  • 1. Data: 2012-01-05 21:07:58
    Temat: Asrock, Asus... (co kupić)?
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

    Witam Grupę Wszechwiedzącą ;-) .
    Szukam właśnie płyty głównej pod s.1155 i mam dylemat.
    Nie mówię tu o dokładnym wyposażeniu płyt,
    bo każde w segmencie cenowym do ok. 500 zł jest podobne
    (wybiorę co mi trzeba ;-) ).
    Płyta będzie pracowała z procesorem i5 2500K.
    Zastanawiam się nad różnymi modelami dwóch firm:
    Asus i Asrock.
    Asus ma renomę, teoretycznie bezawaryjne i bezproblemowe płyty.
    Asrock chyba nie ma renomy - kiedyś więcej siedziałem w sprzęcie,
    jak ta firma wchodziła na rynek mówiło się o niej że to najtańszy złom.
    A jak jest teraz? Asus nadal chyba ma markę...
    A Asrock? Jak z niezawodnością ich produktów? Bo cena kusi ;-).

    Z góry dzięki za przemyślenia.

    $M$

  • 2. Data: 2012-01-05 21:15:12
    Temat: Re: Asrock, Asus... (co kupić)?
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-05 22:07, $M$ pisze:
> [...]
    > A jak jest teraz? Asus nadal chyba ma markę...
    > A Asrock? Jak z niezawodnością ich produktów? Bo cena kusi ;-).

    Prawda jest taka ze ciezko dzis znalezc kiepsko jakosciowo plyte glowna.
    Wiekszosc i tak jest dlubana przez male chinskie raczki w jednej fabryce
    reszta to belkot marketingowy i proces projektowania ktory jest dzis tak
    zautomatyzowany ze tak jak wspomnialem ciezko kupic cos kiepskiego.

    ASUS to przereklamowane jedno z miliona gowno made in china. Mam plyte
    ASROCK'a od lat i dziala z lepszych jakosciowo (wykonanie) mialem w reku
    tylko Intel'a

  • 3. Data: 2012-01-05 21:26:41
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-05 22:07, $M$ wrote:
> [...]
    > (wybiorę co mi trzeba ;-) ).
    > Płyta będzie pracowała z procesorem i5 2500K.
    > Zastanawiam się nad różnymi modelami dwóch firm:

    Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze
    przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

  • 4. Data: 2012-01-05 21:45:25
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

    > Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze
    > przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

    W pracy mamy między innymi ok. 30 komputerów z płytami tego producenta.
    Wszystkie z socket 775. Już tylko połowa działa. Reszta ma inne płyty ;-).
    Po takim doświadczeni dziękuję za radę ;-) .

    Pozdr.
    $M$

  • 5. Data: 2012-01-05 22:08:33
    Od: " " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    $M$ <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Wszystkie z socket 775. Już tylko połowa działa. Reszta ma inne płyty ;-).
    > Po takim doświadczeni dziękuję za radę ;-) .

    Czyli mówisz o sytuacji sprzed 5-7 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło.
    Bierz spokojnia Gigabyta albo Asrocka. Asusa tez. Naprawdę mała róznica.
    Ja bym brał najtańszą płyte z najdłuższa gwarancją. Tu poszukaj czy są róznice.
    Prawdą jest, że Asrock to jest low cost Asusa. Ale sa ambitni i ciekawe oraz
    niezłe płyty robia.
    Coś jak Hyundai i Kia.

  • 6. Data: 2012-01-05 22:58:48
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-05 22:45, $M$ pisze:

> [...]
    > Wszystkie z socket 775. Już tylko połowa działa. Reszta ma inne płyty ;-).
    > Po takim doświadczeni dziękuję za radę ;-) .

    Niektore modele nawet najlepszych producentow sa niedorobione maja wady
    i potrafia sie psuc. Prosty przyklad SONY playstation w PS2 Lasery
    padaja jak muchy w PS3 podobnie ze o typowym przegrzaniu grafiki nie
    wspomne bo to standard po 3 latach pracy.
    ASUSA widzialem kilkanascie kart grafiki padnietych na amen. ASRCOKA
    mialem kilka plyt i z jedna byl problem ale zawsze moze sie trafic
    wadliwa seria wazne ze masz gwarancje dlatego najlepiej kupic z
    najdluzsza gwarancja.

  • 7. Data: 2012-01-05 23:32:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "$M$" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > A jak jest teraz? Asus nadal chyba ma markę...
    > A Asrock? Jak z niezawodnością ich produktów? Bo cena kusi ;-).

    ja tam przegladam testy i wybieram to co jest najpopularniejsze, bez
    ogladania sie na to czy to gigabyte, asrock, asus, msi czy jeszcze
    cos innego

    w razie problemow - duza szansa ze ktos je juz rozwiazal, biosy pojawiaja
    sie w miare czesto, nieraz da sie wybrac najlepsze kombinacje sterownikow
    (wazne w przypadku korzystania z wynalazkow intela siedzacych w ich\r1
    jak cache na ssd itd)

    gdyby zdazyla sie duza wtopa sprzetowa producent nie bedzie mogl jej
    zignorowac (vide obecne problemy gigabyte)

    teraz mecze P8Z68-V PRO - byla opisana na dziesiatkach portalow,
    kupily ja dziesiatki czy setki tysiecy ludzi, jedyny istotny minus
    (wynikajacy z chipsetu) to mala ilosc linii pcie

    kiedys mialem manie dobierania sprzetu dokladnie pod swoje potrzeby,
    ale czesto okazywalo sie ze nowego biosu (i supportu nowych procesorow
    w mniejszym procesie) nie bedzie, 'bo nie', ze sterownik do zintegrowanej
    dzwiekowki sypie bsodami 'bo tak' itd. itp...

  • 8. Data: 2012-01-06 06:35:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-06 00:32, m4rkiz pisze:
    > ja tam przegladam testy i wybieram to co jest najpopularniejsze, bez
    > ogladania sie na to czy to gigabyte, asrock, asus, msi czy jeszcze
    > cos innego

    Całkiem słuszne podejście.
    P.

  • 9. Data: 2012-01-07 06:01:25
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 22:26, Rafal Lukawski pisze:
    > Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze
    > przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

    A to jakaś tajemnica była ?;)

  • 10. Data: 2012-01-07 06:06:42
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 22:15, Zenek pisze:
    > ASUS to przereklamowane jedno z miliona gowno made in china. Mam plyte
    > ASROCK'a od lat i dziala z lepszych jakosciowo (wykonanie) mialem w reku
    > tylko Intel'a

    Teraz już nie ma różnicy. A co Asrocka: od 2004 roku działa ok. 4-6
    godzin dziennie i bez problemów. Ale trzeba przyznać, że nie zasilam
    tego żadnym tracerem, ani inną roplą. Od samego początku jest to BeQuiet
    400W.