  • 21. Data: 2013-07-18 11:14:30
    Temat: Re: Asus GeForceGT640
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-18 00:08, BQB pisze:
    > Dobra, zła, poczytaj testy. IMO lepiej coś ze stajni AMD - za tą samą
    > kasę karta będzie szybsza lub takiej samej szybkości i będzie
    > potrzebowała mniej prądu.
    >
    > Ten GTX550Ti jest niemal w identycznej cenie jak HD7770. Porównaj sobie
    > różne karty, która o ile szybsza w linku który podał R.e.m.e.K

    Dzięki. Poczytałem trochę, sprawdziłem porównanie na tej stronie. W
    wielu parametrach HD7770 przebija GTX550Ti, ale np. w przepustowości
    pamięci jest gorszy. W zasadzie nie brzmi to źle, cenowo oba stoją koło
    400zł.
    Zawsze tylko uciekałem od Radeonów, bo pamiętam, że starsze miały spore
    problemy w wielu grach i tak sobie je zapamiętałem. Nie wiem jak te
    dzisiejsze sobie radzą i dlatego tak od nich stronię. Gdyby ten HD7770
    był faktycznie lepszy od GTX550Ti, to bym się skłaniał w jego stronę,
    tylko chciałbym mieć pewność, że nie będzie potem żadnych problemów z
    jego działaniem. Pobór prądu też zdaje się ma mniejszy, co ma dla mnie
    znaczenie (zasilacz 430W i nie mam ochoty dopłacać potem do prądu ;)).

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 22. Data: 2013-07-18 11:15:20
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-18 10:25, R.e.m.e.K pisze:
    > Jak sam widzisz zatoczyles kolo i wrociles do tego co napisalem a czego sie
    > czepiles. Reasumujac kluczowa jest technologia (DDR3 vs DDR5) oraz szyna
    > (128 vs 256 vs 384) bo one DRASTYCZNIE wplywaja na wydajnosc, a
    > czestotliwosc mniej, gdyz nie da sie czestotliwoscia az tak manipulowac.

    Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle mają
    128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

  • 23. Data: 2013-07-18 11:27:25
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle mają
    > 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

    I słusznie - 128bit GDDR5 ma przepustowość wystarczającą do grania w
    niższych rozdzielczościach i/lub niższej jakości obrazu a karty w tej
    cenie są właśnie do takowych przeznaczone.

  • 24. Data: 2013-07-18 11:44:20
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-18 11:27, mappl pisze:

    > I słusznie - 128bit GDDR5 ma przepustowość wystarczającą do grania w
    > niższych rozdzielczościach i/lub niższej jakości obrazu a karty w tej
    > cenie są właśnie do takowych przeznaczone.

    Do tej pory mialem GF 8600, więc dla mnie każda nowa karta, nawet za
    300zł to demon prędkości :)

  • 25. Data: 2013-07-18 16:14:14
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 11:15:20 +0200, GAD Zombie napisał(a):

    > Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle mają
    > 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

    Jak to nie widziales? Oferowalem Ci 256 bit ;-)

    btw malo grana i jedzie 95% na idlu, bo kurna nie mam czasu grac :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 26. Data: 2013-07-18 20:10:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-07-18 11:14, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > jego działaniem. Pobór prądu też zdaje się ma mniejszy, co ma dla mnie
    > znaczenie (zasilacz 430W i nie mam ochoty dopłacać potem do prądu ;)).

    Nie ma sensu patrzeć na to, że dana karta ma niższą przepustowość
    pamięci, trzeba patrzeć ogólnie jak w testach i (szczególnie) grach wypada.
    Można to porównać do auta - jak kupujesz zwykłe miejskie auto, to martwi
    Cię fakt, że w danym modelu woda przez silnik wolniej płynie? Skoro
    wystarcza do schłodzenia danego silnika, to nie ma co na dany fakt
    zwracać uwagi prawda?
    Pamiętam, że raz miałem problem z kartą (wtedy jeszcze) ATI - w
    Oblivionie był ciemniejszy obraz, po aktualizacji sterowników problem
    ustąpił. Od tamtego czasu (a Oblivion wydano daaawno), nie miałem
    żadnych problemów. Oczywiście są gry pisane głównie pod Nvidię i pod
    AMD, ale sądzę, że nie ma to znaczenia.

  • 27. Data: 2013-07-18 20:40:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Aha, mam zasilacz 400W i fajnie by bylo gdyby na nim ta karta działała
    > normalnie.

    Jak masz procesor? Z TDP 65W czy 125W?

    > Właśnie czytam info na temat GF GGTX560 i widzę tam:

    Zapomnij o Geforcach serii 4xx i 5 xx, są prądożerne. Dopiero seriia 6xx i
    Radeony 7xxx wchodzą w grę.

    > Czy to znaczy, że mój zasilacz nie da rady, czy chodzi o wymagania
    > zasilania, kiedy wepnie się naraz dwie takie karty i zepnie ze soba?

    Na tym zasilaczu SLI raczej odpada (chyba że z dwóch energooszczędnych
    kart).
    GF640 może być, choć niewiele drożej będzie Radeon 7750 lub 7770 z DDR5 (lub
    Geforce 650), zdecydowanie szybsze. Co prawda tylko 1 GB, ale to bez
    znaczenia na tym pułapie wydajnościowym.

  • 28. Data: 2013-07-19 02:52:56
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

> [...]

    > (128 vs 256 vs 384) bo one DRASTYCZNIE wplywaja na wydajnosc, a
    > czestotliwosc mniej, gdyz nie da sie czestotliwoscia az tak manipulowac.

    Jakby to było takie proste jak piszesz, to nadal demonem prędkości byłby
    Radeon HD2900 i jego architektura, będąca ślepą uliczką, byłaby dalej
    rozwijana. Przypomnę że ta karta miała 512 bitowa szynę pamięci (a
    właściwie nawet 1024bitową, bo był tam zastosowany dwukierunkowy
    (jednoczesny zapis i odczyt) 8x64 RingBus i GDDR4 w co lepszych
    wersjach. Karta przez to była tak skomplikowana, droga w produkcji
    (uzysk) i energochłonna, że rozwój poszedł w innym kierunku i
    uproszczono szyny do 256bit w kolejnych rodzinach.

    --
    /MB

  • 29. Data: 2013-07-19 02:59:51
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-07-18 20:10, BQB pisze:

> [...]
    > ustąpił. Od tamtego czasu (a Oblivion wydano daaawno), nie miałem
    > żadnych problemów. Oczywiście są gry pisane głównie pod Nvidię i pod

    Opowieści Cioci Kloci o tych niezgodnościach. Wystarczy spojrzeć co się
    teraz wydaje - większość ciekawych tytułów jest teraz z AMD Gaming
    Evolved, a nie programu NVidii jak kiedyś. Nie wspominając już o
    programach bundlowych (AMD Never Settle w porównaniu do nie istniejącej
    praktycznie lojalnościówki nVidii). Za R7770 przemawia poza
    energooszczednością również kupon na nowgo TombRaidera, Bioshock
    Infinite i Crysis3 - same te gry są warte ~połowę ceny karty.
    Trzeba tylko w PL uważać i kupować u uczciwego sprzedawcy, który nie
    opycha tych kuponów na Allegro itp.

    --
    /MB

  • 30. Data: 2013-07-19 09:31:03
    Od: robot <c...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 20:10, BQB pisze:

    > Nie ma sensu patrzeć na to, że dana karta ma niższą przepustowość pamięci, trzeba
    patrzeć ogólnie jak w testach i (szczególnie) grach wypada.

    Święte słowa.
    A ja bym dodał, że również nie ma sensu patrzeć na testy syntetyczne.

    --
    pozdro