  • 1. Data: 2011-05-01 21:46:04
    Temat: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: "-" <w...@o...pl>

    Kupuję żonie netbooka z procesorem Intel Atom N550, a mianowice Acer
    AOD255E.
    Chcę dokupić system (komputer będzie "pusty") i teraz zastanawiam się jaką
    wersję, tzn. na stronie producenta są sterowniki jedynie do systemu 32bit:
    http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers (jeśli słusznie rozumiem zapis
    "Windows 7 Home Premium x32") , natomiast wg.
    http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50154 mniemam, że to procesor 64bitowy.

    Czy jeszcze coś poza procesorem (pamięć, chipset itp.) ma wpływ na to,
    jakiego systemu trzeba użyć?

    I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki ze
    strony producenta 32bitowe odpadają, jak myslę, i tylko Win 32bitowy
    zaintaluję?

  • 2. Data: 2011-05-01 21:53:18
    Temat: Re: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 01 May 2011 23:46:04 +0200, - napisał(a):
    /.../
    > I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki
    > ze strony producenta 32bitowe odpadają, jak myslę, i tylko Win 32bitowy
    > zaintaluję?

    7 64 bity = 4 giga RAM. Ponoć.

  • 3. Data: 2011-05-01 21:55:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-05-2011 23:46, - napisał/a:
> [...]
    >
    > I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki
    > ze strony producenta 32bitowe odpadają, jak myslę, i tylko Win 32bitowy

    Dla Atoma instaluj 32 bit, wersja 64 bit to w przypadku gdy masz
    zainstalowane ponad 3 GB pamięci RAM, system ten ma trochę większe
    wymagania.
    Większość sterowników (jeśli nie wszystkie) już zawiera instalka Win 7,
    ze strony producenta dociągniesz ewentualnie aktualizacje (lub z WU) i
    dodatkowe oprogramowanie producenta (to co będzie koniecznie potrzebne)

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2011-05-01 21:56:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 23:46, - wrote:
    > Czy jeszcze coś poza procesorem (pamięć, chipset itp.) ma wpływ na to,
    > jakiego systemu trzeba użyć?

    Moda. Na 64 bity. Ale ona głupia jest. Bo jak to z modą: 64 bity nie
    dają żadnych korzyści Kowalskiemu poza szpanem. Szczególnie na tak
    małych platformach.

  • 5. Data: 2011-05-02 00:51:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 23:46, - pisze:
> [...]
    > 32bit: http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers (jeśli słusznie
    > rozumiem zapis "Windows 7 Home Premium x32") , natomiast wg.
    Jest, ale weź wersje 32bit, będzie mniej problemów.

    > Czy jeszcze coś poza procesorem (pamięć, chipset itp.) ma wpływ na to,
    > jakiego systemu trzeba użyć?
    Jeśli komputer ma więcej niż 4GB ramu i chcesz to wykorzystać, to
    potrzebna jest wersja 64bit. Jeśli operujesz na programach które
    potrzebują dużych ilości pamięci (>2GB na aplikację) i są dostępne w
    wersji 64bit - to bierz windowsa 64bit. W pozostałych przypadkach - nie
    warto, kłopotów może być dużo (choćby to, że ma więsze wymagania, a
    szkoda "dociążać" netbooka z atomem)

    > I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki
    > ze strony producenta 32bitowe odpadają, jak myslę, i tylko Win 32bitowy
    > zaintaluję?
    Po pierwsze do 7ki w zasadzie 99% sterowników już jest wbudowana, więc
    może problemu nie być, a po drugie jakby jednak był (np z skrótami
    klawiaturowymi) - na stronie producenta _laptopa_ jako całości
    sterowniki dają jakie dają, ale zawsze możesz się zaopatrzyć w
    sterowniki wprost od producenta _elementów_ a nie całości (np sterowniki
    do czipsetu od intela, do grafiki od nvidii itd).

    Branie sterowników do laptopa/komputera/płyt gł tylko ze strony
    producenta - to jak jeżdżenie autem wyłącznie do ASO po płyn do
    spryskiwaczy...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-05-02 04:37:28
    Od: z <z...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Moda. Na 64 bity. Ale ona głupia jest. Bo jak to z modą: 64 bity nie
    > dają żadnych korzyści Kowalskiemu poza szpanem. Szczególnie na tak
    > małych platformach.

    Ja się właśnie zawiodłem W764 na laptopie Della jest delikatnie mówiąc
    nie stabilny.
    Od nowości panel sterowania np. za pierwszym podejściem się wiesza.
    Potrzebny jest ponowne uruchomienie eksploratora :-)
    System przy banalnych poleceniach typu przenieś pliki dostaje zadyszki...
    Tragedii nie ma ale już linux na blaszaku chodzi płynniej.

  • 7. Data: 2011-05-02 10:40:42
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    - pisze:

    > I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki
    > ze strony producenta 32bitowe odpadają, jak myslę, i tylko Win 32bitowy
    > zaintaluję?

    Netbooki mają (chyba?) ograniczenie sprzętowe do 2GB RAM - co, łącząc z
    problemami z dostępnością sterowników 64-bit i brakiem potrzeby
    adresowania >3,2GB, daje chyba jednoznaczną odpowiedź. ;)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Osobiście rozważałem ten problem przy netbooku Dell INSPIRON
    1018-1505/1GB i Win7SE-32bit... Ostatecznie dałem spokój i zostawiłem
    jak jest. :)

  • 8. Data: 2011-05-02 11:15:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.05.2011 23:46, - pisze:
    > Chcę dokupić system (komputer będzie "pusty") i teraz zastanawiam się jaką wersję,
    tzn. na stronie producenta są sterowniki jedynie do systemu 32bit:
    http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers (jeśli

    Lepiej chyba kupić od razu z systemem.

    Na netbooku system 64-bitowy nie ma w zasadzie racji bytu.

    A najbardziej bezkonfliktowy będzie preinstalowany fabrycznie
    system, od razu ze wszystkimi potrzebnymi sterownikami.

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt, bo temat NTG.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-05-02 11:17:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.05.2011 23:56, Sebastian Biały pisze:
    > Moda. Na 64 bity. Ale ona głupia jest. Bo jak to z modą: 64 bity nie dają żadnych
    korzyści Kowalskiemu poza szpanem. Szczególnie na tak małych platformach.

    Z małymi platformami -- zgodzę się. Ale na sensownym sprzęcie
    64-bity dają trochę, jeżeli chodzi o wydajność i sporo w zakre-
    sie bezpieczeństwa. A tym bardziej osobom, które dużo grają,
    bo gry już teraz się duszą w granicy 2 GiB przestrzeni adreso-
    wej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-05-02 11:29:26
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2011-05-01 23:46, - pisze:
    > Kupuję żonie netbooka z procesorem Intel Atom N550, a mianowice Acer
    > AOD255E.

    Daj spokój z Atomem. Właśnie sprzedałem z ulgą. Miałem dość pałowania
    się z tym żółwiem. Kup jej przynajmniej P6100/6200 lub G6950. No chyba, że