  • 11. Data: 2011-03-10 22:10:51
    Temat: Re: Asynchroniczna prądnica - jest co? takiego?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 19:51:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jak podlacze do klatkowego kondensatory i zakrece to nic nie poplynie.
    > No chyba ze jakis magnetyzm szczatkowy.
    No i wlasnie tak to dziala. Jest nawet fajna ksiazka o tym, jak sie takie
    generatory robi:
    http://www.amazon.co.uk/Motors-as-Generators-Micro-h
    ydro-Power/
    dp/1853392863

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2011-03-10 22:41:44
    Temat: Re: Asynchroniczna pršdnica - jest co? takiego?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Szumek napisał:
    > Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > witam
    > dlaczego zbyt skomplikowane
    > jeśli ma pracować na sieć sztywną
    > to bierzesz silnik napędzasz go szybciej niż obroty znamionowe i masz
    > prądnice asynchroniczną
    > oddaje moc czyną tymi samymi zaciskami
    > jeśli chcesz zeby pracowała samodzielnie pod te zaciski podłaczasz
    > kondensatory
    > i heja

    Czy podłączysz czy nie podłączysz to praca prądnicy asynchronicznej na
    sieć nie mającą dostatecznej sztywności jest palcem na wodzie pisana.
    Dlatego cena mocy pozornej jest kilka razy wyższa jak cena mocy czynnej
    - bo generatory asynchroniczne jest w stanie zdestabilizować.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2011-03-11 00:18:01
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

  • 14. Data: 2011-03-11 07:19:59
    Temat: Re: Asynchroniczna pr?dnica - jest co? takiego?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On 10 Mar 2011 20:56:00 GMT, l...@l...lon wrote:

    >Wlasnie. W dwoch odpowiedziach byly informacje o zastosowaniu w
    >elektrowniach wiatrowych. Skad to wynika, ze wlasnie tam? Z tego, ze
    >zapewniaja(?) zawsze ta sama czestoliwosc generowanego pradu, niezaleznie od
    >predkosci wiatru?

    W elektrowniach wiatrowych sieć jest zasilana pośrednio. Za
    generatorem jest najczęściej prostownik, układ pośredniczący prądu
    stałego i na wyjściu falownik który generuje prąd o pożądanych
    parametrach.

    Silniki asynchroniczne są zaś stosowane bo są najtańsze w produkcji i
    najbardziej niezawodne. Klatka jest odlewana i tam nie ma co się
    zepsuć, nie ma zawodnego połączenia elektrycznego z wirującym wałem
    (szczotki), ,,tradycyjnie'' wykonany jest jedynie stojan. Tam po
    prostu w nieprzeciążonym i prawidłowo użytkowanym silniku nie ma co
    zepsuć i nic nie wymaga okresowych przeglądów (no może łożyska).

    Masz za to problemy ze sterowaniem, ale przy obecnych możliwościach
    zrobienie sterownika np. z kontolą wektora pola nie jest większym
    problemem.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2011-03-11 07:20:28
    Temat: Re: Asynchroniczna prądnica - jest coś takiego?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 Mar 2011 23:08:55 +0100, Jaroslaw Berezowski

    >Poslizg wiekszy od 1 to hamowanie przeciwwlaczeniem. Chciales napisac
    >"mniejszy od 0".
    Ups, to jednak na samym początku dobrze było. Tak to jest jak się już
    dawno w tym temacie nie siedzi.
    --
    Grzegorz Krukowski