  • 11. Data: 2013-07-18 00:05:01
    Temat: Re: Asus GeForceGT640
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Wed, 17 Jul 2013 13:46:03 -0700, GAD Zombie wyjmując peta
    oznajmił:

    > Wybaczcie nadmiar odpowiedzi, ale przeglądam, czytam i wciąż się zastanawiam :)
    >
    > Znalazłem taki oto model:
    >
    > Gigabyte GeForce CUDA GTX550Ti 1GB DDR5 PCI-E 192BIT DVI/HDMI/D-SUB BOX
    >
    > Cena mi odpowiada, opinie też ma niezłe. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, czy to
    dobry wybór?

    Seria 600 dużo mniej żre. Na wiki wyszukaj "geforce comparison" - tam
    jest lista modeli wraz z info, które wyższej serii to przebrandowione
    gpu niższej serii. 550Ti to Fermi, sporo żre, nie wiem czy chcesz kupować
    grzałkę zasilaną tym 400W. Cenowo nie wiem jak jest.

    --
    Edek

  • 12. Data: 2013-07-18 00:08:17
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-07-17 22:46, GAD Zombie pisze:

> [...]
    >
    > Cena mi odpowiada, opinie też ma niezłe. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, czy to

    Dobra, zła, poczytaj testy. IMO lepiej coś ze stajni AMD - za tą samą
    kasę karta będzie szybsza lub takiej samej szybkości i będzie
    potrzebowała mniej prądu.

    Ten GTX550Ti jest niemal w identycznej cenie jak HD7770. Porównaj sobie
    różne karty, która o ile szybsza w linku który podał R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2013-07-18 01:00:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:58:50 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    (ciach...)
    > Wazne jest by karta miala szeroka szyne danych, im wiecej bitow tym lepiej:
    > 256 lub 384.
    > Pamiec DDR5 a nie DDR3.

    IMVHO bardzo duże uproszczenie tu Kolega zastosował. :)

    [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ]
    [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ]

  • 14. Data: 2013-07-18 01:13:05
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 01:00:24 +0200, Przemysław Ryk wyjmując
    peta oznajmił:

    > Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:58:50 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > IMVHO bardzo duże uproszczenie tu Kolega zastosował. :)

    IMHO nie, przepustowość pamięci jest kluczowa. DDR5 jest dużo szybsze,
    szyna danych musi być szeroka do dostępów pamięci gpu, są burstami
    zgdonie ze wszystkimi manualami. Czytam je, bo dla mnie gpu są bardziej
    do działanie (CUDA) niż grania. Na wiki w porównaniu jest przepustowość pamieci.

    W zasadzie tylko niedoróbki architektury mogą być bardziej wyraźne,
    takie jak w 545 jeżeli dobrze pamiętam numer. Fermi ma takie czkawki.

    --
    Edek

  • 15. Data: 2013-07-18 02:20:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 23:13:05 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

> [...]
    >
    > W zasadzie tylko niedoróbki architektury mogą być bardziej wyraźne,
    > takie jak w 545 jeżeli dobrze pamiętam numer. Fermi ma takie czkawki.

    Przepustowość pamięci wynika skąd? Sama szerokość szyny danych to załatwia?
    Taktowanie nie ma tu nic do rzeczy? Ilość przesyłanych informacji w jednym
    takcie też nie? Tylko szerokość szyny danych jest istotna? :D

    [ Szarańcza jest plagą, chociaż jeden jej owad nie stanowi potęgi. ]
    [ Podobnie jest z głupcem. (Karol Capek) ]

  • 16. Data: 2013-07-18 02:31:29
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 02:20:24 +0200, Przemysław Ryk wyjmując
    peta oznajmił:

    > Przepustowość pamięci wynika skąd? Sama szerokość szyny danych to załatwia?
    > Taktowanie nie ma tu nic do rzeczy? Ilość przesyłanych informacji w jednym
    > takcie też nie? Tylko szerokość szyny danych jest istotna? :D

    W tym samym takcie przesyła się tę samą szerokość słowa. Równolegle. Wprost
    proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.

    Róznica w samych DDR (3 cyz 5) też, ale ja już nie ogarniam

    --
    Edek

  • 17. Data: 2013-07-18 03:30:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:31:29 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > W tym samym takcie przesyła się tę samą szerokość słowa. Równolegle. Wprost
    > proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.
    >
    > Róznica w samych DDR (3 cyz 5) też, ale ja już nie ogarniam

    Chyba nie do końca, ale niech mnie ktoś bardziej techniczny poprawi. W
    każdym razie - AFAIR - przepustowość pamięci DDR w stosunku do tzw.
    klasycznych SDRAM wzrosła dwukrotnie. Zmieniła się szerokość szyny danych?
    Nie. Dane są przesyłane na rosnącym i opadającym zboczu sygnału - odmiennie
    od SDRAM, gdzie dane transmitowane były tylko na rosnącym zboczu sygnału.

    Dla rzeczywistej przepustowości podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
    - rodzaj stosowanych pamięci
    - taktowanie pamięci
    - szerokość szyny danych

    Teoretycznie, odpowiednio wysoko taktowane GDDR3 przy 256-bitowej szynie
    danych są w stanie mieć tą samą wydajność, co niżej taktowane GDDR5 przy
    szynie danych o szerokości 128-bitów. Teoretycznie, gdyż wchodzą tu już
    ograniczenia technologiczne. Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
    SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby tą samą przepustowość co
    DDR przy rzeczywistych 100MHz.

    Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

    [ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na ]
    [ świecie. (Homer Simpson) ]

  • 18. Data: 2013-07-18 10:04:44
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

> [...]
    > co
    > DDR przy rzeczywistych 100MHz.
    >
    > Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

    Dobrze prawisz, wódki Ci! ;)

  • 19. Data: 2013-07-18 10:11:29
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Dla rzeczywistej przepustowości podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
    > - rodzaj stosowanych pamięci
    > - taktowanie pamięci
    > - szerokość szyny danych

    + opoznienia / timingi (CL, RCD, RP, RAS, CR, ...),
    bo np. (w skrajnych przypadkach) DDR3 1600 (800MHz)
    o wysokich timingach, moze byc wolniejsza
    niz DDR3 1333 (666MHz) o odpowiednio niskich timingach.

    > Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

    Dobrze wiesz, ze nie bredzisz :P.

  • 20. Data: 2013-07-18 10:25:04
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 03:30:24 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > DDR przy rzeczywistych 100MHz.
    >
    > Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

    Jak sam widzisz zatoczyles kolo i wrociles do tego co napisalem a czego sie
    czepiles. Reasumujac kluczowa jest technologia (DDR3 vs DDR5) oraz szyna
    (128 vs 256 vs 384) bo one DRASTYCZNIE wplywaja na wydajnosc, a
    czestotliwosc mniej, gdyz nie da sie czestotliwoscia az tak manipulowac.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K