  • 1. Data: 2012-01-06 21:03:02
    Temat: Co z postępem ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
    coś ok. 2,5 kzł. Tak mnie ostatnio naszła myśl, że komp jest już dość
    leciwy i tak z ciekawości zajrzałem do cenników, a tu szok.
    Myślałem, że po tych 3-4 latach za 2,5kzł kupę kompa przynajmniej z 2x
    szybszego, a tu dupa - bo ceny (nie licząc RAMu) za podzespoły tylko
    kilka procent szybsze sporo wyższe niż to co byłe te kilka lat temu.

    To co mam to Quad Q6600, 4GB RAM, MoBo GA-P35-DS4 i GT8800.
    Czy rzeczywiście nie da rady złożyć kompa sporo szybszego od tego co mam
    za nie więcej niż 2,5kzł ?

    Myślałem by dokupić 4GB RAMu i przejść na system 64bit - ale komplet do
    już posiadanych Patriotów to ponad 250zł co na tle ceny obecnych DDR3
    trochę za drogo.
    Jedyne co to może GPU wymienię bo na 1920*1200 GT8800 przestaje
    wyrabiać. A z resztą poczekam na Win8 SP1 ;-)

  • 2. Data: 2012-01-06 21:19:12
    Temat: Re: Co z postępem ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-06 22:03, Radek D pisze:
    > Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
    > coś ok. 2,5 kzł.
    Jeszcze w tej cenie był PSU 520W Corsair.

  • 3. Data: 2012-01-06 21:25:55
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    >
    > To co mam to Quad Q6600, 4GB RAM, MoBo GA-P35-DS4 i GT8800.
    > Czy rzeczywiście nie da rady złożyć kompa sporo szybszego od tego co mam

    Chyba nie wiesz o czym piszesz.

  • 4. Data: 2012-01-06 21:34:44
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 06.01.2012 22:03, Radek D pisze:
> [...]
    >
    > Myślałem by dokupić 4GB RAMu i przejść na system 64bit - ale komplet do
    > już posiadanych Patriotów to ponad 250zł co na tle ceny obecnych DDR3

    Co za problem przejść na 64-bity?? Ja mam Athlona X2 4000+, 4 GB RAM i
    od 4 lat siedzę na 64-bitowym systemie. Zresztą pierwsze co wtedy
    zrobiłem to po modernizacji sprzętu zainstalowałem system 64-bit.
    Swoją drogą przy okazji przesiadłem się z Windowsa na Linuksa.

  • 5. Data: 2012-01-06 21:39:36
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Nazwę tą sytuację jednym słowem: kryzys... 3 lata temu pendrive 16GB
    kosztował 80 zł. Dzisiaj praktycznie tyle samo. Nieśmiertelny C2D e8400
    jest droższy niż w 2008 r.

  • 6. Data: 2012-01-06 21:48:28
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > trochę za drogo.
    > Jedyne co to może GPU wymienię bo na 1920*1200 GT8800 przestaje
    > wyrabiać. A z resztą poczekam na Win8 SP1 ;-)

    Komputer z i7-2600 za ok. tyle co żeś wspomniał w każdym zastosowaniu do
    którego go używam jest przeszło 2 razy szybszy od Q6600 którego też
    używam(ostatni sporadycznie).

    miab

  • 7. Data: 2012-01-06 21:48:34
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Chyba nie wiesz o czym piszesz.
    Całkiem możliwe - bo kupnie kompa zawsze ograniczam czytanie o
    nowościach by się nie dołować.

    Więc czekam na propozycje tych 5 podzespołów - półka jakościowa
    średnia-wyższa - czyli bez ASrocków, GoodRamów i Modecomów.
    Zgodnie z prawem Moora sprzęt powinien być przynajmniej 4x szybszy od
    tego co mam ale i 2x szybszy uznam za ciekawy.
    Obecny komp jest następcom Bartona 2500+, 512RAM i GF3 (jeśli dobrze
    pamiętam). Wtedy po 5 latach kupiłem za tą samą cenę sprzęt o
    parametrach przynajmniej 4x-8x lepszych.

  • 8. Data: 2012-01-06 21:52:34
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrobiłem to po modernizacji sprzętu zainstalowałem system 64-bit.
    > Swoją drogą przy okazji przesiadłem się z Windowsa na Linuksa.

    Z tego co wyczytałem przy 4GB RAM nie ma zbytnio różnicy pomiędzy 32 a
    64bit, a wręcz 64bit jest wolniejsze gdyż dla części programów musi
    emulować 32bit. A przesiadka na Linuxa mnie nie interesuje.

  • 9. Data: 2012-01-06 22:04:38
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Komputer z i7-2600 za ok. tyle co żeś wspomniał w każdym zastosowaniu do
    > którego go używam jest przeszło 2 razy szybszy od Q6600 którego też
    > używam(ostatni sporadycznie).

    Jest aż tak duża różnica ? Mój Quad spokojnie leci na 3,0-3,2GHz, a ten
    i7 ma na wejściu do 3,8GHz ?
    W dodatku ten i7 to coś koło 1300zł - jak za pozostałem 1200 zł kupić
    resztę podzespołów ? Sama GPU to jakieś 650zł (2-3x szybsza od
    posiadanej) i zasilacz z podobnej półki to z 500zł. A co z płytą i RAM
    to przynajmniej z 800-1000zł ponad budżet.

  • 10. Data: 2012-01-06 22:14:14
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-06 23:04, Radek D pisze:

> [...]
    > posiadanej) i zasilacz z podobnej półki to z 500zł. A co z płytą i RAM
    > to przynajmniej z 800-1000zł ponad budżet.

    Tak się akurat składa ze ten procesor potrafi działać z płyta za 250zł i
    zasilaczem za 150 zł bez najmniejszych problemów.
    Ale jak zależy Ci np. na liczeniu PI to za niewielka dopłatą do płyty
    zasilacza, procka(do i7-200K) i chłodzenia będziesz ją mógł całymi
    dniami liczyć przeszło 3 razy szybciej.

    miab