeniową celerona 0,9GHz ?

    Zeby zrobic NAS z transferem lepszym niz 10MB/s i nie zaplacic kilka tys.

    Nie chce tu polemiki po co RAID, tylko infa, ktore Atomy obsluguja.

    Pozdrawiam
    alacak

  • 5. Data: 2009-12-22 14:05:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 22 Dec 2009 14:47:03 +0100, "alacak" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Zeby zrobic NAS z transferem lepszym niz 10MB/s i nie zaplacic kilka tys.
    >
    >Nie chce tu polemiki po co RAID, tylko infa, ktore Atomy obsluguja.

    Nei spotkałem takiej płyty żeby miałą Atoma i kontroler RAID. może
    poszperaj za płytą (niekoneicznie z Atomem) ze slotem PCI? A na jakim
    sofcie stawiasz ten NAS? Bo np. FreeNAS ma cąłkeim sprawny RAID
    software-owy - chodził u mnei około 3 lat RAID5 na 4 dyskach 500GB
    SATA.

    A swoją szosą to mam teraz w jednej lokacji Intela SS4200 (za ~ 800PLN
    plus cena dysków) ale nie zmierzyłem mu jeszce transferów. jako zę to
    jest oparte na Celeronie to powinno jednak być blisko Twoich wymagań a
    cena nei poraża.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-12-22 18:00:34
    Od: "alacak" <j...@o...pl>

    Witam!

    Sam sobie znalazlem - prawie OK, tylko ten wiatrak:

    http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=xrR7wto9Z5BL42a
    U&templete=2

    Szukam dalej.

    Podrawiam
    alacak

  • 7. Data: 2009-12-22 18:24:48
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2009-12-22 12:39, alacak wrote:
    > Witam!
    >
    > Mozecie polecic jakas plyte pod Atoma z Raidem?
    > Cos zle szukam chyba, bo nie ma, bo "nie potrzebny komus, kto kupuje
    > Atoma" :)

    poszukaj gdzies co oni tam wsadzili
    http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=118

    --
    NoRek

  • 8. Data: 2009-12-22 19:08:44
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** alacak <j...@o...pl> wrote:

    > Mozecie polecic jakas plyte pod Atoma z Raidem?

    Co rozumiesz przez "z Raidem"? Raczej sensownego kontrolera RAID nie będzie na
    płycie tej formy bo to bez sensu. W ogóle te wbudowane w płyty główne to są
    najczęściej fake-raid - lepiej zrobisz używając soft-raid np. dmraid
    Linuksowego. Wydajność ta sama, a przynajmniej nie zdajesz się na błędy w
    firmware.

    > Cos zle szukam chyba, bo nie ma, bo "nie potrzebny komus, kto kupuje Atoma"
    > :)

    Już prędzej poszukałbym w płytach Jetway z Via C7.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2009-12-22 19:10:30
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** NoRek <a...@w...pl> wrote:

    > poszukaj gdzies co oni tam wsadzili
    > http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=118

    Nic nie wsadzili po prostu soft-raid na Linuksie (dmraid).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-12-22 19:15:42
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

    > A po co RAID w płycie z procesorem mającym moc obliczeniową celerona 0,9GHz ?

    A co procesor się nie wyrobi? Ja mam mini peceta na Mini-ITX, co prawda nie z
    Atomem ale z Via C7 i dwoma dyskami właśnie w RAID1 (soft) jako domowy serwer
    plików-slash-torrentownia-slash-router. Sprawuje się świetnie i mam ten
    komfort, że jeden dysk mi może paść, a system dalej działa.

    Wyszło mi to taniej niż NAS klasy SOHO (co akurat niespecjalnie mnie
    obchodziło) i jest o wiele bardziej elastyczne (to mnie bardzo obchodziło).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )