  • 31. Data: 2015-12-28 02:51:28
    Temat: Re: Atmega i problem z czujnikiem pojemnościowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to komu? Tobie. Napisales ze chcesz zrobic. Odpisalem ze na chceniu sie skonczy.
    Nie dlatego zeby sie nie dalo. Ty nie zrobisz.

  • 32. Data: 2015-12-28 07:55:27
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pójdzie na Atmega8? Schody u mnie zakręcają, musiałbym dać 2 kamery. Na
    > razie szykuję się na wersję z nadajnikiem częstotliwości z drutu
    > rozciągniętego wzdłuż schodów i odbiornikami w stopniach.

    Pójdzie na każdym procku, kamera ma tę zaletę iż pierwszy stopień można
    zapalić gdy ktoś zbliży się na 50cm czy metr do 1 stopnia i zawsze wykryje
    zmianę, nie zależnie od prędkości czy wielkości stopy.
    Osobiście uważam iż podświetlenie powinno wyprzedzać o 2-3 stopnie idącego
    a nie dopiero gdy stanie na stopniu się zapalać ale o gustach się ne
    dyskutuje...
    --
    jacek

  • 33. Data: 2015-12-28 11:47:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > Osobiście uważam iż podświetlenie powinno wyprzedzać o 2-3 stopnie idącego
    > a nie dopiero gdy stanie na stopniu się zapalać ale o gustach się ne
    > dyskutuje...

    A może połączyć jedno z drugim i...
    Z wyprzedzeniem zapalać oświetlenie, które zapobiega wypierniczeniu się w
    ciemności na schodach, a w momencie nastąpienia, coś ozdobnego, jako
    dodatek?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 34. Data: 2015-12-28 16:03:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak to komu? Tobie. Napisales ze chcesz zrobic. Odpisalem ze na chceniu sie
    skonczy. Nie dlatego zeby sie nie dalo. Ty nie zrobisz.

    aha. Ciekawe na jakiej podstawie to stwierdziłeś.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 35. Data: 2015-12-28 16:06:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek pisze:
    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pójdzie na każdym procku, kamera ma tę zaletę iż pierwszy stopień można

    Jeszcze nie wiedziałem żeby ktoś podpinał kamerę do atmegi8 co nie
    znaczy że się nie da, idę o zakład że prędzej opanuję obsługę ADC
    aniżeli kupie/dostanę/podłączę/obsłużę kamerę.

    > zapalić gdy ktoś zbliży się na 50cm czy metr do 1 stopnia i zawsze wykryje
    > zmianę, nie zależnie od prędkości czy wielkości stopy.

    Tak, da się, można też użyć czujki IR, mikrofalowej itd, tylko to
    przerost formy nad treścią.

    > Osobiście uważam iż podświetlenie powinno wyprzedzać o 2-3 stopnie idącego
    > a nie dopiero gdy stanie na stopniu się zapalać ale o gustach się ne
    > dyskutuje...

    Chyba nie czytałeś wątku od początku.

  • 36. Data: 2015-12-28 19:05:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bylem u wrozki. Jak masz kaprys to moge za pol roku spytac jak Ci idzie.

  • 37. Data: 2015-12-29 01:40:18
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 28 Dec 2015, AlexY wrote:

    > Jeszcze nie wiedziałem żeby ktoś podpinał kamerę do atmegi8 co nie znaczy że
    > się nie da,

    Kamery cctv mają wyjścia 'alamrmów' i jak sobie zaprogramujesz w kamerze,
    że w danym sektorze coś się poruszy, to ona zmieni sama stan na tym
    wyjściu. Banał. Tylko cena kamery pewnie Cię zniechęci :-)

    > idę o zakład że prędzej opanuję obsługę ADC aniżeli

    Weź nie demonizuj tego ADC. W Arduino:
    - inicjalizacja (opcjonalna); analogReference(DEFAULT);
    - odczyt dowolnego kanału (zwraca int): analogRead(nr_pinu_z_adc);
    Koniec.

    Jak chcesz rzeźbić w asemblerze czy C, to rzeczywiście trzeba spojrzeć do
    datasheeta i wpisać odpowiednie wartości do odpowiednich rejestrów, żeby
    coś odczytać. Arduino dodaje warstwę abstrakcji. Czasem jest to
    upierdliwe, ale czasem całkiem dobre, bo program możesz przenieść na inny
    procek praktycznie bez zmian i zastanawiania się co się tam po rejestrach
    pozmieninało.

    Jak się przyzwyczaisz do Arduino, to okaże się, że przy okazji liznąłeś C
    zamiast bezużytecznego Basica w Bascomie.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 38. Data: 2015-12-29 12:28:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 01:40, Marek Wodzinski pisze:

    > Jak chcesz rzeźbić w asemblerze czy C, to rzeczywiście trzeba spojrzeć
    > do datasheeta i wpisać odpowiednie wartości do odpowiednich rejestrów,
    > żeby coś odczytać. Arduino dodaje warstwę abstrakcji.

    To jest ukłon w kierunku Bascoma :)

> [...]
    >
    > Jak się przyzwyczaisz do Arduino, to okaże się, że przy okazji
    > liznąłeś C zamiast bezużytecznego Basica w Bascomie.

    Powielasz bzdurne mity głoszone przez ludzi, którzy nigdy nie mieli
    styczności z Bascomem i którzy utożsamiają go Basiciem.
    Wiele rzeczy w Bascomie robi się o wiele prościej i szybciej niż w C
    właśnie dlatego, że "warstwa abstrakcji" w nim istnieje od samego początku.
    Język ten cały czas się rozwija i rośnie liczba bibliotek obsługujących
    peryferia, włącznie z obsługą dyków czy ethernet, a przy tym pisanie
    programów jest łatwiejsze i szybsze niż w jakimkolwiek innym języku.
    Poza tym Bascom to nie Basic. On tylko był tworzony na bazie czy też
    podobieństwo Basica i obecnie niewiele ma z nim wspólnego. Zatem
    utożsamianie go z Basiciem świadczy o kompletnej ignorancji osoby tak
    twierdzącej.
    Fakt, że C jest bardziej elastyczny i ma większe możliwości, ale tylko
    dlatego, że operuje na niższym poziomie programowania i przez to kody
    wynikowe są krótsze, ale samo programowanie wymaga większej wiedzy i
    grzebania w dokumentacji.
    Czy lepsze i bardziej elastyczny od Bascoma?
    Niekoniecznie, ponieważ Bascom umożliwia robienia wstawek
    assemblerowych. Czyli tego co nie zrobisz bezpośrednio w Bascom, możesz
    zrobić w assemblerze.
    Za to sam program w C jest dłuższy niż w Bascomie i trzeba się przy nim
    trochę nagłowić.
    Dużym plusem C jest to, że są kompilatory na różne procesory, a Bascom
    obsługuje tylko i wyłacznie Atmela serię MISC 51 oraz RISC AVR.
    Przewagą Bascoma jest natomiast to, że o wiele szybciej można go poznać
    i o wiele łatwiej się pisze programy.

  • 39. Data: 2015-12-29 12:37:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Uzytkownik pisze:
    [ciach flamewar]

    Pany, dyskusje o wyższości jednego czy drugiego prowadźcie na advocacy.
    Ja już pisałem, próbowałem podejść do C i go odrzuciłem, to nie ja będę
    się naginał do języka tylko wybiorę to co mi pasi, nie jestem
    lemmingiem. A pasi mi assembler bo kod robi dokładnie to co ja chcę i
    basic bo jest intuicyjny.
    Kamera IP z ilomaś tam strefami detekcji odpada, nie te koszta i szpeci.
    Przerwa świąteczna zakończona, wracam do dłubania.

  • 40. Data: 2015-12-29 19:04:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 02:42, AlexY pisze:

    > Dziwne rozwiązanie, po co tam tranzystor? Sprawdzałem podobny układ,
    Przecież pisze że podłączony do rozładowania kondesatora przez 220om.

    > ogólnie wzorowałem się na http://www.elektronik-labor.de/AVR/Touch.html
    > aczkolwiek nie znam szwabskiego, tak że mogłem coś pomieszać.
    Ale tam masz wszystko opisane i nawet na programie się można wzorować.

    --
    Pozdr

    Janusz_K