    From: "A.Lucis" <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Archiwizacja i przechowywanie zdjęć
    Date: Wed, 15 Apr 2009 03:49:07 -0700 (PDT)

    On 14 Kwi, 11:26, Mirek <m...@p...pl> wrote:

    > Zwłaszcza z środka lasu, dżungli, bagna, pustyni strefy działań
    > wojennych lub rejonu klęsk żywiołowych.

    Słyszałeś kiedyś o przekazie satelitarnym? Associated Press wysłało
    zdjęcie taką drogą już w latach 60. Nie chodzi jednak o skrajności.
    Większość osób korzysta ze sprzętu na terenach "zaludnionych". Poza
    tym nie w tym rzecz by zastąpić dotychczasowe rozwiązania, ale dołożyć
    nowe. Samochód co prawda na benzynę, ale na gaz też można sobie
    przełączyć.

    > Po prostu świat zostanie pokryty gęstą siecią przekaźników i anten
    > specjalnie dla fotografów.

    Wcale nie gęstą - zaprezentowana jakiś czas temu sieć Next G HSDPA ma
    zasięg ponad 200km.
    ...i wcale nie dla fotografów - najnormalniejsza sieć komórkowa 3G.
    Poza tym są hotspoty i inne wynalazki.

    > Już czekam na ten komunikat - niestety zrobienie zdjęcia jest
    > niemożliwe - jesteś poza zasięgiem. :)

    j.w

    > Z naciskiem na "Niektórych". Nie zapomnij też o elfach i wozakach -
    > Oni też maczali palce w tym spisku. (kto czytał Sapkowskiego - wie o
    > co chodzi ;) )

    w takich sytuacjach zawsze polecam ten obrazek:
    http://img8.imageshack.us/img8/5328/swinie.jpg

    > A tak w ogóle, czemu np przeemysł teletransmisji i serwerów jest cud -
    > miód, a przemysł nośników beee? :p

    Nie zrozumiałeś. Pisałem o tym, że nie ma prostej alternatywy, a być
    powinna. Dla jednych lepsza będzie karta, czytnik i wizyta w kafejce
    by nagrać sobie CD, a dla innych przesłanie zdjęcia z aparatu wprost
    na serwer gdzie są automatycznie podpinane do mapy z uwzględnieniem
    miejsca gdzie zostały wykonane.

    > A czemu?

    Dlatego, że sprzedaż spada, a wszyscy producenci naturalnie chcą aby
    rosła. W poczekalni czeka cała pula mniej lub bardziej wyszukanych
    wynalazków, których wprowadzanie na rynek jest precyzyjnie
    kontrolowane. Nie przez wspomniane elfy, ale zwykłych gości w
    białawych koszulach, którzy dokładnie wiedzą co robią.

    Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego telefon komórkowy może nie tylko
    przesyłać dane, ale też nagrywać filmy i zastępować aparat
    fotograficzny? Wszystkie zrobione komórką zdjęcia możesz bez łaski
    wysłać w świat. (nawet z środka lasu) Gdyby telefonia komórkowa
    rozwijała się w tempie fotografii cyfrowej, to bylibyśmy na etapie
    wprowadzania kolorowych wyświetlaczy. Oczywiście technologia pozwala
    obecnie na robienie dużo lepszych telefonów i tutaj też o kontrolowany
    rozwój dbają odpowiednie działy, tyle że obierają nieco inną drogę.

    To nie teoria spiskowa, to zwyczajny marketing/strategia sprzedaży i
    rozwoju.

    Pozdrawiam
    Aleksander Lucis
    www.a.lucis.pl