  • 31. Data: 2013-07-19 11:35:26
    Temat: Re: Asus GeForceGT640
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-18 20:40, maX pisze:

    > Użytkownik "GAD Zombie" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jak masz procesor? Z TDP 65W czy 125W?

    Prawdę mówiąc nie wiem :). Dopiero go wpiąłem, bo moja poprzednia płyta
    z procesorem poszła do piachu, o czym pisałem ostatnio przy temacie burzy :)

    > Na tym zasilaczu SLI raczej odpada (chyba że z dwóch energooszczędnych
    > kart).

    Nie chcę SLI, tylko jedną kartę. Ale po prostu nie byłem pewny wyjaśnień
    z tego opisu.

    > GF640 może być, choć niewiele drożej będzie Radeon 7750 lub 7770 z DDR5
    > (lub Geforce 650), zdecydowanie szybsze. Co prawda tylko 1 GB, ale to
    > bez znaczenia na tym pułapie wydajnościowym.

    I wczoraj właśnie podjąłem decyzję i kupiłem Sapphire Radeon HD7770 GHz
    edition za niecałe 400zł. Jeszcze nie sprawdzałem :)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 32. Data: 2013-07-19 14:53:35
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 02:52:56 +0200, Michal napisał(a):

    > Jakby to było takie proste jak piszesz, to nadal demonem prędkości byłby
    > Radeon HD2900 i jego architektura, będąca ślepą uliczką, byłaby dalej
    > rozwijana. Przypomnę że ta karta miała 512 bitowa szynę pamięci (a
    > właściwie nawet 1024bitową, bo był tam zastosowany dwukierunkowy
    > (jednoczesny zapis i odczyt) 8x64 RingBus i GDDR4 w co lepszych
    > wersjach. Karta przez to była tak skomplikowana, droga w produkcji
    > (uzysk) i energochłonna, że rozwój poszedł w innym kierunku i
    > uproszczono szyny do 256bit w kolejnych rodzinach.

    Przypominam, ze odpowiadalem na pytanie:

    "Przy okazji, na co zwracać należy __głównie__ uwagę w opisach kart
    graficznych? Kiedyś to było prostsze, a dziś połowa parametrów po prostu nic
    mi nie mówi i nie wiem która karta może być lepsza od innej."

    Oczywiste jest, ze technologia i postep na tu kluczowe znaczenie, ze tania
    karta z dzis bedzie lepsza od drogiej karty sprzed dekady. Ale zakladam, ze
    GAD przebiera we wspolczesnej ofercie, wiec te parametry, ktore podalem sa
    __glownie__ istotne jesli nie ma sie czasu czy ochoty wgryzania w detale,
    lecz tylko nie che sie wywalic kasy w bloto.
    I nic poza tym. To nie mial byc wyklad z technologii GPU tylko pomoc przy
    zakupie.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 33. Data: 2013-08-02 23:22:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:25:04 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]
    > (128 vs 256 vs 384) bo one DRASTYCZNIE wplywaja na wydajnosc, a
    > czestotliwosc mniej, gdyz nie da sie czestotliwoscia az tak manipulowac.

    Czepiłem się, gdyż wystartowałeś z ową szyną, jakby to było być albo nie być
    dla karty graficznej. Pisałeś ,,Wazne jest by karta miala szeroka szyne
    danych, im wiecej bitow tym lepiej: 256 lub 384. Pamiec DDR5 a nie DDR3."

    I teraz co - biedny człowiek będzie szukał czegoś na GDDR5 z 384-bitową
    szyną? Po wuj?

    Już nie wspominając o tym, że w tym segmencie cenowym fakt posiadania przez
    kartę szerokiej szyny danych do szybkich pamięci tak de facto jest na
    plaster?

    [ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
    [ place out and live in Hell. ]
    [ (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

  • 34. Data: 2013-08-02 23:22:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 14:53:35 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > __glownie__ istotne jesli nie ma sie czasu czy ochoty wgryzania w detale,
    > lecz tylko nie che sie wywalic kasy w bloto.

    Wobec czego - IMVHO - podszedłeś do tego od dupy strony. Wątkotwórca
    określił w miarę jakie gry go interesują - czyli tytuły 2-3 letnie. Tyle
    tylko, że nic nie wiadomo o rozdzielczości, w jakiej gra, preferowanych
    ustawieniach (znam takich, co bez 1920×1200 i FSAA×8 przy detalach na
    maksimum, to gry nie ruszą).

    Sama przepustowość podsystemu pamięci jest decydująca dla wydajności karty?
    IMVHO - nie to, że nie ma na ową wpływu (karta przytkana wolnym dostępem do
    pamięci na wydajności straci). Ale rzucanie podpowiedzią by zwracać uwagę li
    tylko na szerokość szyny danych i rodzaj stosowanych pamiątek, to IMVHO
    nadużycie. A tak Twój post zinterpretowałem. :)

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 35. Data: 2013-08-03 13:25:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 23:22:20 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > danych, im wiecej bitow tym lepiej: 256 lub 384. Pamiec DDR5 a nie DDR3."
    >
    > I teraz co - biedny człowiek będzie szukał czegoś na GDDR5 z 384-bitową

    Nie, nie, nie.
    Chodzilo o to, zeby majac np. 5 wyselekcjonowanych kart w podobnej cenie
    miec baze do stwierdzenia, ktora z nich technicznie jest lepsza. Pomijajac
    benchmarki, ktore nie zawsze da sie znalezc.
    Nie chodzilo o to, ze trzeba szukac karty z 384 biotowa szyna, bo nizej sa
    do dupy.
    Przemku, zamknijmy ta odnoge. Nie ma o co sie spierac. GAD jest bystry i juz
    sobie pewnie odpowiednio to zakumal.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 36. Data: 2013-08-05 13:48:28
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-07-17 18:21, GAD Zombie pisze:

    > Jestem w stanie dopłacić troszkę, jeśli to będzie miało faktyczny sens. Nie
    potrzebuję demona szybkości, ale chcę mieć wyraźnie lepsze odczucia niż obecnie :)
    > Wiadomo, że zawsze można znaleźć lepszą, ale nie chcę wydać na to przesadnie dużo.

    Generalnie w Geforce najważniejsza jest druga cyferka nazwy.

  • 37. Data: 2013-08-06 15:05:59
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Skylla" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2013-07-17 19:13, GAD Zombie pisze:

    > Zacząłem się zastanawiać jednak nad radeonem, bo podobno mniej prądu żre.
    > Trafiłem na taką kartę, cena w miarę dobra:
    >
    > Asus Radeon HD7750 1GB DDR5 PCI-E 128BIT HDMI/DVI/DP BOX
    >
    > http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/karty-graficzn
    e,l115/asus-radeon-hd7750-1gb-ddr5-pci-e-128bit-hdmi
    -dvi-dp-box,p69831.html

    > Nie wiem ile to warte. Opinie w sieci różne i jak zwykle nie wiadomo kogo
    > słuchać :).

    >Lepiej hd7770 bo mniej prądu i twoje 400W wystarczy.

    A jeszcze lepiej HD7790 :) Ma IMHO w tej chwili najlepszy stosunek
    wydajności do ceny.

  • 38. Data: 2013-08-06 15:10:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 11:15:20 +0200, GAD Zombie napisał(a):

    > Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle mają
    > 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

    >Jak to nie widziales? Oferowalem Ci 256 bit ;-)

    >btw malo grana i jedzie 95% na idlu, bo kurna nie mam czasu grac :-)

    To napisz jeszcze ile chcesz za to nie bite cudo z małym przebiegiem :) I do
    tego 95% przebiegu to do kościoła i z powrotem (idle) :)

  • 39. Data: 2013-08-07 10:50:04
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-08-06 15:05, Santana pisze:

    > A jeszcze lepiej HD7790 :) Ma IMHO w tej chwili najlepszy stosunek
    > wydajności do ceny.

    Myślę, że możemy zakończyć te rozważania, bo kupiłem już Sapphire HD7770
    za poradami z tej grupy. I jak na razie nie narzekam, karta sprawdza się
    świetnie, a w benchmarku w stosunku do poprzedniego GeForce jest jakieś
    7-8 razy szybsza, więc mi pasuje :)
    Tylko nieźle szumi, jak się włączy grę! ;) (wentylatory)

  • 40. Data: 2013-08-07 11:50:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 6 Aug 2013 15:10:23 +0200, Santana napisał(a):

    > To napisz jeszcze ile chcesz za to nie bite cudo z małym przebiegiem :) I do
    > tego 95% przebiegu to do kościoła i z powrotem (idle) :)

    Jak dla Ciebie to 3,5 stowy, taniej niz na alledrogo. Pasi?
    Choc tak rzucilem okiem co by warto w zamian kupic i wychodzi, ze aby to
    mialo odczuwalny wydajnosciowo sens to musze okolo 4 stow dolozyc. Kurde,
    nie planowalem obecnie takich wydatkow, zwlaszcza ze jak pisalem nie gram
    ostatnio. Waham sie :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K