    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Atmega i problem z czujnikiem pojemnościowym
    Date: Tue, 29 Dec 2015 01:40:18 +0100

    On Mon, 28 Dec 2015, AlexY wrote:

    > Jeszcze nie wiedziałem żeby ktoś podpinał kamerę do atmegi8 co nie znaczy że
    > się nie da,

    Kamery cctv mają wyjścia 'alamrmów' i jak sobie zaprogramujesz w kamerze,
    że w danym sektorze coś się poruszy, to ona zmieni sama stan na tym
    wyjściu. Banał. Tylko cena kamery pewnie Cię zniechęci :-)

    > idę o zakład że prędzej opanuję obsługę ADC aniżeli

    Weź nie demonizuj tego ADC. W Arduino:
    - inicjalizacja (opcjonalna); analogReference(DEFAULT);
    - odczyt dowolnego kanału (zwraca int): analogRead(nr_pinu_z_adc);
    Koniec.

    Jak chcesz rzeźbić w asemblerze czy C, to rzeczywiście trzeba spojrzeć do
    datasheeta i wpisać odpowiednie wartości do odpowiednich rejestrów, żeby
    coś odczytać. Arduino dodaje warstwę abstrakcji. Czasem jest to
    upierdliwe, ale czasem całkiem dobre, bo program możesz przenieść na inny
    procek praktycznie bez zmian i zastanawiania się co się tam po rejestrach
    pozmieninało.

    Jak się przyzwyczaisz do Arduino, to okaże się, że przy okazji liznąłeś C
    zamiast bezużytecznego Basica w Bascomie.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg